מה עושים עם אכלן בררני?

ילדים בררנים באוכל מעוררים דאגה בצדק. צירפנו כללים לאכילה נכונה. עד שתיישמו, כדאי לשקול אבקה בטעם שוקו או וניל שיש בה השלמות תזונה

27/12/2011
כתבה פרסומית קבלו עדכונים מכתבה פרסומית
  • RSS
» הגדילה של ילד שהוא אכלן בררני עשויה להיפגע

בררנות באוכל היא תופעה שכיחה בקרב ילדים. קל להגיע למצב שבו הילד מתקבע על תפריט מצומצם של מעט מאכלים שהוא אוהב ופשוט מסרב להתנסות בדברים חדשים.

הילדים שאוכלים רק מעט דברים - לחם בלי כלום, פסטה בלי רוטב, רק החלבון של הביצה, מלפפון ולא אף ירק אחר וכו', מעוררים דאגה בצדק. סדרת מחקרים שנעשו בארה"ב גילתה שלתופעה הזו יש מחיר: פעוטות שהם אכלנים בררניים הראו ציוני התפתחות שכלית נמוכים יותר מאלו שאינם אכלנים בררניים.

..
חלק מהאכלנים הבררניים המשיכו לגדול באופן תקין וחלקם התפתחו לאט יותר. במחקר מצומצם אחר שנערך בשוודיה, נמצאה האטה משמעותית בגדילה של אכלנים בררניים.
..
לא מדובר על מספרים זניחים- כ 50%- מהילדים בארץ ובעולם מוגדרים על-ידי הוריהם כאכלנים בררניים, שעלולים לא למקסם את הפוטנציאל ההתפתחותי הטמון בהם משום שהם צורכים פחות חלבון, ויטמינים ומינרלים, דבר העשוי לעכב את גדילתם.
..
"מעקב ארוך טווח אחרי ילדים אשר בשנים המוקדמות סירבו לאכול, מראה כי אכילה בעייתית נמשכת עד גיל 9 שנים ויותר", מדגישה רונית דוייב, המנהלת המדעית של חברת אבוט. "ההשלכות האפשריות של אכילה בררנית מתמשכת כוללות סיבוכי גדילה, ירידה בציוני התפתחות קוגניטיבית, חוסרים תזונתיים, עלייה במחלות כרוניות, וסיכון מוגבר להפרעות אכילה בגיל מבוגר יותר.
..
לעתים היא עלולה להיות קשורה  גם עם בעיות רגשיות וחברתית כגון הימנעות ממגע וחוסר עניין במשחק או בלימודים".

עשה ואל תעשה

הפיתרון העיקרי לתזונתו הלקויה של הילד הוא הקניית הרגלי אכילה נכונים. נכון, זה לא פשוט אבל אפילו אם תיישמו חלק מהמלצות אלו, תוכלו להיות בטוחים שאתם עושים את הדבר הטוב ביותר עבור ילדכם בזמן הארוחה.
..
1. נסו לאכול ארוחות עם כל המשפחה סביב השולחן, כשהילד יראה את בני משפחתו נהנים מהאוכל הוא יתעודד לאכול גם כן. ההורים משמשים דוגמה בכך שהם יושבים ואוכלים ל ליד הילד  ולא מנסים 'להאכיל' אותו.

2. לעולם אל תכפו על ילדכם לאכול. ניסיון כזה עלול ליצור אווירה לחוצה ולא נעימה בזמן הארוחה לכל המשפחה. צמצמו ככל הניתן הפרעות והסחות דעת בזמן הארוחה. הרחיקו צעצועים וספרים משולחן האוכל, כבו את הטלוויזיה ואת משחקי המחשב וכו'.
..
3. צרו אווירה רגועה בזמן הארוחה, אמצו גישה ניטרלית: אל תשבחו או תבקרו את ילדכם בזמן האוכל והיו סבלניים בכל הנוגע לאי סדר וללכלוך בזמן הארוחה.
..
4. הציגו סוגים שונים של מזונות, בכל פעם סוג אחד וחכו שבוע בין הצגה של מזון חדש לבא אחריו. אל תתיאשו- מחקרים מראים שלוקח לילדים לעיתים עד 20 ניסיונות של טעימת המזון שממנו הם סולדים עד שהם לומדים לאהוב אותו.
..
5. את המזונות החדשים רצוי להציע במהלך הארוחה המשפחתית כיון ששם יש לרוב תחושה של ביטחון.
..
6. קבעו לוחות זמנים ברורים לשלוש ארוחות ביום.
..
7. במידה והילד מעוניין בחטיף, חשוב לשמור על הפרש של 3-4 שעות בין החטיף לארוחה שאחריו.ל 3-4 שעות בין החטיף לארוחה שאחריו.
..

8. אל תאפשרו נשנוש או שתיית משקאות ממותקים בין הארוחות. אלו עלולים להפחית את התיאבון בזמן הארוחה.

אבקה בטעם שוקו-וניל

עד שההרגלי התזונה הנכונה והבריאה יוטמעו ייקח קצת זמן. בינתיים כדאי להשלים את החסר התזונתי היומי בדרך אחרת. פדיאשור קומפליט, פרי פיתוח מדעי של חברת אבוט, הוא מוצר להשלמה תזונתית המגיע כאבקה ההופכת למשקה בטעמי וניל ושוקו אטרקטיביים שילדים לא יסרבו לו.

כל כוס שוקו כזו של פדיאשור קומפליט מכילה שילוב מאוזן של כל אבות המזון, 28 ויטמינים ומינרלים, פרוביוטיקה (חיידקים ידידותיים) וסיבים תזונתיים לחיזוק המערכת החיסונית, שישקיטו את החרדה ההורים המודאגים.

אופן הכנת מנה: 5 כפיות בתוספת 190 מ"ל מים בטמפ' החדר, אותם יש לערבב ולאחר מכן ניתן לשתות. הצריכה היומית המומלצת של פדיאשור קומפליט הינה 1-3 מנות ביום, לצד צריכת מזון רגיל.

לשאלות והסברים ניתן להתייעץ עם צוות המומחים של פדיאשור קומפליט הכולל דיאטניות מוסמכות בטל' 1-800-65-65-10 וכן באתר www.pediasure.co.il.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה