ללכת על הכל: טעויות הליכה נפוצות

אין ספק שהליכה היא הפעילות הגופנית הנפוצה ביותר. למרות הפשטות והיופי שבהליכה, ישנן מספר טעויות נפוצות שחלקנו עושים במהלך צעידותינו. יונתן מלכא מביא לנו מספר דגשים עליהם עלינו להקפיד בעת ההליכה

16/07/2015
שוונג קבלו עדכונים משוונג
  • RSS

הליכה. צילום: שאטרסטוק

מאת: יונתן מלכא, אתר שוונג

אם הלכתם על חוף הים לאחרונה, בטח נתקלתם באלו שהולכים בזריזות, תוך כדי העברת זרועות מוחצנת ונשימה כבדה. האם זו הליכה נכונה? לא בדיוק. לפעמים אנחנו משתדלים יותר ממה שצריך ובעצם רק עלולים ליצור עומסים לא רצויים על הגוף. להלן מספר טעויות נפוצות של הליכות והדרכים הטובות ביותר להמנע מהן:

צעדים גדולים מדי 

אתם מנסים להגביר הקצב, ומגדילים את הצעד על ידי שליחת הרגל רחוק לפנים
הבעיה: עומס גבוה על המפרקים, יעילות נמוכה ועייפות גדולה יותר של השרירים.
הפתרון: הגבירו קצב על ידי שמירת אורך צעד והגברת קצב העברת הרגליים.

תנועות ידיים מאולצות מדי, נמרצות מדי

אתם מנסים להגביר את עוצמת הפעילות על ידי העברת הידיים בקצב נמרץ ולא טבעי
הבעיה: עומס על פלג הגוף העליון. כתפיים וזרועות מכווצים.
הפתרון: תנו לכתפיים ולצוואר לזוז בטבעיות. תנו לידיים לנוע בחופשיות ובטבעיות לצידי הגוף.

מבט נמוך מדי לכיוון הקרקע 

אתם מתרכזים בצעדים, מתעייפים והמבט יורד לכיוון הקרקע
הבעיה: הראש ממוקם במצב לא טבעי ומשנה את תנוחת הגוף והגב.
הפתרון: שימרו על גב זקוף ומבט ישר קדימה.

כיווץ הכתפיים

אתם מנסים להעלות את הקושי והקצב ומכווצים את השכמות והכתפיים
הבעיה: כתפיים ושכמות תפוסות אחרי הליכות. גב כואב, צוואר מתוח.
הפתרון: שחררו את האזור ונועו בחופשיות גם בעת המאמץ. התרכזו בהרפיית הגוף על ידי נשימות.

נשימות מאולצות/מתוזמנות

אתם מנסים לנשום בחוזקה בקצב מהיר בכדי להכניס יותר אוויר לגוף
הבעיה: שירירים שמופעלים בצורה לא טבעית, סיגול הרגלי נשימה לא נכונים, עומס על הריאות.
הפתרון: נשמו בטבעיות, נשימות עמוקות ומשוחררות. תנו לנשימה להתאים את עצמה לקצב המאמץ.

בקיצור

הגוף שלנו הוא מכונה משוכללת בעלת יכולות מדהימות. לכל אחד מאיתנו סגנון הליכה ייחודי עבור מבנה גופו. אין צורת הליכה אחת נכונה לכולם. נסו להקפיד להתאמן בטבעיות כפי שמכתיב לכם הגוף. היו משוחררים וכך תמצאו את ההליכה מהנה ואפקטיבית יותר עבורכם.

.

לאתר שוונג - הקליקו כאן




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך