לאכול קטניות בלי נפיחויות

רובנו כבר שמענו על ההמלצה לשלב קטניות בתפריט היומי – הן דלות שומן, עתירות סיבים ומלאות בוויטמינים ומינרלים חיוניים. אבל איך נמנעים מהנפיחות המתלוות לאכילת קטניות? הנה 10 סודות לבטן שקטה

04/09/2016
דניאל לוין קבלו עדכונים מדניאל
  • RSS

GAZIM KITNIYOT sugat 650

תכל'ס כל הבדיחות על קטניות וגזים נועדו לחפות על המבוכה הכרוכה ב"גזים" (שם מכובס). למרות שאנחנו יודעים שזה הכי טבעי, חלקנו כל כך חוששים ממאכלים שידועים כמעוררי נפיחות (נו, כמה פעמים אפשר לכתוב גזים?), כמו קטניות, שהם לגמרי מורידים אותן מהתפריט וחבל.

הנה 10 סודות מועילים שיעזרו לכם לאכול קטניות בבטן שקטה:

1. הכירו את עצמכם: זה ששמעתם על גזים כתוצאה מאכילת קטניות מאמא או דודה לא מחייב שכך יהיה גם אצלכם, לא כולם סובלים מגזים, נסו וראו – אולי אתם בכלל לא רגישים.

2. זה לא אתם, זה האוליגוסכרידים: אוליגוסכרידים הן תרכובות שהגוף לא מעכל. הן עוברות למעי הגס, שם הן מפורקות ע"י חיידקים פרוביוטיים.

3. חשיפה מדורגת: עליה מדורגת באכילת קטניות תרגיל את מערכת העיכול, ותפחית משמעותית את הגזים.

4. התחילו בקטניות ידידותיות: קטניות כמו עדשים, מש ואפונה לרוב לא גורמות לגזים ולכן כדאי להתחיל איתן.

5. קסם ההנבטה: לא רק שהנבטה של קטניה לפני אכילתה מפחיתה משמעותית את יצור הגזים, היא גם מקפיצה משמעותית את הערכים התזונתיים של הקטניה.

6. הסוד הוא בסודה: בישול עם סודה לשתיה מפחית משמעותית את הגזים, אך מפחית תכולת ויטמין 1B.

7. תבלו נכון: הוסיפו לתבשיל הקטניות תבלינים כמו זרעי כוסברה, אניס, זרעי שומר, ג'ינג'ר, או הל. שגם יתנו טעמים נהדרים, גם בעצמם בעלי סגולות בריאותיות, ובייחוד - יטפלו בגזים.

8. האצה המנצחת: בישול עם אצת קומבונמצא גם הוא יעיל להפחתת הגזים.

9. אכלו לאט: אכילה איטית, ולעיסה יסודית היא צורת אכילה בריאה ומומלצת מהמון סיבות, אבל גם תעזור בהפחתת הגזים.

10. אז למה אתם מחכים: נגמרו התירוצים! אכלו קטניות - ויפה שעה אחת קודם

202615 logo kitnyot-01




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה