למה לא מומלץ לאכול בננה על הבוקר

בננה היא פרי עם סגולות רבות אבל כדאי לא לאכול אותה לבד בארוחת הבוקר מכמה סיבות חשובות. כל מה שצריך לדעת על פצצת האנרגיה הצהובה כאן לצד טיפ שלא חשבתן עליו

21/04/2016
אלכס וינרסקי קבלו עדכונים מאלכס
  • בדואר
  • RSS

לפני שאסביר למה לא מומלץ לאכול בננה על הבוקר, אזכיר לכולכן למה זה פרי נפלא. הבננה, פרי האושר בזכות סרוטונין גבוה, משפר את מצב הרוח, מקל על תחושת כאב, מפחית תחושת רעב ומשפר את איכות השינה. הבננה היא פצצת אנרגיה, "מלכת האשלגן" - מה שעוזר להסדיר את קצב הלב הנדרש.

פרי זה טוב לשרירים ולהתאוששות טובה יותר לאחר אימון אינטנסיבי. הבננה מטיבה גם עם הפעילות המוחית, מלאה בסיבים תזונתיים המסייעים לפעילות מעיים תקינה, מסייעת ומקלה על ההאונגבר, עוזר להתגבר על דיכאון, עשירה בברזל שגורם לייצור המוגלובין ולכן מומלצת למצבים של אנמיה והקלה בתסמיני המחזור. אבל את כל זה אני מניח שרובכן יודעות אך למטבע יש שני צדדים ועל הצד השני של המטבע במקרה הזה אולי תופתעו לגלות:

לאור כל היתרונות שהזכרתי לעיל, בננות נראות כמו האופציה המושלמת לאכול על הבוקר אך במבט קרוב יותר, זו לא האפשרות הטובה ביותר כיוון שהן מכילות  25% סוכר על כל 100 גרם ויוצרות רמת חומציות גבוה. עובדה זו עלול להרוס את הדיאטה. כאשר אוכלים בננה בלבד ללא תוספת וללא איזון של תוסף בריא, רב היתרונות יאבדו.

בננות צהובות

הגוף לא יכול לאזן את רמות ה-PH  הגבוהות שנוצרות כתוצאה מאכילת בננה לבדה. כיוון שהבננות חומציות, הן לא מספיקות לקיים את השובע עד הארוחה הבאה בצהריים. הבננה אכן נותנת דחיפה מהירה אך במהרה חוזרת תחושת העייפות והרעב. הסוכר נצרך בגוף בכל צורה שהיא ועובר תהליך של תסיסה, כמו בירה ויין. הוא הופך חומצה ל"אלכוהול" בגוף מבחינת הדחף אליו.

אף על פי זאת, עדיין אפשר ורצוי לאכול בננות אך עם תוסף  נוסף לצדן כגון: תבלינים, שקדי גלם, חמאת קוקוס, זרעי פשתן, שמן קוקוס, קינמון או כורכום. תוספים אלו אמורים לנטרל את החומצות כדי לקבל את ההטבות של אשלגן, סיבים ומגנזיום ללא עומס הסוכר. התוצאה בסופו של דבר היא ארוחת בוקר מאוזנת אשר תשמור על המרץ והאנרגיות שלכן לאורך זמן ממושך יותר.

רובנו אוהבים לאכול בננה ומבינים את הערך התזונתי שלה, בעיקר לפני פעילות גופנית אך לא רק. היות ולבננה יש רמות גבוהות של סוכר, אכילת הבננה לבדה תגרום לעליית החומציות בדם ולרמת האינסולין,שכמובן אינה מומלצת. עליה מהירה כזאת תורמת לתחושת שובע אך גם מהר מאוד רמת הרעב חוזרת כתוצאה נפגע המטבוליזם.

על מנת לווסת את הרמות הללו ובכך לשמור על מטבוליזם תקין, עדיף לאכול את הבננה עם תוספים כגון: כורכום, זרעי פשתן, קינמון, שמן קוקוס. כך שאם אתם אוהבים ואוכלים בננה, תמשיכו לאכול אך עם התוספים שציינתי לעיל.

bananas_634

 למי לא מומלץ לאכול בננה

לסוכרתיים, לסובלים מטחורים, למנוזלים ולמי שיש עודף של ליחה בגוף, לאנשים עם קרישיות דם גבוהה. אם עדיין לא השתכנעתן שלאכול בננה זה בריא אז הנה משהו שיפתיע אתכן עוד יותר: לאכול בננה עם קליפה!

קליפת הבננה מכילה ערכים גבוהים מאוד של ויטמינים B6 ו-B12, כמו גם מגנזיום ואשלגן. בנוסף, היא מכילה הרבה סיבים, פרוטאין ואנטי אוקסידנטים חזקים כמו לוטאין, שמגן על העיניים מפני קרינה ומקטין סיכוי לקטרקט ולמחלות רשתית אחרות. דעו לכן שקליפת הבננה מכילה גם טריפטופן, שמעלה את רמת הסרטונין ומשפר את מצב הרוח, בדומה לאפקט שיש לפרוזק על גופנו.

מחקר מצא שצריכה של תמצית קליפת בננה או אכילה של שתי קליפות ביום מעלה את רמות הסרטונין בדם משמעותית. הסיבים והחומרים הנוספים שיש בקליפות הבננה גורמים לתחושת שובע, מעודדים חילוף חומרים ובעצם תורמים להרזיה.

אז איך אוכלים את זה?

אפשר לאכול את קליפת הבננה ככה, טרי טרי וללעוס היטב.

לבשל בננה במשך 10 דקות , כמובן שחשוב גם לשטוף אותה היטב.

בבלנדר- לחתוך את הבננה עם הקליפה ללא הקצוות ולוודא שקליפת הבננה רכה וצהובה.

צילום: שאטרסטוק




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה