מה אוכלות הנשים המפורסמות בעולם לארוחת הבוקר?

איך נראית שגרת הבוקר הקולינרית של מלניה טראמפ, ג’ניפר אניסטון או סינדי קרופורד? רמז: זה מתחיל בריא ומזין עם שייק פירות ומתדרדר עד לפיצה. וכמעט אף אחת לא מזכירה קפה

07/06/2017
אלישבע כספי קבלו עדכונים מאלישבע
  • בדואר
  • RSS

הארוחה החשובה ביותר של היום (צילום: שאטרסטוק)

שוב ושוב מאשרים מחקרים את המוניטין שיצאו לארוחת הבוקר כארוחה החשובה ביותר של היום. ולא חסרות סיבות: היא מחזקת את הגוף ונותנת אנרגיה לאחר צום הלילה, משפרת ומזרזת את חילוף החומרים (וכך למעשה תורמת למניעת השמנה!), משפרת את יכולת הריכוז והחשיבה, מחזקת את המערכת החיסונית, מסייעת לבניית השרירים ולחיזוק העצם, משפרת את מצב הרוח, ואפילו תורמת בעקיפין לחיזוק הקשר המשפחתי, בזכות בילוי זמן איכות קצר סביב שולחן ארוחת הבוקר.

מפתיע או שלא, גם כוכבות על, כאלו שיש להן מאמן אישי, שף פרטי ויועץ תזונה שמפקח על כל מה שהן מכניסות לפה, אוכלות בסופו של דבר ארוחת בוקר מאוד דומה לשלנו בני התמותה. אבל תודו שנורא מסקרן, לדעת מה הן באמת מכניסות לפה בארוחת הבוקר.

רתמנו את סיון פלג, מומחית להרזיה ולתזונת נשים הרות ולאחר לידה במכבי שירותי בריאות, והלכנו לבדוק מה קורה בצלחת של בנות הזוהר. ומה אתן יודעות, מסתבר שבריאות היא לא תמיד כפי שהיא נראית לעין.

מלניה טראמפ – ארוחת בוקר בקשית

מלניה טראמפ צילום  Gettyimages

הגברת הראשונה של ארה”ב מלניה טראמפ (47), שומרת על גזרת הדוגמנית שלה לא באמצעות דיאטה, אבל בהחלט תוך הקפדה על תזונה בריאה ולא מופרזת. כשבא לה משהו מתוק, היא לוקחת פרי או מעט שוקולד. אגב בעלה הנשיא, דונלד טראמפ,  פחות מקפיד ונוהג לחטוא מפעם לפעם עם פאסט פוד, המבורגרים ועוף מטוגן.

לארוחת בוקר נוהגת מלניה לשתות בקביעות שייק פירות (Smoothies) שמרכיביו משתנים מידי יום. את השייק סביר להניח שמגיש לה מלצר בכפפות לבנות על מגש של כסף. אתן יכולות לוותר על המלצר ולהכין לעצמכן שייק עתיר ויטמינים מידי בוקר. כל מה שצריך זה בלנדר ומגוון משתנה של פירות טריים. הפטנט של מלניה לשתות בכל בוקר שייק אחר, יש לו רציונל תזונתי מובהק, כי עם פירות בצבעים שונים, מקבלים ערכים תזונתיים מגוונים. תוספת חלב רזה בשייק, תעניק למשקה תוספת חלבון, שתורם לתחושת שובע ועשיר בסידן.

סיון פלג, דיאטנית במכבי שירותי בריאות, מסבירה: מלניה אוכלת שילובי פירות המעניקים לה מגוון ויטמינים. היתרון בשייק טחון על מיץ פרי הוא השארת קליפת הפירות (כשאפשר), כך שומרים על הסיבים התזונתיים אשר מקנים לפירות ערך תזונתי רב ומגבירים את תחושת השובע.

מאחר ושייק יכול להכיל כמות גדולה של פירות, הרי שהוא עשוי להכיל גם כמות סוכר גדולה מאוד שאינה מומלצת לצריכה בארוחה יחידה. לכן, ההמלצה שלי היא להוסיף לדוגמה מעט אגוזים, זרעי צ’יה או יוגורט ולהפחית במינון הפירות. כך השיק יהיה מאוזן ומשביע יותר.

שילובי פירות המעניקים לה מגוון ויטמינים. יופי מלניה (צילום: שאטרסטוק)

ג’ניפר אניסטון – ארוחת בוקר עשירה בחלבונים

 ג'ניפר אניסטון. צילום  Gettyimages

 למשמעת העצמית של ג’ניפר אניסטון (48) יצא מוניטין עוד מאז ימי סדרת הטלוויזיה האייקונית “חברים”. השמועה אומרת, שבמשך שנים היא נהגה לאכול בהפסקת הצהריים על סט הצילומים, את אותו סלט חסה עם פיסות עוף מכובס. אין פלא שגם היום היא מתחזקת גוף לוהט, עליו היא שומרת באמצעות תזונה קפדנית. בראיון למגזין  Bon Appetit, סיפרה אניסטון על שלוש האופציות המועדפות עליה לארוחת בוקר, כולן נראות די דומות ועשירות בחלבון, שנותן תחושה של שובע ותמריץ מטבולי לגוף. בקיצור, רוצות גוף כמו של אניסטון? תשכחו מפחמימות.

שלוש האופציות של אניסטון

1. שייק פירות המורכב מבננה, דובדבנים, שקדים, אבקת חלבון ואבקת קקאו ובתוספת חלב שקדים.

2. ביצים מקושקשות – אניסטון מספרת שהיא שוברת ביצה שלמה לקערה ואז מוסיפה לה עוד שני חלבונים (הלבן) ללא החלמון (שהוא שמן יותר ויש בו פחות חלבון). את הביצים המקושקשות היא אוכלת עם טוסט אבוקדו עליו היא בוזקת מעט שמן זית, מלח ופלפל.

maccabicelleb070617-5

3. האופציה השלישית היא חביתה בתוספת אקסטרה חלבונים, אותם היא מוסיפה לבלילה אחרי שכבר נקרשה מעט במחבת.

ועל זה נאמר: תשתוללי אניסטון, יש לפחות עוד 4 גרסאות הכנה לביצים שטרם ניסית.

סיון פלג, דיאטנית במכבי שירותי בריאות, מסבירה:

לגבי הארוחה הראשונה, חשוב לזכור שקיימים סוכרים פשוטים גם בפירות ובחלב השקדים, ולכן לא ניתן לקבוע שהיא ארוחה חפה מפחמימות. כמות מדודה של מנות פרי – למשל 1-2, בנוסף לחלב שקדים או סויה ללא סוכר או יוגורט יכולים להוות ארוחת בוקר מאוזנת יותר.

הארוחה השניה מאוזנת ואניסטון מקבלת את כל אבות המזון החיוניים. רוב האוכלוסייה אינה צריכה להגביר את צריכת החלבון שלה וניתן לוותר על תוספת החלבונים מעוד ביצים. טוסט האבוקדו מוסיף דגנים מלאים ושומן איכותי ולכן ארוחה זו מאוזנת ובריאה.

ומה לגבי הארוחה השלישית? ובכן, מדובר בארוחה לא מאוזנת המכילה חלבונים בלבד. ארוחה זו נעדרת סיבים תזונתיים, ויטמינים מירקות או פירות, שומן חיוני ופחמימות. ניתן להימנע מצריכת פחמימות בארוחת הבוקר, אך לא מומלץ להימנע מירקות ושומן חיוני.

סינדי קרופורד – כל אבות המזון

סינדי קרופורד (תמונה מתוך האינסטרגם של קרופורד)

דוגמנית העל לשעבר (51) עדיין נראית כמו הטופ מודל שהייתה ועל המתנות שקיבלה מהטבע, היא שומרת בעזרת תזונה קפדנית, אם כי לא סגפנית. “גדלתי במערב התיכון של ארה”ב”, סיפרה בראיון למגזין allure. “התזונה שלי התבססה בעיקר על סטייקים ומידי פעם ירקות אפויים עם גבינה מותכת. בגיל 20 הגעתי לניו יורק ובכל מקום היו ערמות של בייגלס. חשבתי לעצמי: זה נהדר! בעצם זה היה נורא… אז הכרתי את המאמן הראשון שלי והכל השתנה. אני עדיין לא אוהבת להתאמן, אבל אוהבת את תחושת הכוח שהאימונים מעניקים לי ואת העובדה שאני יכולה להתחרות בריצה עם ילדיי על שפת הים. חלק גדול מלהיות בכושר זה הקפדה על תזונה נכונה”.

 מכינה וופלס במטבח הביתי (תמונה מתוך האינסטרגם של קרופורד)

את ארוחת הבוקר קרופורד נוהגת לפתוח עם שייק פרוטאין – המכיל חלב שקדים, חלב קוקוס ואבקת חלבון. בסביבות 10:30 היא נוהגת לאכול Ezekiel bread – לחם עשיר בחלבון מלא ואיכותי (ואגב גם כשר) שעשוי מתערובת דגנים וקטניות, או מאפין כוסמין. את הילדים לעומת זאת (קאיה בת ה – 15 ופרסלי בן ה-18) היא מפנקת בסופי שבוע עם וופל אמריקאי פריך, שהיא מכינה להם במטבח הביתי.

ומה יש לסיון להגיד?

שייק הפרוטאין מכיל כמות גבוהה של חלבון לארוחת הבוקר. יש לבדוק מהי שגרת האכילה והאימונים שלה אך מירב הסיכויים שאבקת החלבון המוספת מיותרת. רוב האוכלוסייה אינה נזקקת לתוספת חלבון וההמלצה היא להימנע מתוספים ולדבוק במזון לא מתועש ולא מועבד. הלחם בהמשך הבוקר הוא אופציה בריאה וטובה וחשוב שיתווסף אליו גם ממרח על בסיס שומן בריא כמו אבוקדו/ ממרח בוטנים ללא סוכר או ממרח חלבוני כמו גבינה או חומוס (ביתי כמובן). גם פה חסרים הירקות בשעות הבוקר.

כריסי טיגן: בלי גיוון – אותה ארוחת בוקר במשך שנים

 השער הנכסף של מגזין הספורט’ס אילוסטרייטד הפך את כריסי טיגן (31) לדוגמנית מצליחה ולכוכבת טלוויזיה (“קרב הליפסינק”) מוכרת בכל העולם, אבל לטיגן יש גם אישות צבעונית, שלא מהססת לעורר פרובוקציות. בין השאר ובניגוד גמור לגוף הדוגמנית הדקיק שלה, היא תמיד מצהירה שהיא מתה על אוכל עתיר קלוריות ואוהבת לבשל (ב-2016 פרסמה ספר מתכונים). האינסטגרם הסקסי שלה מלא בתמונות חושפניות ובתמונות של אוכל עשיר מחד, לצד תמונות משפחתיות עם בעלה הזמר ג’ון לג’נד והבת התינוקת.

כריסי טיגן מכינה ביצים לארוחת בוקר (תמונה מתוך האינסטגרם של טיגן)

למגזין  Bon Appetit היא סיפרה שהיא ובעלה אוכלים כבר שנים את אותה ארוחת בוקר “כמו רובוטים”: “אני תמיד מכינה שתי ביצים מקושקשות, עם בייקון מבשר הודו ולצד זה אבוקדו.” באותו ראיון מספרת טיגן גם על חיבתה לסנדוויץ’ ביצה עם נקניקיה “האגדי” של בעלה – מתכון המופיע בספר הבישול שפרסמה.

הרשמים של סיון:

שתי האופציות אותן ציינה מכילות בשר מעובד ושומן רווי ולכן מומלץ לוותר על מרכיבים אלו. בנוסף,

תוספת של פרוסת לחם מחיטה מלאה לחביתה תוסיף פחמימה בריאה לאופציה הראשונה.  האבוקדו מכיל חומצות שומן מצוינות אבל הוא בהחלט לא ממלא את מקום הסלט או הירקות הטריים הנעדרים גם במקרה הזה.

ג’ניפר לורנס – חוטאת או לא חוטאת עם פיצה לארוחת בוקר?!

 ג'ניפר לורנס. צילום  Gettyimages

שחקנית נוספת שאינה מהססת להביע את עמדתה בנושאים שונים כולל כאלה השנויים במחלוקת, היא זוכת האוסקר ג’ניפר לורנס (26). בעבר העזה להתלונן על האפליה המגדרית בשכר הנהוגה בהוליווד וגם בכל הקשור לדימוי הגוף – נושא טעון אצל שחקניות הוליוודיות – היא תמיד מביעה עמדה האומרת: אני אוהבת לאכול ולא מונעת מעצמי תענוגות, אך מתבססת על תפריט מתון ומאוזן. בגלל האישיות הלא שגרתית שלה וכיון שלורנס הצהירה לא פעם על חיבתה האין סופית לפיצה, סביר להניח שמידי פעם היא חוטאת בשאריות פיצה גם לארוחת הבוקר. תכלס מה רע?! יש בזה את כל אבות המזון: חלבונים, פחמימות ושומנים כולל גם ירקות וויטמינים.

ומה סיון אומרת?

מדובר באופציה אשר יכולה להיות לא רעה עם שיפורים מסוימים: כדאי להקפיד על גבינה דלת שומן על הפיצה ועל קמח מלא בבצק. פרט לכך תוספת ירקות שונים על הפיצה תהיה מבורכת לשם הגיוון והבריאות.

maccabicelleb070617-10

טיפים נוספים תוכלו למצוא בעמוד של סיון.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה