להימתח, להתחטב להתערסל

בעוד שלרובנו ערסל הוא מקום טוב לנוח, מסתבר שהוא גם פלטפורמה נפלאה לכושר, חיטוב ושמחה. תכירו את האנטי-גרוויטי - טרנד החיטוב והאימון שעושה פלאים לאיכות החיים

06/08/2017
דניאל לוין קבלו עדכונים מדניאל
  • בדואר
  • RSS

אנטי-גרוויטי – שילוב של יוגה, פילאטיס ופיטנס על ערסלים (צילום: אילן אשל)

יוגה? אני לא ממש מתחברת לזה, תנו לי אימוני ריצה, TRX, אפילו זומבה, אבל לא יוגה, יוגה זה לא בשבילי. כלומר אני לגמרי בעד תרגילי גמישות, אל תבינו לא נכון, אבל אני לא חייבת לשחרר איזו צ'אקרה בדרך. סקפטית שאני קיבלתי הזמנה לשיעור Anti-Gravity יוגה ופיטנס, שיעור שמשלב יוגה, פילאטיס, מעט אקרובטיקה, פיטנס וערסלים. מכיוון שלא יכולתי לדמיין איך כל זה מתחבר, החלטתי שאין חכם כבעל ניסיון והסכמתי לנסות.

השורה התחתונה היא שבסוף השיעור קניתי כרטיסיה וזה לא מפתיע כי אפשר היה להבין את זה מהכותרת האוהדת. אבל אני מודה שהופתעתי, כאחת שיודעת מה זה אימון, נכנסתי ספקנית ויצאתי מותשת אך מאושרת, מין תחושה נכונה של גוף ונפש, של חיבור. החיוך שלי, ושל חברותיי לקבוצה, נענה בחיוך בחזרה של אילן אשל, מדריכה מוסמכת של Anti-Gravity יוגה ופיטנס, שאמרה "החיוך הזה, הנפש המרוממת בסוף כל שיעור, משמחים אותי. היכולת להעביר את הלאה ולראות איך זה נוגע נכון ולאט גם יוצר שינוי לטובה מניעה אותי." והעניין הוא שגם יומיים אחרי השיעור עוד הרגשתי כמה היא צודקת.

שילוב של באלאנס, נשימה, כוח וגמישות (צילום: אילן אישל)

אני והערסל

אל שיעורי ה- Anti-Gravity, שהם שילוב מקורי ומאתגר של באלאנס, נשימה וכוח, מגיעות נשים מכל הגילאים ובכל מיני תקופות בחיים, נשים אחרי לידה, נשים בגיל המעבר וכל מה שבאמצע, אחרי ולפני. יש משהו מאוד נכון בחיבור עם הערסל, כל אחת בקצב שלה מגיעה למקום שלה, לקצב, לרמת המאמץ, למתיחה וגם לכוח. הגעתי בול כשהתחיל השיעור, מולי היו אילן המדריכה, קבוצת נשים, והמון ערסלים לבנים וריחניים שהגיעו הישר מהמכבסה. בחנתי היטב את הערסל בניסיון להבין מה עומד מולי, או בעצם מרחף, אבל משום שמיד התחיל השיעור לא היה לי זמן לגבש עמדה וכבר מצאתי את עצמי בתוכו.

מצחיק כמה טבעי לעשות תרגילים בערסל וכמה הקונסטרוקציה המתנדנדת הזו מרגישה חזקה וגמישה (הוא יכול לשאת מעל 400 ק"ג – בדקתי). הקפיצה לערסל היא קצת כמו הקפיצה למים עמוקים, את צריכה אמונה והיא מיד חוזרת אליך חזרה, הערסל עוטף אותך מיד ונותן לך להרגיש בטוחה, גם אם את לא ממש יודעת מה עושים. לכאן בדיוק נכנסת אילן, ההסברים שלה פשוטים והיא עובדת עם כל אחת וכשמקשיבים לה הכל הופך פשוט. התרגילים אמנם משותפים, אבל כל אחת עובדת בקצב ובבועת הערסל הפרטית שלה. והערסל? הוא מאפשר להגדיל את טווח התנועה ולבצע דברים שבחיים לא היית מאמינה שאת יכולה.

את מוצאת את עצמך הפוכה ומתנדנדת וזה מרגיש נהדר (צילום: אילן אשל)

הרעיון שעומד מאחורי Anti-Gravity

את התורת האנטי-גרוויטי פיתח כריסטופר האריסון, מתעמל קרקע לשעבר וכוריאוגרף בברודווי. היא מבוססת על שילוב תנועות מיוגה, פילאטיס ואקרובטיקה ונעשית כולה על, או באמצעות, ערסל ומעניקה חווית אימון וחיטוב שונה ושלמה. אימון אנטי גרוויטי הוא לא רק גופני, אלא מתייחס לקשר שבין הגוף לנפש. השיעור הדינמי מאפשר עבודה על כל השרירים, גם כאלה שלא הכרת. את המאמץ קשה להעריך כי הוא משולב בהמון כיף ונשימות ורק בתום השיעור, את מבינה כמה בעצם עבדת ועבדת.

הדבר המפתיע ביותר הוא התגלית שבעצם את יכולה לעשות הרבה יותר ממה שאת מאמינה ושזה ממש עובד על כל הגוף – מקצות האצבעות ועד הראש. במהלך השיעור את מוצאת את עצמך נמתחת, מתהפכת, מתנדנדת, עובדת על הבטן, נושמת ומגלה שרירים חדשים ויכולות חדשות. בין הנשימות, המתיחות, התרגילים, לכל דבר יש עוד דרגת קושי שאת מבינה שאת יכולה לשאוף אליה והגוף שלך מאותת לך שיש לך עוד מה להכיר. אולי זה הערסל והניתוק מהקרקע, או השילוב בין מאמץ לנשימות, אבל התחושה אחרי השיעור היא של התרוממות רוח. אני לא מהמשתמשות במושג "העצמה", אבל אם יש העצמה, ככה היא מרגישה.

העבודה על הערסל, בתוכו ולידו פותחת עולם חדש של אפשרויות (צילום: אילן אשל)

סוף זו תמיד התחלה

דווקא לאנשים כמוני שעושים לרוב פעילויות אירוביות, יש משהו מאוד מרגיע ונכון באימון Anti-Gravity, המתיחה של הגוף, הנשימות, ההתייחסות לכל חלק בגוף, יש בזה אימון משלים שעובד נכון על הגוף ועל הגישה המנטלית בכלל. אימון שמעניק לא רק אימון אלא זמן של עצירה, הקשבה וגם מאמץ.

שעה ומשהו אחרי, אני מודה שלא הרגשתי איך הזמן עבר. השיעור מסתיים במנוחה בתוך הערסל, את המוזיקה המרגיעה לא מפר שום רעש, הגוף נינוח, מרגיש רפוי וגם קצת ארוך יותר והערסל הזה שעבדת בו חזק על כל הגוף עד למקום הכי פנימי שלך, מערסל אותך כמו רחם. מי רוצה לצאת מהערסל עכשיו, מתוך המנוחה הכל כך נעימה הזאת של גוף קצת עייף ונפש מלאה?

• הכותבת השתתפה בשיעור ניסיון בanti Gravity יוגה ופיטנס של אילן אשל.

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה