להפיח חיים בשיער

כמה שבועות לתוך הקיץ והשיער, שעד לא מזמן הסתדר בקלות יחסית, נראה חסר חיים. איך שומרים על השיער בקיץ? בעזרת תזונה נכונה וטיפים טובים כמו אלה שמחכים לכם כאן

03/07/2018
דניאל לוין קבלו עדכונים מדניאל
  • בדואר
  • RSS

אין שום סיבה לא ליהנות משיער יפה ובריא גם בקיץ (צילום: Shutterstock by Nina Budai)

חוץ מפירות הקיץ, בגדי הקיץ וגלידות, גם הים והבריכה הם חלק בלתי נפרד מבילויי הקיץ, רק שהם גובים מחיר מהשיער. נגיד את זה ככה: אם קיץ זה הזמן לחגוג את החיים, השיער שלנו לא קרא את המזכר והוא בערך הדבר עם הכי פחות חיים בקיץ. אם בגלל קרינת UV והלחות ואם בגלל הכלור ומי הים, מעטה ההגנה השומני שעוטף באופן טבעי נפגע. נרצה או לא נרצה, הקיץ הופך את השיער לשרוף, מתקרזל ובאופן כללי חסר חיים.

הבשורה הטובה היא שלא צריך להתנזר מהנאות הקיץ כדי ליהנות משיער בריא שנראה נפלא, אם מקפידים על שגרת טיפוח לקיץ, אפשר לעבור אותו בשלום, לפחות ברמת השיער. כדי למנוע את ההשפעה השלילית של קרינת ה-UVA וה- UVB, המתבטאות בשיער יבש, דהוי ופגום, אספנו עבורכם את 9 הטיפים הבאים:

להתחיל את הקיץ בתספורת של קצוות שרופים ומפוצלים (צילום: Shutterstock by: Alter-Ego)

טיפול מקדים: להתחיל עם קצוות

גם את השיער מומלץ להכין לקיץ ולכן כדאי לספר קצוות בתחילת כל קיץ כדי להפטר מקצוות שרופים ופיצולים וגם על הדרך לחדש את העיצוב. כדאי לזכור שהשיער מתארך מהר יותר בקיץ, לכן יש מצב שעוד לפני שהקיץ יסתיים תצטרכו לסדר קצוות סוררים שוב.

פק"ל קיץ

זה לא סוד שחשיפה מוגברת לשמש לא טובה לעור, אבל היא גם לא עושה טוב לשיער. הקרינה הישירה, הלחות המוגברת לא פוסחים על השיער, להפך הוא לרוב הראשון להגיב לחום וממש להישרף. מה עושים?

1. חובשים כובע כי הוא מצמצם מהותית את החשיפה לקרינה מיותרת

2. מוסיפים מרכך לשגרה - בקיץ זה בהחלט הרגל ששווה לאמץ, ולא, לא להסתפק בשמפו+קונדישינר באחד. זה אולי לוקח עוד 2 דקות במקלחת, אבל זה שווה כל שניה במראה השיער.

שיער אוהב מים?

מה הטריק לצמצם פגעי כלור או מי מלח? לחות ושיער אסוף. מריחת קרם לחות או קונדישינר ללא שטיפה לפני הטבילה במים, יצמצמו את הפגיעה בשיער. אם מצאתם את עצמכם ספונטנית בים או בבריכה, אז שטיפה של השיער במי שתיה לפני הכניסה למים ואחרי, היא דרך טובה לצמצם נזקים. חוץ מזה מומלץ לאסוף את השיער לפני טבילה במים, אבל לא במהודק. אפרופו איסוף שיער, כדאי לדעת שמשיכת שיער מהודקת פוגעת בסיבי השערה ושוברת אותם, גורמת לפיצול מוגבר ולמראה שיער נפול. תוסיפו לזה שגם ככה הקיץ הוא טראומה לשיער והנה סיבה טובה להדק פחות, לוותר על הג'ל ולהשתמש בגומיות בד או קליפס.

לא תמיד מוכרחים לחפוף בקיץ (צילום: shutterstock by: NotarYes)

חפיפה ושטיפה

קיץ ומקלחות תכופות הולכים יד ביד, רק שיש להם מחיר – זה אולי מרענן אותנו אבל פוגע בהגנה הטבעית של השיער. לכן, לא מספיק לעבור לשמפו וקונדישנר, חשוב שיהיו בעלי אחוז לחות גבוה ויסייעו בהגנה הטבעית על השערות ובטיפוח מראה השיער. עדיף לבחור בתכשירים נטולי SLS ופרבנים ולא לחפוף אם לא חייבים, פשוט להסתפק בשטיפה.

להזין, להזין, להזין

מסכה שבועית, שימוש בסרום ובאמפולות הם אמצעים חיוניים להחייאת השיער ולכן בקיץ מומלץ לעבור לתדירות של פעמיים בשבוע ולסיים בקרם הזנה, שמן לשיער, או מרכך ללא שטיפה.

הברשה

בקיץ יש לנהוג בשיער בעדינות והדרך לעשות את זה היא כשמקפידים להבריש את השיער כשהוא לח, באמצעות מברשות טובות ואחרי מריחת קרם לחות או סרום.

מוצרים לטיפול ולטיפוח השיער (צילום: יח"צ)משמאל למעלה ובכיוון השעון – מברשות wet, שמפו טיפולי סטרונגהייר של לייף, וישי שמפו משלים לאמפולות ווישי אמפולות לטיפול בנשירה (צילום מוטי פישביין), סטרונגהייר אקטיב של לייף אמפולות לטיפול בשיער דליל, שמן ארגן לשיער יבש מישל מרסיה, מסכה just about me של לייף לחיזוק סיב השערה (צילום יח"צ)

מי הדליק את החימום?

מייבשי השיער או מסלסלים הם אמנם פריט חובה כל השנה, אבל בקיץ שווה לתרגל הפסקה. כדאי לנסות כמה שפחות להשתמש במכשירים שפועלים על חום ביומיום ולשמור אותם לאירועים מיוחדים. אם זה נשמע לכם קיצוני, גם יום אחד בשבוע ללא ייבוש או סלסול השיער, יעשה לו טוב כי גם השיער, ממש כמונו, פשוט רוצה קצת לנוח.

תזונה

"ההמלצה הראשונה תהיה להרבות בשתיית מים שמשפיעים מהותית גם על מראה השיער בכל השנה ועוד יותר בקיץ. תזונה מאוזנת תהיה המלצה נוספת", מסבירה אסנת בוברוב, תזונאית לייף מבית סופר-פארם. "תפריט דל, לא מאוזן ולא מסודר יראה את אותותיו גם בשיער, יתבטא בנשירה, קצוות מפוצלים ומראה חסר חיים. מה חשוב לשיער? ובכן, חלבון על חומצותיו האמיניות חשוב ליצירת קרטין ולכן מומלץ להגביר צריכה של קטניות ובשר דל שומן שיספקו גם ויטמינים מקבוצת B. כדאי לשלב חומצות שומן חיוניות, המצויות למשל באבוקדו, טחינה ואגוזים. ירקות עיליים יהוו תרומה חשובה לוויטמין E ו- C וחומצה פולית ואילו דגים ואגוזים יתרמו לצריכת אומגה 3. זאת אומרת שלמעשה תזונה ים-תיכונית מאוזנת ומגוונת תורמת לבריאות השיער ובטח בקיץ."

תוספי תזונה לשיער בריא יותר (צילום: יחצ)תוספי תזונה לשיער בריא יותר: משמאל למעלה ובכיוון השעון - B12 של לייף, Life Easy Iron, BioSil של אלטמן בעל פטנט הטיפוח, Life אקטיפקין המכיל סרין ומגוון תוספי אומגה מבית Life, סולגארונוטריקר (צילום יח"צ)

תוספי תזונה להשלמה תזונתית

"תוספי תזונה אינם הפתרון לתזונה נכונה, אבל כשמם כן הם וכשהם מצטרפים להרגלי אכילה נכונים הם מהווים השלמה תזונתית," אומרת אסנת בוברוב "יש תכשירים שמכילים הרכב ייחודי של ויטמינים ומינרלים העשויים לסייע לבריאות השיער וגם כל מולטי ויטמין, הכולל ויטמינים מקבוצת B, חומצה פולית, חומצות אמיניות ובפרט סרין, אומגה 3, ברזל וויטמינים E ו-C, יכולים לחזק."

 ***




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה