מה הפלוס בגוגל פלוס?

אורלי יקואל, מחלוצות המדיה החברתית בארץ, ממפה את תכונותיה של גוגל+, הלחמניה החדשה בשכונת הרשתות החברתיות

20/07/2011
אורלי יקואל קבלו עדכונים מאורלי יקואל
  • RSS
» אורלי יקואל, צילום פרטי, צלם: יניב דרוקר

אני אקדים ואומר שאני בעצמי עדיין מנסה להבין את הפלוס ברשת החברתית החדשה של גוגל+ שנחתה עלינו ממש בהפתעה. הפוסט הזה לא ינסה לשכנע אתכם להצטרף (קחו את הזמן), ולא ינסה להתיימר להבין את השירות תוך שבועיים ולהציג פה מדריך מלא למשתמש. אני רק הולכת לכתוב קצת מחוויית השימוש שלי עד עכשיו, ומה היה יכול להיות נחמד לקבל בהמשך (אולי פה חבויים הפלוסים האמיתיים).

קצת לא ברור התיזמון של גוגל. כשכולם כבר מאוד בתוך פייסבוק, הניסיון לפרוץ החוצה אמיץ למדי. אבל על פניו נראה שכל מי שמקבל הזמנה מרגיש שחייב לראות במה מדובר ומנסה. אז ניסיתי. וזה שאב אותי מיד פנימה לתוך דיונים ארוכים (לפעמים ארוכים מידי). אני מודעת לעובדה שאני לא דוגמה טובה, אבל אם חלק משמעותי מהחברים שלכם היה שם, גם אתם הייתם נשאבים. למה? כי זה חדש ומרגש ולאנשים פתאום יש כח להגיב ולהתייחס אחד לשני בעודם מבססים את מעמדם ברשת החדשה. ובעוד שבפייסבוק, נראה שאנשים הפכו להיות יותר פסיביים. או שכך רק נדמה לי.

אז מה זה גוגל פלוס? אם נסתכל על רשתות קיימות, אפשר לראות בזה שילוב מעניין של פייסבוק וטוויטר. הרושם הראשוני שמתקבל שזה נראה ממש כמו פייסבוק בצבעים אחרים. אבל זה לא ממש. הקונספט הכללי דומה בהחלט. אבל מנגנון החברות עובד כמו בטוויטר. מי שמוסיף אתכם יכול לראות את העידכונים שלכם כל עוד שיתפתם במעגל ציבורי. אתם מצידכם לא צריכים לאשר אותם. ממש כמו בטוויטר. בדף שלכם תראו רק את מי שאתם הוספתם למעגלים. והמעגלים הם כמו רשימות בפייסבוק. קבוצות של אנשים שאיתם אתם רוצים לשתף תוכן מסויים. אז בפייסבוק בעצם כל מה שאתם משתפים נצפה על ידי כל מי שאישרתם. בטוויטר, כל מה שאתם משתפים נצפה על ידי כל מי שעוקב אחריכם. בגוגל פלוס, יש לכם שליטה יותר טובה על מי שרואה את מה שאתם משתפים. הדרך ליצור מעגלים גם כן יותר פשוטה מליצור רשימה של אנשים בפייסבוק.

שמעתי לא פעם אנשים שאומרים על פייסבוק שהיתרון הגדול בו שהוא מרכז את הכל למקום אחד. זה לדעתי גם אחד החסרונות שבו. ככל שיש לכם יותר חברים, כך התוכן נערם וזה פשוט בלתי אפשרי לעקוב אחרי הכל. אני בקלות מפספת ימי הולדת, אירועים, תמונות.. והחיפוש פשוט לא טוב. אישית אני חושבת כבר מזמן שפייסבוק היו צריכים לפתוח שירותים חיצוניים למייל, לאירועים (לוח שנה), ולתמונות (הנה זה מגיע לאייפון עוד מעט). זה היה נותן להם נוכחות רחבה יותר בווב ולנו אפשרות טובה יותר לעקוב אחרי דברים. שירות שלגמרי היה יכול לסכן את ג'מייל למשל, היא פלטפורמת אימייל של פייסבוק מחוץ לרשת החברתית.

ולעומת זאת לגוגל, יש כבר נוכחות ענפה והמון שירותים שיכולים להתחבר לרשת החברתית החדשה שלהם. ופה הפלוסים העיקריים. חיבור מוצלח כזה אפשר לראות בפיקאסה. תמונות שמעלים לגוגל פלוס נכנסים אוטומטית לפיקאסה בסינכרון מלא עם כל התגובות.

האם נראה חיבורים מהסוג הזה בפלטפרומות אחרות של גוגל? אני בטוחה שכן. אני גם מאמינה שאת התגובות יהיה אפשר לקחת באיזשהו שלב גם לבלוגים ואתרים. ממש כמו בפייסבוק. אירועים יוכלו להסתנכרן עם לוח השנה של גוגל. פיצ'ר הhangout יהיה מובנה בתוך תוכנת הצ'ט של גוגל, ועוד תרחישים שנראים פשוט נכונים.

אבל, כנראה שהפלוס הכי גדול של גוגל הוא החיפוש. החיבור בין מה שתחפשו לבין מה שחברים שלכם אמרו באותו נושא, יהיה לדעתי הרבה יותר מדוייק וחזק ממה שקיים היום. וזה דבר שמרגש אותי. אני בעד אינטרנט רחב, רשת חברתית שהחיבור בה נמצא בכל מקום, ללא הגבלה.

אני אוהבת את פייסבוק, אבל בתוך תוכי, אני ממש רוצה שגוגל פלוס יצליח.

הופיע בבלוג GO2WEB20 של אורלי יקואל, יועצת לסטארטאפים טכנולוגיים בתחום הרשתות החברתיות. לפלוס של אורלי יקואל




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

  • גילה פז 22/07/2011

    אורלי,
    נראה שגוגל רוצים להטמיע את פייסבוק, יש בזה יתרון לגולשים – נוח שהכל (דוא”ל, יוטיוב, אלבומי תמונות פיקאסה) באותו מקום. ויש גם גוגל דוקס. מאד נוח. חסרונות: בגלל שבחיפוש בגוגל אפשר להגיע לכל מילה שפרסמת אי פעם ברשת – אני ממליצה לחשוב פעמיים לפני שלוחצים על ‘שלח’.
    זהו. חשבתי. שלח.

  • עמי סלנט » למידה מקוונת ומנגנון הקהילות של גוגל פלוס 20/08/2013

    [...] מקור וקרדיט: אורלי יקואל [...]

בחזרה למעלה