כמה ביצים מותר לאכול?

יש לקחת בחשבון את צורת ההכנה. יש הבדל אדיר בין שתי ביצים מטוגנות בכמות גדולה של חמאה שהוסיפו להן גבינה צהובה, בייקון לעומת שתי ביצים שטוגנו במעט שמן זית על מצע של ירקות עם מעט אבוקדו ופרוסת לחם מלא

16/02/2017
רחל גרנות קבלו עדכונים מרחל
  • בדואר
  • RSS

הביצים עברו גלגולים רבים . לפני כמה עשרות שנים נחשבו למזון בעל ערך תזונתי רב. לאחר מכן, הפכו ל"אויב" ורבים נמנעו מלצרוך אותם במיוחד אלה מבנינו עם ערכים גבוהים של שומנים בדם. היום, לשמחתי, המגמה השתנתה והתמתנה ויש המלצה לצרוך ביצים כחלק מתפריט בריא ומאוזן. ומה עם כולסטרול? שואלים אותי רבים. אז נכון שביצה מכילה כ-300 מ"ג כולסטרול, אולם בנוסף לכך היא מכילה כ-7.3 גרם חלבון, יש בה ויטמין A, ויטמין B ,E וגם ויטמין D. מכילה זרחן, אשלגן, סידן, ברזל. בקיצור, מכל טוב.

הביצה מכילה את כל חומצות האמינו החיוניות לגוף ואני ורבים מתייחסים אליה כאל חלבון על.

"האיש הממוצע יכול לצרוך כ-2 ביצים ביום וזה בסדר", אומר התזונאי קרי גנס מחבר הספר "THE SMALL CHANGE DIET". "אבל יש לקחת בחשבון את צורת ההכנה. יש הבדל אדיר בין שתי ביצים מטוגנות בכמות גדולה של חמאה שהוסיפו להן גבינה צהובה, בייקון לעומת שתי ביצים שטוגנו במעט שמן זית על מצע של ירקות עם מעט אבוקדו ופרוסת לחם מלא. בבחירה הראשונה יש, כמובן, הרבה מאוד שומן רווי וגם הרבה מאוד קלוריות". יחי ההבדל הקטן.

ביצים לאכילה

גם כמויות גדולות של ביצים לא כדאיות. אם אמרנו שניתן לאכול שתי ביצים, הרי חביתה מחמש ביצים ממש לא מומלצת. ומה אם נאכל רק את החלבון, הלבן של הביצה? ובכן, רוב הערכים התזונתיים (ולצערי, גם הכולסטרול), נמצאים בחלמון. אכילה של חלבונים בלבד מפחיתה בצורה משמעותית מהערך התזונתי. אבל, בהחלט כדאי להוסיף חלבון לחביתה וכך להגדיל אותה.

והאם ידעתם שדווקא בגיל הצעיר כדאי לשלב ביצים בתפריט? מתברר שביצים מעודדות את תהליכי הבנייה של השרירים. זו הסיבה שביצים מומלצות בתפריט של ספורטאים כמקור טוב לחלבון.

אז כמה ביצים לאכול ביום?

אני מאמינה שניתן לשלב ביצה ביום. ברור שכדאי לברר את פרופיל השומנים ובמידת הצורך להתייעץ עם איש מקצוע. ובואו לא נשכח שאנחנו צורכים ביצים גם בצורה עקיפה, בפשטידות וכדומה.

אז שיהיה בתיאבון!

** הכותבת היא הכותבת היא רחל גרנות, שפיתחה תוכנית ייחודית לאכילה - “לאכול ולרזות עם רחל גרנות” לפיה מותר לאכול הכל ולהתיידד עם האוכל. התוכנית זמינה גם באינטרנט. גרנות היא יועצת תזונה בעלת תואר שני בחינוך לבריאות מאוניברסיטת קליפורניה בארה”ב ועוסקת בנושא מזה שלושה עשורים. כתבה טור במוסף “שלך” בעיתון ידיעות אחרונות. היא פרסמה שני ספרים בנושא: “לאכול ולרדת עם רחל גרנות” ו-”מועדון המנצחים”, שנכתב יחד עם סמדר שיר.

טלפון ללקוחות אונליין / בירורים / קביעת תורים : 073-207-2207

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה