לא רק פצצת אנרגיה צהובה: סגולות הבננה

בננה מסייעת לנו בדרכים רבות לשמור על כושר הגוף, אבל היא גם עוזרת לנו למנוע מספר לא מבוטל של מחלות ותסמינים, מה שהופך את הבננה לפרי חובה בתזונה היומית שלנו. לפניכם סגולותיו הנפלאות של הפרי הצהוב

18/01/2016
Lifehacks קבלו עדכונים מLifehacks
  • RSS

סגולות הבננה. צילום: שאטרסטוק

דברים שכדאי לדעת על הפרי הצהוב הצהוב הזה: בננה מכילה שלושה סוגים סוכר טבעיים - סוכרוז, פרוקטוז וגלוקוז בשילוב עם סיבים תזונתיים. בננה היא פצצת אנרגיה מיידית ומתמשכת. הסוכרים שבבננה מאיצים את האנרגיה בגופנו, מחקר מוכיח כי דרושות רק שתי בננות כדי לאפשר מספיק אנרגיה לאימון מאומץ של 90 דקות. אין פלא שהבננה היא הפרי מספר אחד אצל האתלטים המובילים בעולם, אך סגולות הבננה לא נגמרות במתן האנרגיה הנפלאה שהיא מספקת לנו אלא הבננה מועילה לנו בדרכים אחרות לשמור על כושר הגוף, בננה גם עוזרת לנו להתגבר ולמנוע מספר לא מבוטל של מחלות ותסמינים, מה שהופך את הבננה לפרי חובה בתזונה היומית שלנו.

דיכאון

על פי ניסוי שנערך לאחרונה בקרב אנשים הסובלים מדיכאון, נמצא שרבים מהחולים הרגישו שיפור והתרוממות רוח לאחר אכילת בננה. זה משום שבבננות טריפטופן שהוא סוג של חלבון שהגוף ממיר לסרוטונין, הידוע כגורם מרכזי ברגיעת הגוף, משפר מצב רוח ומשפיע באופן ישר על ההרגשה הכללית של האדם, הוא הגורם לנו להרגיש מאושרים יותר.

תחליף לכדור

כאב ראש? כאב בטן? עצירות, שלשולים? וותרו על הכדורים, איכלו בננה. בבננה מצויה כמות נכבדת של ויטמין B6 המווסת את רמות סוכר בדם, ויטמין זה אחראי גם על וויסות ושיפור תהליכים טבעיים בגוף האדם כגון עיכול וחילוף חומרים, כך שכל צורך מקבל מענה על ידי הבננה.

אנמיה

בננה מומלצת במיוחד לחולי האנמיה, כיוון שהיא עשירה בברזל ובאבץ, בננה מעוררת את ייצור ההמוגלובין בדם ובכך יכולה לסייע ולהקל על חולי אנמיה. כן, בננה היא גם פצצה של אנרגיה הממלאת את מצבורי העייפות בגוף, דבר אשר ידוע בקרב חולי אנמיה - זריקת אנרגיה שיכולה להרים אותנו על הרגליים בן רגע.

לחץ דם

פירות טרופיים ובייחוד בננה ידועים כבעלי כמות אשלגן גבוהה, עם זאת עדיין בעלי אחוזי מלח נמוכים, מה שהופך למצרך מושלם שיכול לנצח את תופעות לחץ הדם. אכילת בננה אחת ביום ידועה כמפחיתה את הסיכון לסיבוכים בלחץ הדם ושבץ עתידיים.

כוח המוח

בננה משפרת את כוח המוח, על פי מחקר תקופתי באוניברסיטת טוויקנהאם שבאנגליה, בו נבדקו 200 תלמידים אשר נעזרו בבננה לאורך כל תקופת המבחנים; שנה שלמה הם התבקשו לאכול בננה כארוחת בוקר, בהפסקה. לאחר תקופה החליטו המדענים להוסיף לצריכתם של הסטודנטים כמנת פתיחה בננה לארוחת הצהריים, כל זה בניסיון להגביר את כוח המוח שלהם. התוצאות הראו כי הפירות הגדושים באשלגן מועילים בתהליך הלמידה, הם גרמו לעלייה ביכולת הריכוז של הסטודנטים, ולשיפור משמעותי בהישגים הקולקטיביים.

עצירות

עצירות, דבר שכולנו חווינו בחיים: הבננה עשירה בסיבים תזונתיים, אכילתה באופן קבוע בתזונה היומית יכולה לשחזר פעולת מעיים רגילה, הבננה עוזרת לפתרון הבעיה מבלי להזדקק כלל למשלשלים. זכרו, פעם לא היו בידינו כדורים, הם באו עם העולם המודרני רק כתחליפים, מאז ומעולם היו לנו פירות ועזרים טבעיים.

הנגאובר (חמרמורת)

אחת הדרכים המהירות ביותר לריפוי הנגאובר היא הכנת שייק בננה ממותק בדבש. הבננה מרגיעה את הבטן ובעזרת הדבש מעלה את רמת הסוכר הנמוך בדם, בעוד החלב/הסויה או המים מרגיעים ומוסיפים נוזלים למערכת שלנו.

צרבת

בננה היא הנוגדן הכי טוב לחמצון בקיבה, היא נוגדת באופן טבעי את תסיסת הקיבה, כמובן שיש לאכול בננה בהפרש של חצי שעה מתחילת הארוחה, אם אתם סובלים באופן כרוני מצרבת נסו לאכול בננה, מובטחת הקלה.

בחילות בוקר

נשים רבות מעידות על חווייה תמידית של בחילות בוקר, אם זה בהריון או במהלך שינויים הורמונליים. לכן, אכילת בננה בין הארוחות ידועה כמרגיעה את הבטן, מעלה את רמת הסוכר בדם ומונעת בחילה.

עקיצות יתושים

לפני שרצים למרוח משחה נגד עקיצות היתושים, נסו לשפשף בעדינות את האזור הנגוע בעזרת חלקו הפנימי של קליפת הבננה. אנשים רבים מוצאים את הבננה כפתרון נפלא ויעיל להפחתת נפיחות וגירוי.

עצבים

בננות בעלות רמות גבוהות של ויטמינים מקבוצת B העוזרים להרגיע את מערכת העצבים, על פי מחקר של סטודנטים במכון פסיכולוגי באוסטריה, נמצא שלחץ בעבודה מביא לאכילה של אוכל ממותק כמו שוקולד וצ'יפס. הסטודנטים בחנו 5,000 חולים שונים מבית חולים שונים, והגיעו למסקנה הבאה: מניעת התשוקה לאוכל מלווה בפאניקה פסיכולוגית, מה שגורם לאנשים לאכול אפילו הרבה יותר מן הסוכרים הלא טבעיים. לעומת זאת בננה היא תחליף נהדר לשמירה על רמת סוכרים מאוזנת בדם והתמודדות עם התשוקות האסורות.

כיבים

הבננה משמשת כמזון דיאטטי לבעלי ליקויים במערכת העיכול בגלל המרקם הרך והחלקלקות שלה. הבננה היא פרי הגלם היחיד שאפשר לאכול ללא מאמץ יתר של הקיבה, הבננה נמצאה כמנטרלת עודפי חומציות ומפחיתה גירויים בדפנות הפנימיים של הקיבה.

בקרת טמפרטורה

תרבויות רבות משתמשות בבננות כפרי "קירור", הם טוענים כי בננה בעלת סגולות קירור ואיזון של טמפרטורת הגוף, לדוגמה בתאילנד נשים הריוניות רבות דוגלות באכילת בננות בכדי להבטיח את בריאות תינוקיהן, הן טוענות שעל הוולד להימצא בטמפרטורה קרירה.

***

לכתבות נוספות ב-Lifehacks – הקליקו כאן

השתתפו בקורסים של Lifehacks 

 

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה