להפוך רגש לכוח

מה הקשר בין תשומת לב לגוף לבין הגשמת הפוטנציאל האישי שלך? ענבר בן יהודה, מנחה בכירה בשיטת גרינברג, מאמינה שהאושר שלנו מתחיל בחופש האישי שלנו ומציעה כמה דרכים לעשות את זה

21/09/2016
עמית עומר קבלו עדכונים מעמית
  • בדואר
  • RSS

5 דקות שיחה עם ענבר בן יהודה יסדרו לכם את הראש. האישה היא אי של שפיות, שמציעה נקודת מבט פשוטה על החיים, כזו שגורמת לכם להבין שאתם שולטים על הסיטואציות בחיים שלכם. בן יהודה היא מנחה בשיטת גרינברג מזה 15 שנה.

כיצד להפוך את הרגשות שלנו לכוח מניע? בן יהודה באחת מהסדנאות (צילום: דרור בן נפתלי)

מה זה שיטת גרינברג?

היא עוצרת לחשוב לכמה רגעים, דווקא בשאלה שבה היית מצפה לקבל את התשובה הכי אוטומטית. “שיטת גרינברג משתמשת בתשומת לב לגוף, ומהמקום הזה מלמדת אותנו לשנות דברים בעצמנו. זו משימה מאתגרת, כי במקרים רבים אנחנו פועלים ומגיבים בצורה אוטומטית ולא מתוך תשומת לב. לכל אחת מהתגובות האוטומטיות האלה יש ביטוי בגוף – החזקה של איבר מסוים (כתפיים, צוואר, בטן, אגן). כשמוצאים את הביטוי הזה בגוף ולומדים לעזוב, זה הופך את השינוי לקל וטבעי. זה די פשוט כשלומדים לעשות את זה, אבל דורש אימון”.

מה אנחנו מחזיקים בגוף?

“בגדול רגשות. פחד, כאב, מבוכה, שמחה, געגוע. סיטואציות מהילדות או מהעבר שהותירו אצלנו תחושה חזקה, כזו שהרגשנו שהיא חזקה מדי ואנחנו לא יכולים להתמודד איתה. ככל שאנחנו מתבגרים אנחנו לומדים להתגבר על התחושות, שזה אומר בעצם להדחיק אותן, לתקוע אותן בגוף. כדי לעשות את זה, אנחנו מכווצים איזורים שלמים באופן קבוע, וכך הגוף שלנו נשחק, כמו מכונה שעושה שוב ושוב את אותן התנועות”.

סקירה זריזה על הגוף שלי מגלה שאני עומד לפחות ב-75% מהקריטריונים שזה עתה צוינו. אבל מיד מגיע האור בקצה המנהרה: “השיטה מלמדת להשתמש בכוח של הרגשות האלה כדי להשיג מה שאנחנו רוצים – מעצמנו ומהעולם. האנרגיה שמתפנה מהמלחמה בהם היא הכוח שלנו לעשות את זה”.

"השוני העיקרי משיטות אחרות הוא הלמידה דרך הגוף". בן יהודה עם קליינט" (צילום: דרור בן נפתלי)

מה החידוש פה בעצם?

“השוני העיקרי משיטות אחרות הוא הלמידה דרך הגוף. בעצם זו הטמעה של הכלים הנלמדים ישירות בגוף, כך שאנחנו לא צריכים לחשוב מה להגיד או לעשות, אלא פועלים בצורה טבעית – בהתאם לרצון שלנו באותו הרגע. קל יותר להשתנות באופן הזה, שמנתב אותנו בצורה טבעית למה שנכון לנו ולא למה שנראה לנו או נכון או שמקובל”.

איך זה עוזר לך בעבודה שלך?

“העבודה עם הגוף נותנת לי שקט בראש ובהירות, גורמת לי להבין מה אני רוצה, לראות מה האדם שממולי צריך, ולמצוא דרכים יצירתיות לגרום לזה לעבוד ביחד. זה מרגיע, מנטרל את ההתנגדויות וגורם לך להיות במציאות ולא שקוע בעצמך. וכשאתה לא שקוע בעצמך אתה קולט באופן טבעי את הסיטואציה ומגיב בצורה טבעית ונכונה לך. ככה מניעים דברים”, היא מסכמת.

לומדים להשתמש בכח שמאחורי כל הרגשות האלה שהדחקנו ונתקעו בגוף. אימון עצירת תנועה של שיטת גרינברג (צילום: דרור בן נפתלי)

הלכה למעשה

לבן יהודה יש מרכז פעילויות, שבו מתקיימים אימונים אישיים (סשנים של אחד על אחד), סדנאות לימוד קבוצתי ופעילויות נוספות. המשותף לכולן: “כל הפעילויות שמות את הדגש על עבודה עם הגוף כדי להרחיב את תשומת הלב שלנו. פשוט לשים לב מה אנחנו רוצים במקום “לדבר על זה” עם עצמנו. כשאנחנו עושים את זה, אנחנו מביאים את האיכויות והייחודיות שלנו לידי ביטוי. הפעילות המרכזית היא אימון עצירת תנועה, שבו לומדים להחזיר לגוף את היכולות הטבעיות שלנו, אלו שהלכו ונשחקו עם השנים והפכו אותנו לכבדים ומקובעים”.

״אחת המטרות ששמתי לעצמי היא לעזור לאנשים להיות עצמם. בלי פרשנויות ודעות, פשוט מה שהם באותו הרגע. כולנו מחפשים את השייכות והקרבה ולכן חוששים להתפס כשונים מדי אבל להיות עצמך בעיני זה ההיפך המוחלט מלהיות מוזר. זה מרגש, מעורר השראה וגורם לאנשים לרצות להיות קרובים אליך״.

רגע, אימון עצירת תנועה? למה עצירה?

השאלה הזו משעשעת אותה, ומשהו אומר לי שאני לא הראשון שמגיב בהפתעה: “מה שעומד מאחורי הטכניקה הייחודית הזו הוא הכוח שיש בלהתחיל משהו חדש. האימון מורכב מתנועה במגוון סוגים (לרוב עם מוסיקה), עם עצירות לסירוגין, כאשר העצירות ממקדות אותנו בכל פעם מחדש ומחזירות את תשומת הלב מהראש בחזרה לגוף. שם אנחנו מגלים את כל מה שהתחמקנו ממנו – מה אנחנו רוצים לעשות, איפה אנחנו רוצים להיות, מה היינו רוצים לשנות. לומדים להשתמש בכח שמאחורי כל הרגשות האלה שהדחקנו ונתקעו בגוף. ויש קורסים נוספים: כרגע יש קורס שהמטרה שלו ללמד תשומת לב – להחזיר תשומת לב לגוף ולהתחיל לממש את הפוטנציאל שלנו, ועוד המון סוגים של פעילויות נוספות ושיעורים שמחברים לגוף”.

העבודה עם הגוף נותנת לי שקט בראש ובהירות, גורמת לי להבין מה אני רוצה". בן יהודה בסדנת עצירת תנועה (צילום: הילה גביר)

כמעט לא דיברנו עליך, איך את התגלגלת לכל העניין?

“כמו כל דבר טוב, חברה המליצה לי. זה היה בשלב שלא מצאתי מה אני רוצה לעשות, הייתי מבולבלת, עייפה ודי מעורפלת, ולשבת ללמוד על משהו עכשיו היה נראה לי ענק ומרוחק. חיפשתי משהו שייתן לי כוח, דרייב. לפני הסשן הראשון לא היה לי מושג לאן אני הולכת, רק ידעתי שאני רוצה משהו חדש ועצם זה שלא ידעתי איך זה נראה דווקא די קסם לי. משהו שם נגע בי כדי שזה יישאר, השילוב של התחושה הפיזית עם העובדה שלא היו הרבה דיבורים. מסשן לסשן הרגשתי איך דברים מתחילים להשתנות, איך התחושה הכללית שלי משתנה ואיך הנוכחות שלי במציאות מתחזקת”.

השלב שבו דברים אצלה השתנו היה זה שבו הבינה בן יהודה שזה מה שהיא רוצה לעשות, והחליטה לקפוץ למים: “היה לי רגע של בחירה ואחרי שנה של לימודים החלטתי שאני הולכת להשקיע הכל ולהיות מומחית בזה. באותו הרגע זה הפך מנחמד למוחשי: פתאום התחלתי לקלוט על האוטומטים שאנחנו נמצאים, איך אנחנו חווים את אותן סיטואציות שוב ושוב, אומרים לעצמנו ולעולם את אותם הדברים ומשתעממים למוות. קלטתי כמה אימפקט יש לי על אנשים כשאני נעזרת במגע, איזה פוטנציאל של שינוי יש פה. לראשונה פגשתי את האפשרות להכנס למשהו מסוים ולשנות אותו מהרבה זווית ונושאים – לא רק מלדבר עליו בצורה ישירה.

ופה הבנתי שאני רוצה לגרום לאנשים להיות יותר עצמם. אם הבאתי לעולם קצת יותר אינדיבידואליות עשיתי את שלי בחיים”.

איך זה הסתדר עם בן הזוג?

“התברכתי בבן זוג עם סובלנות של שור (וגם עקשנות של אחד כמובן). בתחילת הדרך כשבניתי את העסק הסתמכתי עליו והוא נתן לי את האפשרות לא לעבוד כמו חמור ב-80 אלף עבודות אלא לקחת שנתיים ולבנות את עצמי, להתמקד ולהתפתח. בהרבה צורות זה מה שנתן לי את הפוש. הכנסתי פחות כסף בשנים הראשונות והיום הוא מקים את העסק שלו ואני יכולה להיות שם בשבילו, ולספק לו היום את אותה המקפצה שהוא סיפק לי. בעצם היו שנים שהוא עבד בשבילי והיום הוא פתח ואני עובדת בשבילו”.

"לכל אחת מהתגובות האוטומטיות האלה יש ביטוי בגוף – החזקה של איבר מסוים" (צילום: דרור בן נפתלי)

אילו טיפים יש לך לנשים עצמאיות אחרות?

“אחד חשוב”, היא מיד עונה, “זה אולי נשמע קלישאה, אבל מה שבונה אותנו זה הקשיים ולא ההצלחות. הגוף שלנו הוא כמו שריר גדול – ככל שנאמץ, נפעיל ונאתגר את עצמנו, היכולות שלנו בכל תחום יתפתחו. לכן האתגרים והקשיים הם חשובים והכרחיים – אל תוותרו עליהם. כמו כל שריר, גם המנוחה חשובה, אבל את הגדילה וההתפתחות עושים רק במאמץ. אם את מאמינה במה שאת מקדמת זה ילך בטוח, אם לא מכיוון אחד אז מכיוון אחר, העיקר להמשיך ולנסות”.

“ועוד אחד קטן”, היא נזכרת, “מה שמגלים בתוך בניה של עסק זה שיש את מה שאני מתכנן ויש את מה שקורה בפועל. להחזיק עסק מוצלח זה אומר איך אני מתמודדת עם מה שקורה בפועל, שהוא שונה לחלוטין מאיך שדמיינתי שזה יקרה. איך אני יכולה לזוז עם המציאות החדשה, להיות גמישה ופתוחה לשינויים ולתעל את זה לכיוונים שמתאימים לי. זה דורש הרבה יצירתיות”.

 .

מרכז הפעילויות נמצא ברחוב יהודה הלוי 75 בתל אביב. פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר, בדף הפייסבוק או בטלפון: 077-4339600.

 .

 .

התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים. בית העסק מעניק הנחת CashBack ללקוחות הבנק.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה