ליופי פנים (ומידות) רבות

מודל היופי המצומצם שהורגלנו לקבל כמובן מאליו, מקבל הרחבה מבורכת הודות לנשים מגוונות, חכמות ומצליחות, שכובשות את קדמת הבמה ומהוות לכולנו השראה

27/06/2016
קרן אוחיון קבלו עדכונים מקרן
  • בדואר
  • RSS

צילום: gettyimages

עד לפני שנים לא רבות, היה ברור לכולם שבכדי שאישה תצליח בכל תחום שקשור לבמה או אופנה, כמו דוגמנות, משחק או הנחיה, עליה להיות יפה לפי הקריטריונים המקובלים, שזה בעיקר אומר – אישה רזה, גבוהה במידה, שמצוידת בגוף ופנים חטובים, צעירים ונטולי פגמים. מי שלא עמדה בקריטריונים לא יכלה למצוא את עצמה בתפקיד ראשי, בקמפיינים של מותגי אופנה, על שערי מגזינים ולמען האמת, בכל מקצוע שדורש דמות ייצוגית שתהווה השראה.

בשנים האחרונות מנשבות רוחות של שינוי שמובילות אותו נשים אמיצות שלא ויתרו והתעקשו לכבוש מקום של כבוד גם בתחומים שלמראה החיצוני יש מקום נכבד בהם – ממשחק בטלוויזיה ובקולנוע ועד דוגמנות. הנשים האלו מוכיחות שיש מקום ואף צמא למודלים אחרים של יופי.

באותה הרוח, אירוע הביוטי סיטי של סופר-פארם שייפתח ב-5/7 ייערך בסימן "כל מה שיפה בלהיות אישה" ויחגוג את המגוון בתכנים המיועדים לנשים באשר הן ובתצוגת אופנה ראשונה מסוגה שתארח על המסלול נשים במידות וגילאים שונים.

קבלו השראה מ-5 נשים שלכאורה לא עומדות בקריטריונים של מודל היופי המצומצם ובכל זאת הצליחו בגדול.

אשלי גרהאם – יפה בכל מידה

a

דוגמנית הפלאס סייז האמריקאית אשלי גרהאם הקדישה את השער של הספורטס אילוסטרייטד עליו הופיעה לאחרונה ל"כל אישה שהרגישה שהיא לא מספיק יפה בגלל המידה שלה". גרהאם, מידה 44, עשתה היסטוריה, והצליחה לפלס דרך ולפתוח דלת לנשים רבות במידותיה, פלוס-מינוס, שלא מצאו את מקומן בעולם האופנה.

אי אפשר לדבר על אשלי גרהאם מבלי להזכיר את סטלה עמר, הדוגמנית הישראלית, שהייתה למוזה של ז'אן פול גוטייה, וכיכבה עימו על מסלולי התצוגות ברחבי העולם, הפקות וספרי אופנה. למרות שעמר הקדימה את זמנה ופעלה בתקופה שבה לא היו מודלי יופי חריגים פרט אליה, אשלי גרהאם לקחה את העיסוק במידות גדולות ללבל חדש – בעיקר בזכות העובדה שהיא לא מסתירה את מידותיה בבגדים, אלא נחשפת במערומיה, בבגדי ים. בכך היא הצליחה לשנות את השיח על מודל יופי או לפחות להעלות אותו על סדר היום תוך אג'נדה שנשים יכולות להיות יפות וסקסיות בכל מידה וכך גם ללבוש בגד ים חושפני בגאווה.

גרהאם, ביחד עם דוגמניות פלאס סייז נוספות, מצעידות קדימה את עולם היופי והופכות אותו נגיש לכולן, ללא תלות במידתן.

ף

אייריס אפפל – לסטייל אין גיל

איריס אפפל. צילום: gettyimages

בימים בהם נהוג לחשוב שהאופנה שייכת לצעירים, בולטת במיוחד אייקון האופנה שלא יורדת מהכותרות – אייריס אפפל.

אפפל בת 94 (!) ועדיין נחשבת למכתיבת אופנה אשר מוכיחה שהגיל הוא רק מספר. הסרט הדוקומנטרי שנעשה אודותיה נלמד בבתי הספר לאופנה ובחוגים למגדר באוניברסיטאות. כי בגילה, אפפל כבר הייתה אמורה, לכאורה, לאמץ סגנון מעודן ומהוגן, אבל במקום זה היא מסרבת להיראות כפי שתכתיבי היופי החברתיים מורים לה ומפגינה הופעות צבעוניות, אקסטרווגנטיות ויוצאות דופן ומושכת שוב ושוב את תשומת ליבה של תעשיית האופנה שמתעקשת לחבק אותה ולאמץ את הסגנון שלה, על אף שהוא לא עומד בנורמות המקובלות לכאורה.

ח

לוורן קוקס – יופי חוצה מגדר

"Orange Is The New Black" New York City Premiere

הקריירה של לוורן קוקס רצופה בשבירת שיאים. האחרון שבהם: קוקס היא הטרנג'נדרית הראשונה שהייתה מועמדת לפרס על תפקידה (המצוין!) בסדרת הדרמה המצליחה "כתום הוא השחור החדש". היא גם הראשונה שהופיעה על שער ה-TIME.

הצלחתה של לוורן קוקס בעולם המשחק, ובטח בזה הטלוויזיוני, היא כפולה ומכופלת. מעט מאוד נשים, יפות ככל שיהיו, מצליחות על המסך הקטן ולוורן היא לא רק שחקנית שחורה, היא גם טרנג'נדרית, מה שהפך את המשימה לכמעט בלתי אפשרית. אבל קוקס הצליחה ובכך הפכה לאייקון וגם פרצה את הדרך לטרנג'נדרים וטרנסג'נדריות נוספים, ובראשם קייטלין ג'נר, לעולם היופי והבמה.

ף

קלמנטיין דיטו–לא בלי נמשיי!

קלמנטיין דיסו. צילום: אינסטגרם

הבחירה של מעצב האופנה והנעליים כריסטיאן לובטן לקמפיין שלו בדוגמנית קלמנטיין דיסו הצרפתייה נחשבת לבלתי שגרתית בעליל – מצד אחד היא דוגמנית פלאס סייז ומצד שני את פניה מעטרים אינספור נמשים. הנמשים שעד לפני שנים אחדות נחשבו לפגם וכוסו בתועפות של קונסילר ומייקאפ, הפכו לפתע ליתרון וכך הבחירה בקלמנטיין הפכה לפורצת דרך שכן היא מהווה עוד צעד בדרך לשינוי הנורמות המקובעות של עולם היופי והיא גם מאפשרת לנשים להביט על עצמן אחרת כשיש להן מודל יופי נגיש ודומה להן.

הבחירה של לובטן בדיסו שבעצמה סיפרה שנאבקה על מקומה בעולם הדוגמנות כי היא הייתה גם מלאה וגם מנומשת, היא צעד חשוב מאוד בעולם היופי ואנחנו רואים עוד ועוד מותגים שבוחרים בפרזנטוריות שהן לאו דווקא צעירות, לבנות, רזות ובהירות שיער. גם מותגים קוסמטיים רבים, ביניהם לנקום ולוריאל פריז, בחרו לאחרונה כפרזנטוריות נשים בוגרות ומגוונות שמייצגות נאמנה את הלקוחות.

ך

איימי שומר – צוחקת על כולנו

איימי שומר. צילום: gettyimages

מקרה המבחן של איימי שומר הוא מעניין במיוחד: היא לא יפה במובן הקלאסי של המילה, אבל היא נאה מאוד. היא ממש לא רזה, אבל רחוקה מלהיות שמנה כפי שהיא צוחקת על עצמה תדירות. שומר היא בעיקר מצחיקה בטירוף, על אף ואולי בגלל שהיא צוחקת על כל מה שלא מקובל לצחוק עליו ובכך יצרה ז'אנר חדש של הומור נשי. הומור שלא מתבייש לצחוק עלינו, הנשים, מתוך מודעות עצמית מלאה ובלי להתבייש להפוך כל אבן בתחום המגדר.

שומר הפכה לקול של הנשים באשר הן אבל בעיקר לקולן של הנשים הממוצעות והצליחה לכבוש מקום של כבוד בתחום בו בדרך כלל רק נשים בעלות יופי 'קלאסי' מצליחות – בקולנוע ובטלוויזיה.

 ***

בואו לחגוג את כל מה שיפה בלהיות אישה באירוע הביוטי סיטי של סופר-פארם

5/7-8/7 שלישי עד שישי, שעות: 12:00-23:00, ו’: 12:00-17:00,

ביתן 1 גני התערוכה, ת”א

 

 

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה