ככה פותחים יום: טיפים בריאים לבוקר טוב

"בוקר טוב" הוא כנראה האיחול הכי נפוץ ושגרתי שאפשר להעלות על הדעת, אבל האם חשבתם פעם מה באמת טומן בחובו בוקר מאיר ורענן? 6 טיפים שווים שכדאי לפתוח איתם את היום

26/06/2016
גוני לב ארי קבלו עדכונים מגוני
  • RSS

טיפים בריאים לבוקר טוב. צילום: שאטרסטוק

הבוקר מתווה נתיב ליום שאחריו וכשמעוניינים לבסס הרגלים בריאים, הבוקר הוא בהחלט עמדת מפתח טובה. כשפותחים את הבוקר עם מקלחת ועם שייק ירוק, קל יום להמשיך את היום עם מחשבה מכבדת על הגוף שלנו. זה שונה למדי לפתוח את היום עם כוס קפה ועוגייה, לצד קפיצה מהמיטה לצורך כיבוי שרפות - כל אחד מאתנו נמצא איפשהו על הקשת שבין הקצוות האלו.

אבל נדמה שכששואלים אותנו באיזו שעה אנחנו קמים בבוקר, יהיה לנו קל לנקוב בשעה מסוימת כי החיים מכתיבים לנו לו"ז די קשיח בבוקר. לעומת זאת, כשנשאל באיזו שעה אנחנו בדרך כלל הולכים לישון, הרבה מאתנו יזדקקו לכמה רגעים בשביל להשיב על שאלה זו.

אסנת בוברוב, דיאטנית סופר-פארם מסבירה, שמכאן, למעשה, מתחילה הנקודה האמתית לשיפור, מכיוון שחוסר בשינה הוא גורם בסיסי לירידה ברווחת הבריאות שלנו; אם זה בשמירה על המשקל; בפעילות סדירה של מערכת החיסון; בפרודוקטיביות, ביעילות, בריכוז ובאיכות העבודה והעשייה שלנו. בוברוב הוסיפה למנות טיפים חכמים, פשוטים ופרקטיים שכדאי לפתוח איתם את היום.

* רצוי לפתוח את היום עם שתייה בטמפרטורת החדר, לא קרה ולא חמה מדי - על פי גישות סיניות ואחרות. קל לגוף המתעורר לשתות קצת יותר והטמפרטורה הנוחה גם מאפשרת את זה. ישנן גישות שונות שתומכות גם בשתיית מים עם חצי לימון סחוט: יש בחומציות של הלימון במים אלמנט שיכול לעורר את התנועתיות של המעי. כמו כן, ישנן גישות נוספות שטוענות לתמיכה מבחינת תחושת ניקיון הגוף וכדומה. אנחנו לא פוסלים את השפעתה של הרגשה.

* שייק ירוק שמורכב מעלים ירוקים בתוספת של פרי, כמו תפוח ירוק, או פרי העונה כמו אפרסק, דובדבן או מישמש. אפשר להוסיף לחבילה האנרגטית הזו אגוזים וזרעים, כמו מלך, קשיו, פקאן, ברזיל, גרעיני חמנייה, או זרעי צ'יה, ככל העולה על קיבתכם. העלים הירוקים עשירים בנוגדי חמצון, בברזל ובסיבים תזונתיים, והידיעה שקיבלנו מנה גדושה של בריאות כבר בבוקר, עושה את ההבדל.

טיפים בריאים לבוקר טוב. צילום: שאטרסטוק

* ישנם אנשים, שנמנעים ממאכלים שמכילים שומן ונוטים להכניס לתפריט יותר פחמימות. מחקרים עדכניים בתחום מצביעים על כך שרצוי להוסיף שמנים ממקור איכותי ולא לשכוח לצרוך חלבון. לכן, גם אם ארוחת הבוקר היא לא בדיוק בסמוך להתעוררות, כדאי שתהיה ארוחה מכבדת שתכיל גם חלבון, לא יאוחר משעתיים מהקימה.

* גם אם הזמן לחוץ ועמוס והיום ממתין עם מטלותיו, שבו ואכלו את ארוחת הבוקר שתורכב מכל אבות המזון, כמו יוגורט עם גרנולה ופרי העונה (לקיץ), או דייסת קוואקר עם גרעיני רימונים (לסתיו שעוד ישוב, אל דאגה) - תפרגנו לעצמכם 10 דקות בהן הטלפון מושתק ומורחק והישבן על הכיסא. אל תתפתו לחטוף ולאכול "את זה" בדרך.

* למי מכם שסדר היום שלו/ה כולל פעילות גופנית בבוקר – השורות האלו מובנות מאליהן. היום משתנה מהקצה אל הקצה אחרי הזרקת אנדורפינים טבעית. תחושת ההתעלות משכרת וזה פשוט נפלא. למי שיש את הרצון, אבל לא בהכרח את הזמן, אפילו תרגיל קצרצר, כמו ברכת השמש שלקוחה מהיוגה, יכול לעשות הבדל בגמישות של הגוף ובגמישות ההתנהלות שלנו לאורך היום.

* מאחר שכבר הבנתם שהגישה היא הוליסטית שתומכת בגוף ובנפש שלנו, אפשר לומר שמהיבט הרוח, על מנת לקום לבוקר טוב, כדאי לצלול לתוך שינה איכותית בלילה שלפני עם שאלה פשוטה או לומר תודה, או למנות דברים טובים שקרו ביום שהיה. אפשר להוסיף כמה נשימות מכל הלב והריאות (שאיפה מהאף ונשיפה מהפה) ולאמץ טכניקות הירגעות בעזרת נשימה.

טיפים בריאים לבוקר טוב. צילום: שאטרסטוק

 

צילום: שאטרסטוק




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה