לשמור על הגזרה וגם על הבריאות

דיאטה במרבית הפורמטים הקיימים כיום יכולה להיות מתסכלת ומאד לא בריאה. מצד שני, גם הרצון לשמור על הגזרה הוא לגיטימי. איך אפשר להמעיט באכילה בלי לשלוח מבטים נוגים לעבר המקרר? התשובות לפניך

25/07/2016
מדור שיווקי קבלו עדכונים ממדור
  • RSS

מה עושים עם תחושת הרעב התמידית? (צילום: שאטרסטוק)

דיאטות באות ודיאטות הולכות. במרבית המקרים, דיאטה מיוחסת אצלנו לתקופה בת כמה שבועות של "זבנג וגמרנו", שבה אנחנו אמורים להשתלט על הרצון הבסיסי ביותר – לאכול. מתוקף כך, דיאטות במקרים רבים נידונות לכישלון, לעתים בזו אחר זו. עבור רובנו, דיאטות הן מעגל קסמים אכזרי ולא מהנה במיוחד. מעבר לעובדה שמרבית דיאטות הכסאח מסתיימות בהעלאה של כל הקילוגרמים שהוסרו ולעתים קצת מעבר, הן מאוד לא בריאות לגוף. לכן המטרה של כל דיאטה היא להוריד בצורה הדרגתית ומבוקרת את הקילוגרמים המיותרים ולאחר מכן לשמר את המצב הקיים מבלי להרגיש שאנחנו ב"עונש".

דיאטה בתרגומה המילולי היא סך התזונה של האדם, שמטרתה לספק את כל הצרכים התזונתיים לשמירה על הבריאות ופעולותו התקינה של הגוף. העובדה שדיאטה הפכה לשם נרדף למשטר מזון, היא סיבה מצויינת לעשות ריקליימינג למילה 'דיאטה' – לא עוד משטר תזונתי קפדני של מאמנת נבחרת התעמלות ברומניה הסובייטית של שנות ה- 80, אלא דרך חיים בריאה ומספקת.

לשמור על הגזרה יכולה להיות חוויה מתסכלת (צילום: שאטרסטוק)

דיאטה יעילה עוברת דרך המוח

אם נרצה ואם לא, דיאטה מתורגמת אצל רובנו כסוג של משטר ומייצרת תחושות שליליות ומדכאות, ומכאן שהדרך להפוך דיאטה ליעילה עוברת דרך המוח. כן, המוח. התייחסות חיובית לדיאטה היא אחת מאבני היסוד של כל דיאטה טובה. בלי חשיבה אופטימית נוסח פוליאנה שום דיאטה לא תחזיק מעמד. למוח חשיבות אדירה גם כשליט תחושת השובע, ולכן, מעבר לכל הנושא הגופני והתזונתי, יש לתת מקום גם למוח. הסיבה היא פשוטה – אם המוח לא יחוש בשובע, הדיאטה לא תחזיק מעמד.

הכירי את האויבת שלך: תחושת הרעב

וכאן אנחנו מגיעים לאחד התסכולים הכי גדולים בדיאטה: תחושת הרעב הזו שמתגנבת ומתישהו מצליחה לעבור את כל חומות המגן שלנו ולגרום לנו לפרוץ למגירת הממתקים/ המקרר/ הפריזר/ קופסאת הקונפלקס הקרובה בנחישות של יחידת קומנדו. תחושת הרעב היא הנמסיס הבלתי מוכתרת של כל דיאטה ולכן צריך לדעת איך מנטרלים אותה.

הדרך הטובה ביותר היא למלא את הקיבה, כן, גם בדיאטה. הסוד הוא במה למלא את הקיבה, שכן מאכלים שלא יוצרים תחושת שובע לאורך זמן לא ממש יעילים, ואפילו מזיקים, שכן הם בעצם יוצרים את הפרצה שקוראת לנשנוש (ע"ע פיינט גלידה אחרי "סלט"). לרוב זה אומר נסיגה אל מה שנתפס כאוכל המשביע – פחמימות וסוכרים, וכאן טמון המכשול כמעט של כל דיאטה. המודעות לכך היא הצעד הראשון לפתרון – שהוא פשוט: לאכול חלבון, פירות וירקות טריים ו – סיבים תזונתיים. מעבר לעובדה שצריכת סיבים טובה למטבוליזם הם חשובים לאורח חיים בריא בכלל. לסיבים תזונתיים יש תכונה נהדרת והיא להתנפח ולמלא את הקיבה. למלא באמת.

פרטים נוספים על הסיב התזונתי החדש שמעניק תחושת שובע תוכלו למצוא כאן

דיאטה יעילה עוברת דרך המוח (צילום: שאטרסטוק)

סיבים – הפתרון של הטבע לדיאטה

דיאטת הסיבים, שהפכה לדיאטה המובילה לשנת 2016, מתבססת על שורש הקונג'אק (חשוב להקפיד על מוצר מקונג'אק טהור ולא מעורבב). דמיינו לעצמכם תפוח אדמה, עכשיו תורידו שומן, פחמימות, ושאר מרעין ותקבלו את הקונג'אק – שורש שכולו סיבים ומים. במזרח הרחוק הוא חלק מהמטבח כבר מאות שנים ומשמש למגוון רחב של מאכלים.

הקונג'אק, המכונה גם "סיב הסיבים", סופח עד פי 200 ממשקלו, ממלא את נפח הקיבה, מה שמיד מייצר תחושת שובע לאורך זמן משום שהוא מאט את פעולת העיכול והתרוקנות הקיבה. התכונה הזו של הקונג'אק הופכת אותו לאוכל הדיאטטי האולטימטיבי – משביע וגם טעים, כי הקונג'ק סופג טעמים מושלם. בנוסף, החומר הפעיל בקונג'אק, גולקומנן, מאט את מעבר המזון והוכח מחקרית כמסייע בהורדת רמת הכולסטרול והשומנים בדם וסגולותיו בהורדת רמות סוכר הפכו אותו למומלץ עבור חולי סוכרת ואידיאלי לתזונה נכונה ושמירה על המשקל.

סיבים תזונתיים – הפתרון של הטבע (צילום: שאטרסטוק)

הקונג'אק – המרכיב המושלם לדיאטה

בין אם את בשלב של הורדה במשקל ובין אם את בשלב של שמירה על הקיים הקונג'ק הוא פתרון מצוין ותחליף מושלם לצורך בפחממות. איטריות הקונג'אק הן איטריות בלי להיות אטריות. הסיב הינו מחוסר טעם בפני עצמו וכך סופח אליו את טעמי המנה, מה שהופך אותו למשביע וטעים. טעמו הנייטראלי מאפשר לשלב איתו המון טעמים כך שבכל פעם מתקבלת מנה אחרת ולמרות השימוש במרכיב החוזר, הוא מאפשר המון גיוון, שחשוב מאד לדיאטה. ומעל לכל, יתרונו הגדול – הוא מוכן ברגע.

השימוש בקונג'אק מסייע לעוד אלמנט חשוב בדיאטה – לבשל בבית. החשיבות של האכילה בבית היא קריטית להצלחת הדיאטה. מעבר לערך התזונתי הרב של הבישול הביתי על פני אוכל תעשייתי, גם הליכה למסעדות טובות מביאה פעמים רבות לארוחות משמינות יותר, גדולות יותר ומלאות רגשות אשם. ומזה כידוע, כדאי להימנע. מזון טעים ופשוט להכנה מקל עלינו להתרגל להכין את האוכל בבית ולהפוך את ההליכה למסעדה לפינוק מזדמן נטול רגשות אשם. בגלל שהקונג'אק כל כך קל להכנה הוא מתאים גם למבשלים מומחים וגם למי שרק מתחיל להבין מה ההבדל בין מחבת לסיר.

לצד העניין הזה, בכל דיאטה מומלץ תמיד על שתיית מים מרובה ושילוב פעילות ספורטיבית. מעבר לעובדה שכושר הוא חשוב לכולנו, ממריץ את הגוף ומצר היקפים, הוא גם מאפשר ליהנות מחטא פחמימות או חטא מתוק אחד טוב בשבוע בלי רגשות אשם מיותרים.

.

פרטים נוספים על סיב הקונג'אק תוכלו למצוא כאן




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה