למצוא מקום משלך

את מקימה עסק קטן משלך? אספנו עבורך טיפים שיעזרו לך לבחור עבורו את המקום הנכון

מרחב עבודה שנראה בדיוק שפי שהיית מעצבת בעצמך (צילום: שחר תמיר)

עסק עצמאי הוא לא בהכרח עסק שצריך להיות מופרד פיזית מעסקים אחרים. להיפך, מרחב עבודה משותף בו עובדים מספר עסקים עצמאיים ייתן מענה לכל הצרכים של עסק חדש והרבה מעבר לכך. ביקשנו מעינת דז'יגן מנהלת השיווק של ריג'ס ישראל, להסביר לנו מהם היתרונות במרחב עבודה משותף ולתת לנו עצות לבחירת מרחב עבודה שמתאים לנו:

שלוש סיבות שבגללן כדאי לך לנהל את העסק מרחב עבודה משותף

1. להיות בעלת עסק עצמאי ולא להיות לבד

דמייני את עצמך מגיעה לעסק הקטן שהקמת, פותחת את הדלת, מדליקה אורות, פותחת חלון, מכינה לעצמך קפה ומתחילה לעבוד. עכשיו דמייני את עצמך מגיעה למרחב עבודה משותף, עוברת דרך פקיד הקבלה, מחליפה כמה מילים של בוקר טוב עם שכנותייך ושכנייך לחלל העבודה, וכל אחד ואחת  נכנסת למרחב הפרטי שלה ועובדת. אתן בוודאי תפגשו שוב במטבח המשותף, ותקבעו לצאת יחד להפסקת צהריים. זו הסיבה, הרבה יותר נעים ככה.

 2. כשנשים משתפות פעולה

נטוורקינג הוא נטוורקינג, הוא נטוורקינג. מרחב העבודה שלך בריג'ס יפגיש אותך עם בעלות ובעלי עסקים קטנים וגדולים שחולקים את אותו מרחב לאורך כל שעות היום. הסיכוי שבמרחק מטרים ספורים עובדת בעלת עסק שמתאים לשיתוף פעולה עם שלך, הוא יותר מסביר. חיוך והנהון לשלום יובילו לשיחת היכרות, ומשם הדרך לפגישת עבודה כבר קצרה. שיתוף פעולה עם עסק ותיק יוכל לפתוח בפניך כיוונים חדשים וטובים, שיתוף פעולה של עסק ותיק עם עסק צעיר יוכל להשפיע בדיוק באותו אופן. סיעור מוחות ספונטאני או מתוכנן יוכל להוביל לשותפויות חדשות, וזו רק תחילת הרשימה.

את יכולה להתחיל מעכשיו- הכל כבר מוכן. אופן ספייס בריג'ס (צילום שרון צרפתי)

 3.  את יכולה להתחיל מ ע כ ש יו

מפני שהמשרד כבר מוכן, ומצויד בכל מה שאת צריכה כדי להתחיל לעבוד. את לא צריכה להתחייב לתקופה ארוכה, ולא לעלויות גבוהות. כשהעסק שלך יתפתח ויגדל לא תאלצי לנדוד לסביבה חדשה אלא לשכור משרד נוסף או לעבור למשרד גדול יותר באותו מרחב משותף.

מרחב עבודה שנראה בדיוק שפי שהיית מעצבת בעצמך (צילום: שחר תמיר)

איך לבחור את מרחב העבודה המשותף?

 

– מיקום

חשוב שיהיה לך נוח להגיע לעבודה, לחזור ממנה, וחשוב שכך יהיה גם ליזמים, משקיעים ולקוחות שיגיעו לפגוש אותך. חשוב שתבחרי מרחב עבודה, אומרת עינת, שממוקם בסביבה בה מתקיימים עסקים והאווירה בה היא אוירה עסקית. הכתובת של מתחם ריג'ס היא הכתובת העסקית של בעלות העסקים שעובדות ממרחב העבודה של ריג'ס ורשומה על כרטיסי הביקור שלהן, באתר האינטרנט ובכל המסמכים העסקיים.

– מקום 

את תבלי במשרד שממנו תנהלי את העסק שעות רבות, לעיתים רבות בהרבה מהשעות בהן תהיי בבית. בחרי משרד שנראה בדיוק כפי שהיית את עצמך מסדרת ומעצבת. בדקי שיש בו מקום לכל מה שהעסק שלך זקוק בשלב הזה. שהריהוט נוח, שיש בו תאורה מהסוג שאת מעדיפה ושהוא מאוורר כפי שאת אוהבת.

– שכנות ושכנים

זוכרת את הסיפור דירה להשכיר? זו בדיוק הסיבה שחשוב שתבדקי מי חולק את מרחב העבודה, מדגישה עינת. נשים רבות בחרו לנהל את העסק שלהם ממרחבי העבודה של ריג'ס לא רק בגלל המיקום והעיצוב אלא בגלל העובדה שמרחב העבודה המשותף מייצר שיתופי פעולה עסקיים בינן לבין בעלות עסקים אחרות. אל תמהרי לבחור מקום, כדאי שתסתובבי שם קצת, תקשיבי לטון של שיחות המסדרון, תרגישי את האווירה. תקשיבי גם לאינטואיציה שלך. השכנים נעימים לך? סימן שאת במקום הנכון. לא לגמרי נעימים לך? אל תתפשרי.

 

סביבה בה מתקיימים עסקים דומים (צילום: שחר תמיד)

– פקיד קבלה

שימי לב לפרטים הקטנים מפני שלא פעם הם אלו שעושים את ההבדל הגדול. חשוב שגם הלובי, עמדת הקבלה, המעברים בין אזורי העבודה יהיו מעוצבים באותה אוירה כמו אזורי העבודה.

 

– מטבח

זוכרות את המטבחון של גולדה, זה שהתקיימו בו ישיבות קבינט כשעל הכיריים התבשל מרק ועל השולחן פרקולטור של קפה שחור? יש משהו במטבח שעושה לנו להרגיש בבית. ריג'ס לקחו את זה בחשבון, ודאגו למטבח נקי, מסודר ומעוצב. כזה שיהיה לך נעים לא רק להכין בו קפה אלא גם להיפגש לשיחת בנות עם שכנותיך למרחב העבודה.

 

– שרותי מזכירות 

כדאי שהחוזה שלך עם מרחב העבודה המשותף יכלול שרותי מזכירה ואת כל חשבונות ההוצאות. את אמנם בעלת עסק קטן וחדש, אבל הסביבה שאת עובדת בך מבטיחה ברוב המקרים שהעסק יתפתח בזכות עסקים שחולקים את אותו מרחב, ושרותי מזכירות יחסכו ממך זמן יקר ותשומת לב יקרה עוד יותר.

 

– שירותים

כן כן, מי כמונו יודעות שרמת האסתטיקה וההיגיינה בשירותים יקבעו אם נחזור לאותו מקום או שנטיל עליו וטו. את שוכרת מקום לעסק החדש שלך, לגיטימי והכרחי שתשמעי שיש מי שמנקה במהלך היום את השירותים ושומר שם על הסדר, בעלות עסקים שעובדות בריג'ס יודעות שגם הן וגם לקוחות שלהן ירגישו בנוח כשיכנסו לשירותים מבלי שהביקור שם יגרע במילימטר מהרושם של הפגישה.

.

***************

.