לאן כולם רצים?

כדי ליהנות מכל היתרונות של הריצה, צריך לדעת לרוץ נכון. הכירו את תכנית האימונים שמבטיחה להכניס אתכם לקצב ב- 8 מפגשים בלבד

18/06/2017
מדור שיווקי קבלו עדכונים ממדור
  • בדואר
  • RSS

קטיה קוקוש וניב דיין, מייסדי NovaRun, בני זוג, מאמנים, מתאמנים ורצים (צילום: NovaRun)

עקרונית יש הסכמה כללית שריצה טובה לשמירה על כושר וירידה במשקל, אבל למעשה ריצה היא הרבה יותר מזה, זו דרך מצוינת לשיפור המצב הגופני והבריאות באופן כללי. מצד שני, למרות שריצה מרגישה כמו טרנד שהולך ומתגבר, יש הרבה פחד וחוסר ידיעה בתחום שגורמים להרבה אנשים להיפצע או להירתע. מה שחשוב להבין הוא שהפציעה נגרמת לרוב מטעויות של טכניקת ריצה שגויה וחוסר ידע איך כמה ומתי לרוץ. כי בעוד שאנחנו לומדים לשחות, לרכוב ולרקוד, ריצה נראית לנו כמו משהו טבעי שלא צריך ללמוד, רק לעשות. מסתבר שזה לא ממש ככה.

“הריצה היא פעולה טבעית של הגוף,” מסביר ניב דיין, מייסד שותף של בית הספר לריצה NovaRun ומאמן ריצה וטריאתלון בעצמו. “אבל בעידן של אורח חיים יושבני, כלומר על הכיסא כל היום, הריצה כבר לא ממש טבעית וצריך ללמוד איך לרוץ כדי לעשות את זה. ריצה אינה רק דרך מהירה להגיע מנקודה א’ לנקודה ב’ או להיכנס לכושר, זה מאמץ פיזי שמצריך אימונים, טכניקה, תזונה נכונה, גמישות, כוח, סיבולת והתמדה וצריך ללמוד את זה כדי לעשות את זה נכון, לאורך זמן וללא פציעה.”

עובדים צעד-צעד באימונים משותפים, בסוף הקורס מגיעים בקלות ובחיוך לריצה של 5 ק"מ (צילום: NovaRun)

היתרונות הבריאותיים בריצה

מחקרים רבים מוכיחים שלריצה השפעה חיובית על הבריאות והמצב הגופני:

• מאריכה את תוחלת החיים

• מסייעת בירידה במשקל ושמירה על משקל קבוע

• מורידה את רמות השומנים, הסוכר והכולסטרול הרע

• משפרת את תפקוד מערכת כלי הדם, הלב ופעילות הריאות

• מפחיתה לחץ דם

• מפחיתה סיכון לחלות במחלות שונות או התפתחותן של מחלות ומשפרת את תפקוד מערכת החיסון

• מחזקת שרירים, מפרקים ועצמות.

ולא רק, לריצה יש השפעה חיובית גם על מצב הרוח, הפחתת לחצים ומניעת דיכאון ומסייעת גם בשיפור הביטחון העצמי.

“ריצה עושה את כל זה ובנוסף מאפשרת להתאמן בכל מקום וזמן,” מסביר ניב. “לריצה לא צריך יותר מאשר נעלי ריצה טובות. אבל כדי לרוץ טוב ובריא ולהשיג מקסימום אפקט ללא סיכונים מיותרים, אי אפשר פשוט להחליט לרוץ רק לאט, זה מתכון לפציעות ועבודה לא נכונה. צריך להכיר את הגוף, להבין בטכניקה, לבנות נכון תכנית אימונים, להיות מחויב, לעבוד על גמישות וסיבולת, לאכול נכון וכמובן להתמיד. זה מזין את עצמו, כי כשעובדים נכון רואים תוצאות והריצה הופכת לתענוג. זה גם מה שהנחה אותנו כשהחלטנו להקים את בית הספר לריצה NovaRun, להגיע אל אנשים ולהפוך את הריצה להרגל אהוב וגם בריא שנעשה בצורה נכונה.”

קטיה קוקוש וניב דיין מלמדים איך לרוץ נכון, האהבה מגיעה מעצמה (צילום: NovaRun)

מישהו ללמוד לרוץ איתו

ספורט, בדגש על ריצה, הוא חלק בלתי נפרד מחייהם של קטיה וניב, שניהם מאמני ריצה מקצועיים. גם את ההיכרות ביניהם הם חייבים לאהבת הריצה, הם נפגשו בקבוצת טריאתלון שניב אימן וקטיה הייתה אחת המתאמנים. מאהבה שנולדה שם, גם נולד בית הספר לריצה. יוזמה משותפת שנועדה להנגיש את האהבה לריצה, כדי שיותר אנשים יוכלו ליהנות ממנה ועל הצד הטוב ביותר.

“לא צריך לפחד מריצה וזה גם לא משהו שקשה ללמוד, כל אחד יכול לרוץ. מה שצריך זה ללמוד את היסודות, משם כל אחד יכול להחליט מה ההמשך, אם ריצה אישית וקבועה להנאה או ריצה הישגית יותר. אנחנו מאפשרים את שני הדברים, גם לימוד ראשוני ובסיסי וגם אימונים מקצועיים למי שרוצה להמשיך עם יעדים תחרותיים. “צעד ראשון” הוא קורס התחלתי של 8 מפגשים ב- 4 שבועות, שבו אנחנו מלמדים טכניקות ריצה ועובדים על חיזוק ועיצוב הגוף, שיפור סיבולת לב ריאה וכמובן אימוני ריצה. אנחנו מקפידים על קבוצות קטנות כדי לעבוד על תיקון טעויות באופן אישי ולתת מקסימום תשומת לב. הכל נבנה כדי שהמתאמנים שלנו יקבלו את כל הכלים לרוץ נכון ובריא וליהנות מזה וכמובן להתקדם.”

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה