לנצח את השיטה בפייסבוק

השינויים התדירים בפייסבוק מקשים כל פעם עוד קצת על המפרסמים, ועסקים קטנים כרגיל הכי סובלים. ככה תובילו קמפיין עוקף שיטה

22/06/2017
מורן מישל קבלו עדכונים ממורן
  • בדואר
  • RSS

ה-דיבור של עסקים קטנים היום הוא הקושי להגיע לחשיפה כמו פעם בפייסבוק. במיוחד בדף עסקי, אבל גם בקבוצות ופרופילים אישיים זה כבר ממש לא מה שהיה.

פייסבוק בשטח בסך הכל עשור וקצת, אבל בזמן הזה היא שינתה את פני עולם התקשורת והצרכנות באופן חסר תקדים.

אם פעם הגדולים היום מפרסמים בטלוויזיה, עיתונים, ירחונים, מגזינים ושלטי חוצות ועסקים קטנים היו מקדמים את עצמם במקומונים, פליירים ודומיהם, היום כולם שמים יהבם על פייסבוק, כיכר העיר הוירטואלית שאליה נשואות כל העיניים. ליטרלי - כמעט חתונה קתולית בין גלגלי העיניים של הצרכנים לפיד הפייסבוקי.

התוצאה - כל המפרסמים עטו על פייסבוק בשניה שנפתחה האפשרות לקדם תכנים בתשלום, והפועל היוצא - הפידים הוצפו בתוכן ממומן וכמו שתמיד קורה כאשר הביקוש גדול מן ההיצע - מחירי הפרסום והחשיפה עלו בצורה משמעותית, וכל פירצה אינטליגנטית עוקפת מימון נחסמת ע״י פייסבוק באופן כמעט מיידי.

מצד אחד תגידו - הגיוני לגמרי. למה שפייסבוק תיתן בחינם את מה שקונגלומרטים מרוויחים ממנו מליונים?
אבל מצד שני, היות ופייסבוק הפכה לזירת הפרסום הכמעט בלעדית לצד גוגל, יש פה גם בעיה סמי מונופוליסטית. וגם אם ליבנו לא נכמר על הענקים, הרי שהקרב על הביג מאני עובר דרך רמיסת הקטנים שנחלמים על קיומם, אפילו אם צוקי ממש לא מתכוון לכך.

 שאטרסטוק

אז עכשיו שהבנו מה בדיוק הבעיה ושאין לנו שום דרך לפתור אותה, בואו נדבר על קידום חכם לעסקים קטנים, שגם עובד וגם יחסוך לכם כסף.

הנה 7 דברים שתוכלי לעשות כדי להגדיל חשיפה ולשמור על קשר רציף עם הקהל שלך.

1. הקימי קמפיין מודעות שרץ ברקע באופן קבוע בתקציב מינימלי. אפילו תקציב של 15-20 ש״ח ליום יביא לך כל יום עוקבים חדשים לדף. הקריאייטיב פחות חשוב כאן, אבל לעומת זאת הקפידי על ניסוח מודעה שמבהירה מה העיסוק שלך בדף ומה הרווח של הגולש ממעקב אחריו וגם הדגישי שהפעולה המצופה מהגולש היא בסך הכל לסמן לייק לדף. וגם תמונה מושכת עין לא תזיק.

2. הצמידי לראש הדף שלך פוסט שמפרט את המוצרים והשירותים שלך. שם תוכלי לשים גם לינק לעמוד נחיתה, דף מכירה או כל אמצעי שבו את משתמשת להגברת מכירות. זה חשוב מכיוון שפייסבוק ממש לא אוהבת לינקים שמוציאים גולשים החוצה, אבל פוסט אחד קבוע כזה לא יעשה נזק וייחשף ממילא לכל גולש חדש שייכנס לדף.

3. החליטי מראש על קמפיין אחד בלבד בחודש/ חודשיים/ רבעון לפי הצורך והתקציב שלך. את הקמפיין הזה הריצי בצורה בולטת והתמקדי בו בתקופת הקידום. בתקופה זו הקפידי לייצר תוכן שרלוונטי לקמפיין ולהפנות בלינק לפוסטים הממומנים. השתדלי לא להתפזר לתחומים אחרים כאשר את רוצה לקדם מוצר/שירות מסויים, זאת על מנת לתת מקסימום חשיפה לתוכן הזה ולא לפזר את החשיפה שהכסף יכול להקנות לך.

 שאטרסטוק

4. שתפי סטטוסים של הקמפיין בפרופיל האישי שלך, בקבוצות בניהולך ובקשי מחברים ולקוחות לשתפו גם אצלם. הסיבה היא שפרופילים וקבוצות זוכים לחשיפה טובה יותר, ופוסטים עם מעורבות גבוהה (ושיתוף נחשב למעורבות גבוהה) זוכים לחשיפה גדולה יותר. כך למעשה תקבלי יותר בתמורה לכסף שתשקיעי במימון הפוסט.

5. היצמדי לטרנדים של פייסבוק. כרגע שיתוף וידאו בפייסבוק ושידורי לייב הם הטרנד שפייסבוק אוהבת לקדם. הרבי בשימוש בהם, הקפידי על תוכן מעניין ,חישבי ״ויראלי״ ו״שיתופים״. וגם כאן שתפי לפרופיל האישי ואל תתביישי לבקש מחברים שיעזרו בחשיפה. מימון קידום וידאו יקנה לך היום חשיפה גדולה בהרבה מכל סוג אחר של פוסט. (ובמקביל הימנעי משלחית לינקים ליוטיוב, גם זה יחבב אותך על פייסבוק).

6. אם יש לך רשימת תפוצה ספרי בה על הקמפיין שאת מריצה - מה ההטבה, מה במרכזו - וצרפי לינק לפוסט הממומן. כך גם תחשפי בפני רשימת התפוצה שלך את הקמפיין וגם תרוויחי הגדלת מעורבות עם הפוסט ושוב תגדילי את החשיפה האורגנית ובכך גם את ערך המימון שלך.

 שאטרסטוק

7. נסי ליצור כמה שיותר שיתופי פעולה עם בעלות ובעלי עסקים רלוונטיים. תייגי אותם ובקשי שיתייגו אותך. תוכלו אפילו להריץ קמפיינים מקבילים ולשתף זה אצל זה, כל אלה גם הם על מנת להגדיל את מספר החשיפות לכל פוסט בקמפיין ולהרחיב את מעגלי החשיפה האורגנית.

והנה גם 3 עצות ׳אל תעשי׳
1. אל תממני כל פוסט שאת מעלה. העדיפי הפצה שלו באמצעים אורגניים.
2. אל תתחילי קמפיין בתקציב מפוצץ. קודם ודאי שהוא עובד.
3. אל תוסיפי מימון לפני שהקודם נגמר. חכי לסוף התקציב ותמיד תוכלי להגדיל אותו לאחר מכן.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה