מדריך הישרדות לחג

אמרתן חגים, אמרתן התרגשות, תקווה והתחלות חדשות, אבל גם ארוחות חג עמוסות קלוריות והמון אוכל. קבלו טיפים שיעזרו לכן לעבור את ארוחות החג בשלום

27/09/2016
לימור בר-נתן קבלו עדכונים מלימור
  • RSS

ארוחת החג: המקום בו המארחים מפגינים את תפארת היצירה הקולינארית שלהם (צילום: שאטרסטוק)

אין כמו תחושת ההתחדשות, הריח של התחלות חדשות והתקווה להגשים את כל מה שאנחנו רק רוצות, שמתלווה לתקופת החגים. יחד עם זאת, מדובר גם בתקופה עתירת ארוחות משפחתיות, אירועים ומפגשים מהסוג היותר טעים, שמעורבות בהם על פי רוב גם הרבה קלוריות ומעט מדי פעילות.

כדי שלא תמצאו עצמכן אחרי החג בעודף משקל ובתחושת תסכול, מומלץ לאמץ כמה הרגלים, שיאפשרו לכן לעבור את החג בשלום, ליהנות מבלי להתענות, ושיוכלו בקלות להפוך גם לאורח חיים.

1. משחקי הרעב

בניגוד גמור לאינסטינקט שלכן, שמפציר בכן לא לאכול שום דבר כל היום כדי לקזז את הנזקים בארוחת החג, חשוב לא להגיע מורעבות לארוחה. מעבר לעובדה הבסיסית שלא בריא לצום כל היום ולהכניס את הגוף לסטרס, רעב חזק גורם לנו לאבד את שיקול הדעת, 'להתנפל' על האוכל ולאכול אכילה מופרזת. מומלץ לאכול באותו היום ארוחות מסודרות בהתאם לכללי האכילה המקובלים או מקסימום לכווץ קצת את ארוחת הצהריים על חשבון זו של הערב.

2. לטעום מהכל אבל לא את הכל

ארוחת החג היא בדרך כלל המקום בו המארחים מפגינים את תפארת היצירה הקולינארית שלהם. אם מדובר באירוע בו כל אחד מביא משהו – תסמכו על כך שזה יהיה אותו המאכל שבזכותו מפצירה בהם המשפחה כל פעם מחדש להירשם לתחרות מאסטר שף הבאה. בדיוק בגלל זה חשוב לבחור נכון, לעשות קודם קצת Window Shopping לפני שמחליטים מה לאכול ואם אפשר – לא 'לבזבז' מקום על המוכר והידוע. אפשר לפנק את בלוטות הטעם ואפשר לטעום מהכל (טוב, כמעט מהכל), אבל בשום אופן לא חייבים לאכול את ה-כ-ל.

מוכנים? הנה זה מגיע. ארוחת חג משפחתית (צילום: שאטרסטוק)

3. מה תשתו?

לא נהיה הראשונים לומר לכן ששתייה מרובה היא קריטית לתפקודו התקין של הגוף. השתייה המומלצת ביותר היא כמובן מים. אולם, אנשים רבים לא אוהבים מים. שתיית משקאות קלים היא אולי פתרון טעים, אולם אלו מכילים כמויות גדולות של סוכר (בין 4 ל-8 כפיות סוכר לכוס!). הפתרון שעונה על הצורך במשקה קר ומרענן, שמרגיש מתוק אבל לא מכיל סוכר, על בסיס צמחים ופירות ובעיקר טעים הוא חליטה קרה!

חליטות להכנה במים קרים מבוססות על על חליטות צמחים (דוגמת לימונענע או לימונית ולואיזה) ופירות (דוגמת אפרסק ופירות יער). הן נטולות קפאין, ללא סוכר, עם ממתיק מצמח הסטיביה, מכילות אפס קלוריות, ומצליחות להפוך את השתייה לחוויה ללא הערך הקלורי הנלווה. כל מה שצריך הוא להוסיף לתיון מים קרים, מעט קרח וזהו. כדי להרשים את האורחים בשולחן החג או סתם להתפנק, דאגו לקנקנים עם חליטות קרות במגוון טעמים. לפרזנטציה מושלמת אפשר להוסיף חתיכות פרי. ואם בא לכם על ארוחה שמחה במיוחד, אתם יכולים להקפיא חליטה קרה בתבנית קוביות קרח, לטחון לפתיתים ולהגיש משקה גרניטה Home Made.

חליטה קרה: פתרון מעולה לצמצום כמות הסוכר (צילום: שאטרסטוק)

4. הלכות שולחן ערוך

יותר מדי פעמים, אנחנו אוכלות עם העיניים ולא עם הקיבה. הקשיבו לעצמכן, שימו לב כמה אתן אוכלות, ונסו לא להגיע לשלב שבו אתן חייבות לפתוח את הכפתור. בניגוד לכל מה שאולי אמרו לכן בילדות, אתן לא חייבות לאכול את כל מה שיש על השולחן, ולא, ילד טוב לא חייב להשאיר צלחת ריקה.

איכלו לאט, התענגו על כל ביס, ואפילו קחו הפסקות קצרות שיקרבו את בוא תחושת השובע. אל תרגישו לא נעים ממי שאומר לכן שלא אכלתן כלום. אכלתן מספיק, אתן לא בתחרות עם אף אחד (טוב, לפחות לא על קיבולת הקיבה), והדבר החשוב ביותר הוא להיות מודעות למה שאתן אוכלות.

5. בתנועה מתמדת

סיימתן לאכול? נסו להיות בתנועה – קומו מהשולחן ועזרו לפנות את הכלים. לא רק שתבטיחו הזמנה גם לשנה הבאה, אלא תצליחו להימנע מנשנושים מיותרים ואכילה בהיסח הדעת.

וכמובן, נצלו את ימי החג לבילוי משפחתי שכולל פעילות גופנית וטיולים. מעבר לעובדה שמדובר בפתרון מצוין לימים בהם אוכלים יותר מדי, תוכלו ליהנות מזמן איכות עם הילדים והמשפחה. פעילות גופנית, אגב, מצוינת לא רק לשריפת קלוריות ולשמירה על הבריאות, אלא מוכחת כמפחיתה רגשות לא נעימים כמו מתח, חרדה או אפילו דיכאון, שבאים לעיתים לבקר בתקופת החגים.

.

הכתבה נכתבה בשיתוף ויסוצקי. לערכות החליטה הקרה לחג של ויסוצקי




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה