מאשפוז וחשש לעסק ייחודי וחדש

לירון אליהו ליוותה את בתה הצעירה לאשפוז של למעלה מחודשיים בבית החולים. אי הוודאות והדרכים המוגבלות לשמח את הילדה הכואבת, הובילו אותה לעסק חדש שמבטיח לשמח כל לקוח

06/06/2016
קרי רובינשטיין קבלו עדכונים מקרי
  • RSS

לירון אליהו, מגשימה חלום עם אתר LulBOX

בגיל 32, לירון אליהו יצאה לדרך חדשה. כאם לשלושה היא עסוקה ללא הפסקה, אולם הטיפול באנשים אינו חדש לה, כפי שהיא מספרת: "גדלתי בבית לא אידיאלי, משפחה די הרוסה. מגיל 8 גידלתי את האחים הקטנים, כשאימא שלי עבדה סביב השעון. כבר אז", היא מספרת, "החלום שלי היה לטפל באנשים".

לאורך השנים, במקביל לבנית משפחה וחלק מרכזי שלקחה בסיוע לבעלה עם פתיחת רשת בתי הקפה 'קקאו', החלה לירון להגשים חלומות, תחילה עם לימודי המשחק. אחרי שהבינה שזו לא קריירה שתוכל לשלב בחיי המשפחה שלה, עברה להגשים את החלום הראשוני וללמוד מגוון סוגי טיפול. "לימים הפכתי למטפלת זוגית, עסקתי בגישור ובעיקר טיפול בשלל בעיות כמו חרדות וטראומות באמצעות שיטת דימיון מודרך".

השינוי החד בקריירה החל בבית החולים, כשהיא מלווה את ביתה הקטנה. זה התחיל בכאבי ראש לא טיפוסיים לילדים, אשפוזים תכופים וממושכים עד שאובחנה הילדה כסובלת מבעיה נדירה בזרימת הדם.

התחיל בהפתעות המרובות ששלחו לה בזמן האשפוז (צילום: לירון אליהו)

איך האשפוז הקשה הוביל לרעיון עסקי?

"זה התחיל בהפתעות המרובות ששלחו לה בזמן האשפוז, שהיו כולן בלונים ושוקולדים. את הבלונים אסור היה להכניס לטיפול נמרץ ואת השוקולדים לא נתנו לה לאכול מהחשש שזה ישפיע לרעה על הגוף שמנסה להתחזק. וכך, למרות ההשקעה המרובה של כל הסובבים היא מצאה את עצמה כמעט בלי מתנות. כשניסיתי להבין למה כולם שולחים את אותו הדבר, הבנתי שפשוט אין מה לשלוח לילדים. נזכרתי שגם אני הייתי במצב דומה כשילדה של חבר הייתה מאושפזת ובשביל לשמח אותה עברתי מחנות לחנות ובזבזתי זמן רב זמן בנסיון לחפש דברים שיכולים לעשות לה טוב. ידעתי שבמקרה של ילדים 'העיקר הכוונה' לא תופס: מתנות יכולות לעשות את ההבדל בהתמודדות שלהם עם כאב וקושי, לגרום להם להרגיש חשובים ואהובים ולשנות את מצב רוחם ורוח הלחימה שלהם מן הקצה אל הקצה. בנקודה הזו החלטתי שאני הולכת להקים פלטפורמה שתיתן מענה וכלי למי שרוצה לשמח ילדים ברגעים הכי קשים שלהם הכי הרבה והכי בקלות". אליהו מיהרה להקים את אותה פלטפורמה ופתחה את אתר lul-box.com, שמציע את האפשרות לשמח ילד מאושפז באמצעות מבחר רחב של מתנות עכשוויות ומגוונות שילדים מכירים ואוהבים.

אילו צעדים עשית למען הקמת האתר?

"זה לא היה פשוט, ולמדתי הרבה תוך כדי תנועה. עשיתי הכל מאוד מהר ורציתי לעשות הכי טוב שאפשר. בהתחלה פשוט הלכתי לקניונים ושאלתי מה ילדים בכל גיל אוהבים, ולפי התשובות התחלתי לקנות ולהרכיב חבילות. רק לאחרונה התחלתי לעבוד עם ספקים.
כיום אני מקפידה לעקוב אחר הטרנדים החמים ולהתחדש באופן תמידי. אני מקפידה על מוצר איכותי והגשה מפתיעה. דאגתי שהאתר יספק שירותי משלוח לכל בתי החולים הפרוסים ברחבי המדינה".

"לעבוד עם מלוא הרגש והאהבה מתוך מחשבה תמידית על נותן ומקבל המתנה" (צילום: לירון אליהו)

לאחרונה, החלה אליהו לשתף פעולה גם עם ארגון "חיים", לילדים בתקווה שהחבילות יגיעו לכמה שיותר ילדים. "העיקרון שמנחה אותי בלול בוקס הוא לעבוד עם מלוא הרגש והאהבה מתוך מחשבה תמידית על נותן ומקבל המתנה".

איך נולד הרעיון לשיתוף פעולה בשלב ראשוני כל כך של בניית העסק? 

"נושא התרומה לקהילה היה מאוד חשוב לי. חברה שלי הכירה את אבשלום כהן, אחד המתנדבים בעמותה ונפגשנו. החלטנו שמי שרוצה יוכל לרכוש מתנה עבור ילדים והעמותה תבחר את הילד מתוך אחת מהמחלקות האונקולוגיות לילדים ברחבי הארץ. מדי שבוע אנחנו מעבירים חבילה כזאת. אני מוּנעת מהרצון לשמח ילדים, שנמצאים במצוקה ולכן אעשה כל שביכולתי".

אילו ניתוחי שוק עשית טרם פתיחת העסק?

"בעיקר סמכתי על החוויה שלי ועל הצורך שאני זיהיתי. העובדה שלא מצאתי אלטרנטיבות באינטרנט חידדה לי את הצורך".

בשנה האחרונה יש לא מעט פניות לאתר של לירון, בו היא מציעה גם קשר ישיר עימה לייעוץ, חבילות מוכנות ומוצרים שמהם יכול כל גולש לבנות חבילה ייחודית לילד שיירצה לפנק במתנה. המשלוח מגיע ישירות לילד בבית החולים.

איזה תגובות את מקבלת?

"תגובות מדהימות. זה כל כך מספק. התגובה השכיחה ביותר היא 'איך חסכת לנו לשבור את הראש', ואיך הילדים שמחו וכמה זה עושה את ההבדל. אני תמיד הולכת על הדברים שאני יודעת שילדים אוהבים והמחירים תמיד יותאמו לכל אחד. מ-18 שקלים ועד למאות שקלים".

מקפידה לעקוב אחר הטרנדים החמים ולהתחדש באופן תמידי. לירון אליהו (צילום: לירון אליהו)

באילו קשיים נתקלת?

"הקושי כעסק חדש הוא לפרסם. זה רעיון שאני מאמינה בו כל כך, והייתי בטוחה שהוא יעבוד בלי הפסקה ברגע שרק אנשים ישמעו עליו בפייסבוק או משהו, אבל אני רק עכשיו לומדת את עולם הפרסום שהוא לא קל בכלל".

מה היתרונות של פתיחת עסק באינטרנט?

אני חשבתי שלא צריך יותר השקעה אבל זה לא מדויק. את חייבת לדאוג שהכל יהיה מושלם, מהנראות ועד התנאים ועד תכיפות העידכונים. לא עשיתי תכנית עסקית, אני אדם שפועל מהתלהבות וההכנסה לא שיחקה תפקיד. זו פריבילגיה שהייתה לי, אבל עכשיו אני בשלב שהעבודה גדלה וצריך להרוויח ולא רק להשקיע. את זה צריך לבנות".

מתוך הניסיון שהספקת לצבור, אילו טיפים יש לך להציע?

"בסופו של דבר הטיפ הראשון הוא לעשות תכנית עסקית, ולהעריך את ההוצאות אל מול ההכנסות. שנית, חשוב מאד להשקיע בפרסום את הסכומים הנדרשים ובמקביל לחפש דרכים יצירתיות להביא לקוחות".

   כל מה שילדים אוהבים: טעימה מתוך מגוון העיצובים של לירון (צילומים: אתר LulBOX)

 .

התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים. בית העסק מעניק הנחת CashBack ללקוחות הבנק.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה