מה הילדים שלכם אוכלים בקיץ?

גלידות, חטיפים, פיצות ומה לא: תתקשו להאמין כמה קלוריות, מלח ושומן מיותרים נכנסים לפה של הילדים שלכם. קבלו 10 טיפים שיעזרו לכם לצמצם את הנזק

18/07/2016
אסנת עופר קבלו עדכונים מאסנת
  • RSS

להחליף את הג׳אנק בפתרונות בריאים וטעימים (צילום: שאטרסטוק)

עכשיו זה מדעי: הילדים שלנו משמינים יותר בקיץ. אולי זו השתייה הממותקת ותוספת של חטיפים וגלידות, אולי בגלל שהם מעדיפים לשבת מול מסך הסמרטפון/מחשב/טלוויזיה במזגן במקום להתפרע בבריכה, אולי אלה הם פירות הקיץ העשירים בסוכר, או ביקורים תכופים מדי בדוכני מזון מהיר בקניונים. כך או כך: את חולצות בית הספר לשנה הבאה ייתכן שתאלצו לקנות במידה אחת גדולה יותר. איך אפשר למנוע זאת? הדיאטניות מייעצות:

1. טייק אווי בקלאס

הילדים יוצאים לקייטנה? אל תסתפקו בלחמנייה ובשוקו שיקבלו שם. הציעו להם ארוחת בוקר מזינה יותר, לפני היציאה מהבית: שייק פירות, פרוסת לחם עם גבינה וירק כלשהו, דגני בוקר מופחתים בסוכר.

2. נעים מאד, תפוח

נצלו את אחד מימי החופש לסיור לימודי להכרת הפירות והירקות. בשוק, במרכול, בחווה חקלאית אורגנית. סביר להניח שישנם סוגים של פירות וירקות שהם לא מכירים ושמעולם לא טעמו או סתם כאלו שמזמן הם לא פגשו, שיתגלו כלהיט הבא של הבית.

סיור לימודי בשוק להכרת הפירות והירקות (צילום: שאטרסטוק)  

3. נשנושים מהטבע

הכינו על השולחן פלטת ירקות חתוכים, שיוכלו לנשנש כשהרעב או הצורך בחטיף עולה אצלם. זה קל כמו להכין כריך, פשוט עניין של הרגל.

4. מים משודרגים יכולים לעשות את ההבדל

הוציאו מהבת שתייה מתוקה ומשקאות דיאט: במקומם הניחו במקרר במקום בולט קנקן מים קרים עם פלחי לימון, נענע, מקלות קינמון, חתיכות פרי קפואות וכל מה שעולה בדעתכם. העיקר שיהיה צבעוני ומזמין.

מים משודרגים: אין סוף לאופציות, כולן מועטות קלוריות (צילום: שאטרסטוק)  

5. אוכל בריא בהישג יד

השאירו במקרר ארוחת צהריים מאוזנת הכוללת מנת בשר או דגים ותוספת או פשטידה וירקות מבושלים, על צלחת, בכמויות מדודות, שהם יכולים לחמם בקלות.

6. פיקניק בסטייל

יוצאים לאתרי טבע ולפארקים? מתכננים רחצת לילית בבריכה? חסכו כסף וקלוריות מיותרות. במקום לאכול בדוכני מזון מהיר ועתיר שומן, הכינו כריכים, פירות וירקות בריאים לפיקניק משפחתי.

פיקניק משפחתי בריא (צילום: שאטרסטוק)

7. ליהנות מכל ביס

קבעו חוק משפחתי: לא אוכלים מול הטלוויזיה. אין שום סיבה בעולם שתאפשרו להם לאכול מול המסך. המחקרים, כידוע, כבר מזמן הוכיחו כי אכילה בהיסח הדעת, או גרוע מכך – בסביבת פרסומות למזון מהיר ועתיר קלוריות – מעודדת אכילת יתר.

8. קצת פחות סוכר

הגבילו את כמות הממתקים שאתם קונים. כולל גלידות וארטיקים. את האחרונים, למשל, אפשר להכין לבד בבית מחומרים טבעיים בקלי קלות ועם הרבה פחות סוכר.

9. אומרים לא לג׳אנק

הגבילו את מספר הפעמים השבועי שאוכלים בחוץ, ובפרט בדוכני מזון מהיר. פעמיים בשבוע, לא יותר. כנ"ל לגבי הזמנת טייק אווי.

10. זמן איכות משפחתי

נסו לארגן ארוחה משפחתית מדי יום. אפשרו לילדים לקבוע מה אוכלים, אפילו להיות שותפים בקניות ובהכנת הארוחה, בהתאם לגילם, כמובן.

 ארוחה משפחתית בכל יום, זמן איכות מושלם (צילום: שאטרסטוק)

הכתבה נכתבה בשיתוף מכבי שירותי בריאות




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה