לבלות יום שלם בתוך אגדה

לצאת לחופשה ארוכה זו משימה מורכבת לוורקוהוליק שמגדלת שלושה כלבים וחתולה, אבל כשמדובר בחופשה בת יום עם הספק פינוקים של שבוע, זה כבר סיפור אחר

06/02/2018
טליה ברשטיין קבלו עדכונים מטליה
  • בדואר
  • RSS

כשהאיש עם עיני האגמים, הגיע אל חיי ניסיתי לשכנע אותו שאני לא מתאימה לזוגיות: "אני לא אוהבת לענות לטלפון, הילדים שלי מהממים אבל הם שני אינדיאנים, אני מכורה לעבודה, ויש לי 'חרדת נוטשת', לא את הילדים, את שני הכלבים והחתולה".

חצי עשור חלף, האינדיאנים סיימו צבא והתעופפו לטייל בעולם, הזוגיות קיבלה תוקף חוקי, כלבה נוספת הצטרפה למשפחה ורק חרדת הנוטשת נשארה בעינה. נסיעות לחו"ל תוכננו לתקופות בהן האינדיאנים חזרו הביתה, וחופשות בנות יום בארץ לא באו בחשבון.

ואז הגיעה ההצעה לבלות יום בספא אקווה של חמי יואב, ומה שהבטיח הברושור נשמע מפנק מספיק כדי להחליט לנסוע.

הנוף נראה כמו פרסומת לשלווה (צילום: טליה. ב.)

עשר דקות של נסיעה מהמרכז דרומה, והנוף נראה כמו פרסומת לשלווה. עשרים דקות נוספות של נסיעה בכביש ששוליו מעוטרים מושבים ציוריים, והגענו אל קלאב ספא אקווה בחמי יואב. מרגע שנכנסנו למתחם, המושג נווה-מדבר קיבל משמעות מרהיבה בהרבה מכפי שניתן לדמיין.

ככה נראה אושר  (צילום: טליה.ב.)

בכניסה למתחם הספא צוידנו בחלוקים מפנקים, מגבות, ומפתחות ללוקרים מרווחים שממוקמים בתוך מלתחות מהודרות. השבילים הציוריים במתחם, מוצלים בצמחיה ירוקה, פינות ישיבה ורביצה מפוזרות בין העצים הגבוהים, והאווירה המקסימה הייתה סוג של ספא לנשמה, עוד לפני שהגענו אל הדבר האמיתי.

את הבוקר בילינו בשהייה מהפנטת בבריכות הגופרית, ישיבה בג'קוזי, וגולת הכותרת האישית שלי במתחם המעיינות: עיסוי מימי במפלי העיסוי, שהמילה עונג מאבדת כוח לעומתם. ומשם עברנו לטבילה במים התרמומינראלים הטבעיים והבריאים, שמוחלפים כל חצי שעה במים טריים שנובעים ממעמקי האדמה.

כשיצאנו מהמתחם וטיילנו בפיסת גן העדן הזו, חייכו אלינו צח ודניאל הברמנים, והזמינו אותנו לשתות יין, ולשבת לאכול ארוחת בוקר טרייה ועשירה, סלטים מירקות שנחתכו רק עכשיו, גבינות מפנקות, פוקאצ'ות, מטבלי ירקות,חצילים ממולאים, ושקשוקה, הם רק חלק מהארוחה שמוצעת בבופה לאורחי הספא לאורך כל שעות הבוקר.

צוות חייכן חרוץ ויעיל, חידש שוב ושוב את מלאי הלחמניות הטריות, המאפים, וקערות הסלטים, ואף על פי שבספא היתה כמות גדולה של מבלים, קל מאד היה למצוא פינה שקטה ואינטימית וליהנות מהארוחה.

דניאל, צח, והחתולה יואבה (צילום: טליה.ב)

לפני שהמשכנו לעונג הבא, שתינו עוד קפה, ואכלנו עוגת שמרים מהסוג שרק סבתות אמיתיות יודעות לאפות. ואז הגיעה יואבה, חתולה מתוקה שקיבלה את שמה ברגע שבו נפגשנו. היא ישבה על ידי, התלטפה דקות ארוכות וליוותה אותי עד פתח מתחם העיסויים, מתעלמת בגאווה חתולית מהדגים ששייטו בבריכות ספא-דגים, ומאורחי המתחם שישבו בתוך חביות פיטו-סאונה שמבטיחות שריפת קלוריות אגדית תוך עשר דקות.

האיש עם עייני האגמים נלחם בגבורה בהפצרותיי לאמץ את יואבה, אבל כשהכרזתי שאם יואבה תהפוך להיות שלי ואני שלה, היום הזה יהפוך ממושלם ל"מושלם פלוס", הוא הציע שאם היא תמתין שם עד שאסיים את העיסוי, נצרף אותה באופן חוקי אל המשפחה המורחבת, והלך לדרכו לבלות בסאונה. לא בגלל שיחת החתולים, אלא משום שהמבחר הגדול של הסאונות שהמקום הזה מציע, היה עבור חובב הסאונות הזה, אוצר של ממש.

עיסו זוג מפנק בחמי יואב (צילום: יח"צ)

אני לעומת זאת, המתנתי בחדר המתנה נעים לעיסוי שהזמנתי, וכשהגיעה השעה, הפקדתי את שרירי התפוסים בידיה המיומנות להפליא של אולגה, ביקשתי ממנה שאת חלקו הגדול של העיסוי תעניק לקרקפת שלי, וצללתי לנמנום שהיה מתוק יותר משנת צהריים של יום שישי.

יואבה לא חיכתה לי אחרי העיסוי, י' עם עייני האגמים כן. הלכנו לאכול ארוחת צהריים רומנטית, וטעימה  להפליא. טבעונים, וצמחונים יוכלו למצוא שם מגוון עשיר של מנות נפלאות ולהרכיב לעצמם ארוחה לתפארת, וזה בדיוק מה שעשינו.

את השעה האחרונה שבילינו בספא העברנו ברביצה מפונקת על ספסל זוגי מוצל, רקמנו חלומות משותפים לשנים שיבואו, סיכמנו לחזור לכאן שוב, כי נעים פה, וטעים פה. השעות שבילינו פה שוות ערך לשבוע שלם של ספא, ואם לדייק זה כמו לבלות כל היום בתוך אגדה.