איך באמת מונעים את צניחת הפנים

אחד האוייבים הגדולים של עור הפנים הוא כוח המשיכה. החל משנות ה – 30 לחיינו העור צונח ומאבד אלסטיות. מומחית עושה סדר ומנפצת 6 מיתוסים לגבי רפיון העור

03/01/2017
אלישבע כספי קבלו עדכונים מאלישבע
  • בדואר
  • RSS

סינדי קרופורד בשנות ה-30 שלה. יפה למרות כוח המשיכה (צילום: Gettyimages)

סינדי קרופורד (50) אמרה פעם בראיון מפוקח: “כבר בשנות ה-30 שלך – Gravity starts to Strike!” כלומר, כוח המשיכה מתחיל לתת בך את אותותיו. בואי נודה על האמת: צניחה של העור, ההתרוקנות הזאת שיוצרת שקעים מתחת לעיניים ממשיכה למטה לכיוון הלחיים ויוצרת קפלים גדולים בין האף לפה, היא משהו שיכול להיחשב כחינני רק אצל כלב שר פיי מקומט. לא סתם היא מכונה בעגה העממית “פני בולדוג” .

פנים נפולות - חמוד רק אצל כלבים (צילום: Shtterstock)

אז ממה נגרם רפיון בעור הפנים ומה בכל זאת ניתן לעשות? דפנה קינקס, מנהלת ההדרכה הראשית של מותג קליניק בישראל עושה סדר, ומפרידה בין 6 מיתוסים הקשורים ברפיון עור הפנים לבין המציאות:

1. מיתוס: ריצה/ג’וגינג תורמים לצניחה ולרפיון בעור הפנים

לא נכון: רפיון בעור הפנים אינו תוצאה של אימון ספורטיבי אלא מספר גורמים הקשורים בבריאות, גיל, גנטיקה ואורח חיים. מגיל 30 והלאה עורינו מאבד ממאגרי החומצה ההיאלורונית, וממאגרי חלבונים כמו קולגן ואלסטין – שנמצאים באופן טבעי בגוף, ואחראים על הגמישות והזוהר של עורינו. ככל שמתקדמים בשנים, מאגרי החומצה והחלבונים הפעילים יורדים, ובקצב דרסטי. העור מתחיל לאבד את הברק הטבעי, סובל מאובדן אלסטיות, מרפיון ומצניחת הרקמות תחת קו הלסת, והמשמעות היא מראה נפול ומבוגר.

2. מיתוס: שינה על הבטן גורמת לצניחה בעור הפנים

לא בדיוק: תנוחת השינה לא גורמת לצניחת העור, אבל החדשות הרעות הן שהיא כן יכולה לעודד קמטים וקמטוטים עדינים. הסימנים האלה מהכרית שאת רואה לפעמים על עור הפנים, כשאת מצחצחת בבוקר שיניים? כשאת צעירה זה לא עניין גדול כי העור אלסטי וחוזר לעצמו תוך זמן קצר, לעומת זאת כאשר מתבגרים, העור מאבד את הגמישות והסימנים האלה מתקבעים בו לאיטם. הכי טוב זה לישון על הגב ואם את מתקשה, יש כריות ייעודיות הבנויות כך שיש בהן מעין גומחה לראש המאפשרת לישון ביתר נוחות על הגב, ובכל מקרה המגע בין הכרית והפנים הוא מינימלי, גם אם בכל זאת מסתובבים על הצד.

 

סינדי קרופורד בגיל 50 - יפה כמו לפני 20 שנה, כי ידעה שחשוב להקדים ולטפל (צילום: Gettyimages)

3. מיתוס: תרגילי פנים יעילים בהפחתת רפיון עור הפנים

חצי אמת: זה אומנם נכון במידת מה, אבל אליה וקוץ בה. תרגילי פנים בהחלט יכולים לעזור למיצוק העור, אבל בה בעת הבעות ועיוותי פנים יכולים לגרום לקמטוטים. לכן לא כדאי להגזים עם תרגילי כושר לפנים, ומדובר במקרה הטוב בפתרון חלקי.

4. מיתוס: מוצרים קוסמטיים מסייעים לעכב ולמתן את רפיון העור

אמת: שימוש נכון במוצרים קוסמטיים בהחלט יכול להאט ולעכב את התרופפות העור. ע”י שימוש במוצרי קוסמטיקה ייעודיים ונכונים שנותנים לעור תמריץ קולגן המשפר את האלסטיות, מחזירים לחות, ומעודדים ייצור טבעי של חומצה היאלורונית דבר המסייע למצק, למתוח ולהפחית מראה קמטים וקמטוטים.

5. מיתוס: קרם לחות הוא המוצר הקוסמטי היעיל ביותר להתמודדות עם תופעת רפיון העור

לא מדוייק: נשים רבות חושבות ששימוש יומי בקרם לחות הוא הפתרון לבעיית רפיון העור, אך למעשה לא כך הוא. התכשיר הקוסמטי שמכיל הכי הרבה חומרים פעילים הוא דווקא לא קרם הלחות אלא הסרום. פיתוחים עכשויים מציעים סרום טיפולי, שמסייע בצמצום מראה הקווים הדקים באזור הצוואר כבר אחרי ארבעה שבועות של שימוש.

הטיפול הנכון טמון בשילוב שבין סרום המכיל נטו חומרים פעילים, לבין קרם לחות ייעודי המכיל חומרי הזנה כמו קולגן ואלסטין שמונעים את רפיון העור.

לאחר ספיגת הסרום, יש לסיים את הטיפול עם קרם לחות שמותח את העור ומעניק לו זוהר מיידי. בזכות החומרים הפעילים שבסרום עוצמת הטיפול של קרם הלחות תהיה חזקה, והחדירה לעור תהיה מיטבית.

6. מיתוס: איבוד משקל יכול לגרום לרפיון בעור

אמת: כשעולים במשקל, עור הפנים נמתח בדיוק כמו בכל מקום אחר בגוף. וכאשר מאבדים משקל במיוחד בצורה דרסטית, המחיר לפנים יכול להיות בשקיות מתחת לעיניים וצניחה בעור. כאמור כאשר מתבגרים, העור מאבד מהאלסטיות שלו וכאשר הוא נמתח, קשה לו לחזור למצב שבו הוא היה כפי שקורה בקלות יחסית בגיל צעיר. מכירות את האמרה המדוברת על כך שהחל מגיל מסוים אישה צריכה לבחור בין פנים ובין ישבן? וכן לזאת הכוונה.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה