ללכת עד הסוף עם הבריאות שלך

קשה לנו לשנות הרגלים, גם בדברים שחשובים ביותר לבריאותנו, אבל אין טעם לעשות חצי עבודה. אז מה אפשר לעשות בכדי להפוך את שגרת הבריאות שלנו לאפקטיבית?

26/05/2015
קרן אוחיון קבלו עדכונים מקרן
  • RSS

מבין כל הגורמים המשפיעים על ההתנהגות האנושית – הרגלים הם הגורם המשפיע ביותר. אנחנו רוכשים את ההרגלים שלנו בדרך מודעת ולא מודעת וחוזרים עליהם אינספור פעמים, עד שהם מתקבעים והופכים לחלק בלתי נפרד מאורח חיינו. במירוץ החיים פעמים רבות אנחנו מתרגלים לעשות "חצי עבודה", דווקא בתחום החשוב ביותר בחיינו – הבריאות ואורח החיים שלנו.

לפעמים זה מתוך חוסר מודעות, עצלנות, חיפזון או חוסר רצון ויכולת לעצור לרגע בכדי להבחין מה מידת ההשפעה של ההרגלים שלנו על החיים שלנו. אך דווקא כשמדובר בבריאות שלנו, באיכות החיים שלנו, כדאי ואפילו חובה עלינו להקדיש מחשבה עמוקה לתוצאות ההרגלים שלנו ובהתאם – לשנות אותם. לפניכם כמה דוגמאות למקומות בהם אנחנו (כולנו חוטאים בזה) עושים חצי עבודה ואיך ניתן בצעדים פשוטים וקלים לתרגול לשנות אותם ולהיטיב עם חיינו.

עושים דיאטה בלי ספורט

חצי עבודה: מתחילים דיאטה לפי תפריט אבל מוותרים על פעילות גופנית.

אפקטיבי: לא משנה באיזה דיאטה בחרתם ואם אתם הולכים לקבוצת תמיכה או בוחרים בדיאטנית שמתאימה לכם תפריט מסוים, קשה יותר לרזות ללא פעילות גופנית כלשהי. אתם לא מוכרחים לרוץ להירשם למכון הכושר. גם הליכה באיזור הבית או עלייה במדרגות במקום במעלית וכדומה יכולים להוות פעילות גופנית אפקטיבית שתשלים את הדיאטה במזון. יתרה מזאת, בשלב מסוים של הדיאטה (ללא ספורט) הגוף מתרגל לקצב חילוף החומרים החדש ורק פעילות גופנית תוכל להאיץ אותו מחדש. ועוד דבר: כך שאם ברצונכם גם להוריד במשקל וגם לחטב את הגוף יש צורך להעלות את מסת השרירים ואת זאת ניתן לעשות אך ורק באמצעות פעילות ספורטיבית.

sport

מפחיתים בעישון אך לא מפסיקים כליל

חצי עבודה: מפחיתים את כמות הסיגריות, לדוגמה מקופסה לחצי קופסת סיגריות ביום.

אפקטיבי: עישון הוא אחד ההרגלים המזיקים ביותר הקיימים לבריאותנו והוא גם לא אסתטי בעליל – הריח הרע נדבק לבגדים, לעור הגוף ולשיער שלא לדבר על הניחוח שעולה מפינו. כאשר מפחיתים את העישון אמנם מונעים חלק מהתופעות הללו אבל הנזק הבריאותי עדיין קיים וגם המפגע האסתטי נשאר (גם אם בעוצמה פחותה). בקיצור, מפסיקים לעשן לגמרי. מקופסה לאפס סיגריות ביום. אגב, חשבון פשוט שעשינו מראה שעלות סדנת הפסקת עישון  שווה לעלות של 3 חודשי עישון (קופסה אחת ביום במשך 3 חודשים). הבריאות שלכם – שווה הרבה יותר והכסף שתחסכו בכל שאר ימות השנה והחיים יעלה פי אלפי מונים.

smoke

משתמשים בקרם לחות בלי מקדם הגנה

חצי עבודה: מדי בוקר מורחים קרם לחות, ללא מקדמי הגנה.

אפקטיבי: כדי לשמור על עור פנים בריא, חיוני ויפה אנחנו מוכרחים לנקות את הפנים בוקר וערב ולמרוח קרם לחות. בעוד שבשעות הלילה אין צורך במקדמי הגנה שמגנים על העור מפני קרני השמש, ביום מדובר בחובה אמיתית. קרני השמש הן הגורם מספר אחת בהזדקנות העור ובסכנה למחלות עור מסוגים שונים. בכדי למנוע את כל אלה, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחור בקרם לחות שמתאים לסוג העור שלכם ומכיל מקדם הגנה ברמה הגבוהה ביותר האפשרית. זהו גם הרגל שקל במיוחד לשנות: בכל רשת ואתר שמציעים תכשירי פארם תמצאו מבחר של קרמי לחות המכילים גם מקדם הגנה, כך ששינוי ההרגל אינו כרוך במאמץ, אלא רק במודעות ורצון טוב להיטיב עם העור שלכם.

face

מצחצחים שיניים מבלי להשתמש בשטיפת פה

חצי עבודה: מסתפקים בצחצוח שיניים בוקר וערב.

אפקטיבי: מצחצחים שיניים בוקר וערב ואחרי כל צחצוח משתמשים בשטיפת פה למשך 30 שניות. כן, רק דקה אחת ביום נדרשת כדי לעשות פלאים בהיגיינת הפה במלואה. כשאנחנו מסתפקים בצחצוח השיניים, אנחנו למעשה מטפלים רק ברבע מחלל הפה. 75% החלקים הנותרים (הלשון, החן, רצפת הפה, הלחיים הפנימיות) לא מקבלים את הטיפול היעיל והאפקטיבי עבורם וכך חיידקים נותרים בפה, מצטברים מחדש על השיניים ויוצרים פלאק. שטיפת פה גם מסייעת במניעת מחלות חניכיים ועששת. כאמור, כל אלה יכולים להימנע אם רק תוסיפו שטיפת פה במשך חצי דקה, פעמיים ביום. אז אתם עוד כאן? לכו תהיו אפקטיביים.

mouth

עוברים לטבעונות בלי לדאוג לתזונה מאוזנת

חצי עבודה: מוותרים על כל מוצרי החלב, הבשר, הביצים ומוצריהם ועוברים לתזונה טבעונית מלאה.

אפקטיבי: אתם דואגים לבעלי החיים ומחליטים לעבור לתזונה טבעונית בכדי להציל את חייהם, אבל מה עם החיים שלכם? בכדי לעבור לטבעונות ולשמור על בריאותכם, מומלץ להיוועץ בדיאטנית (אפשר דרך קופת החולים שלכם) בכדי שתתאים לכם את התזונה הנכונה שתספק את כל מה שגופכם צריך ובהתאם לאורח החיים שלכם. גם ייעוץ שניתן חינם על ידי המומחים של העמותות שתומכות בטבעונים (לדוגמה, אתגר 22) יכול לסייע מאוד בבחירת תחליפים שיספקו לכם את כל אבות המזון, הוויטמינים והמינרלים הדרושים לכם.

tivonut

צילומים: shutterstock




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה