"כילדה הרגשתי שאני נשארת מאחור"

"לאחר שאובחנתי בגיל 40 עם בעיות קשב וריכוז – ממש כמו בני האמצעי – הבנתי שזה מה שעיכב אותי במשך כל שנות לימודיי בבית הספר. אז התחלתי ללמוד רפואה משלימה ומאז אני מטפלת בכלים שונים"

מאת: דפנה פרן, מנחה בכירה לטיפול באקסס בארס ואקסס קונשסנס

"כל אחד מאיתנו הוא הוא האלוהים
של עצמו – רק שהוא עטוף בג'יפה"

התנהלותנו ברובה מושתתת על פחד החוסם אותנו כאנשים בוגרים. אצלנו היהודים זה נפוץ אולי באופן מוגזם, אבל בכל מקום זה מנגנון הישרדותי. ככל שאנו משחררים אמונות ותפיסות שכביכול שומרות עלינו ומסירים את השיפוטיות, כך אנו מצליחים להתחבר לעצמנו ולהגיע לאושר ולעושר שלנו, כי כל אחד מאיתנו הוא הוא האלוהים של עצמו – רק שהוא עטוף בג'יפה.

בגיל 40 לקחתי את בני האמצעי לאבחון דידקטי כדי להבין מדוע קיימים קשיים בלמידה דווקא אצל הילד האינטליגנט, הערני והסקרן ללמוד. הוא התקשה לזכור תבניות באנגלית שנלמדו כבר שנתיים בחזרתיות והתקשה לפצל משוואות פשוטות במתמטיקה. בשל העובדה שהיה יודע את התוצאה הסופית, אך לא מסתדר עם הדרך, הדימוי העצמי שלו היה נמוך, והוא היה מגיב לפעמים בייאוש, בחוסר אונים ואף בתוקפנות. בני אובחן עם הפרעות קשב וריכוז, דיסגרפיה ודיסקלקוליה, ורק אז הבנתי שאני בעצמי כזאת מאז ילדותי.

דפנה פרן צילום אלבום משפחתי

זה הרגע בו הבנתי שזה מה שעיכב גם אותי במשך כל שנות לימודיי בבית הספר. כילדה תמיד הייתה לי סקרנות ללמידה, אבל תמיד הרגשתי שאני נשארת מאחור, שאני הלא מבינה, לא חכמה ולא מקובלת בחברה שכל כך חשוב להיות בה שווה משהו. בגיל זה יש השוואתיות: להם קל ללמוד, אז הם בטח שווים יותר ולכן יכולים להיות המדריכים והמובילים. גם החברה כבר ציפתה ממני שאשאר מאחור. ללא ספק שילמתי על כך מחירים: פיתחתי כלים עוקפים כדי להישאר רלוונטית ועסקתי בתפקידים ניהוליים שאף אחד לא התלהב מהם אבל השאירו אותי 'חשובה'.

כיום, בגיל 65, כשאני אם לשלושה ילדים וסבתא לשישה נכדים, אני יכולה לגלות כיצד שיטת האקסס בארס   מסייעת לי במשך שנים בטיפול בהפרעות הקשב והריכוז שלי ועוזרת לגברים, לנשים ולילדים במגוון אתגרים: להתמודד עם הפרעות קשב, לצאת מחסמים אישיים על כל גווניהם, קשיי שינה, מתחים, לחצים, חרדות, משקל עודף ועוד. לאחר שלמדתי את השיטה, הפכתי למטפלת בשיטה והייתי אחת מעשרת המנחים הראשונים שלימדו בישראל טיפול בשיטה זו. התאהבתי בשיטה לאחר שגיליתי אילו שינויים מדהימים אנשים עוברים בצורה קלה ויעילה באמצעותה, שהמפתח בה הוא הבחירה. זה לא אומר שהכל בא מתוכנו, אבל לבחור אנחנו כן יכולים.

דפנה פרן צילום אלבום משפחתי

בהמשך התקדמתי לשיטה כולה הנקראת אקסס קונשסנס, הכוללת סל של כלים אנרגטיים, שהאקסס בארס הוא אחד מהם. שיטה זו עוסקת בפירוק של אמונות ודעות שעדיין לא התפוגגו מהגוף, ומסייעת לאנשים להפחית מגופם חרדות, מתחים וגם תחושת דכדוך. אם בעבר כל יום עבודה שלי התפצל לאינספור חלקים בשביל לשמור על ריכוז ותפוקת עבודה, בזכות האקסס קונשסנס מצאתי עצמי מנהלת יום עבודה רצוף ומגוון ויעיל בן 12 שעות ללא מאמץ מיוחד. רבים מבני משפחתי והקרובים אליי שאלו אותי לגבי העיסוק שלי בדברים מוזרים ואני עניתי שאני רק שומעת יותר שאומרים לי ש'אוהבים אותי'. ההסבר לכך הוא שהבחירה בי מאפשרת לי לחוות את מה שמתאים לי, כשבעבר הייתי שומעת את מה שנדמה לי שמתאים לי.

דפנה פרן צילום אלבום משפחתי

אני עוסקת ברפואה משלימה מזה 30 שנה, במהלכן למדתי וטיפלתי בקליניקה בקיבוץ ראש הנקרה, בשיטות כמו: רייקי, שיאצו, טווינה, דיקור סיני, פרחי באך וקינסיולוגיה – עבודה דרך שרירי הגוף וניקוי מקומות שזקוקים לניקוי. באמצעות האקסס בארס, שאף זכתה לאישורים של מחקרים מדעיים, הצלחתי להשיג תוצאות מרשימות אצל מטופליי. כך למשל, ילד, שאובחן על הרצף האוטיסטי ותיקשר רק בעזרת מבטים

וקולות, החל לתקשר עם בני משפחתו בעזרת שפה. אז התברר לבני משפחתו שהוא מבין מה אומרים חבריו וחברותיו לכתה. במקרה אחר, בחורה אנורקסית, שהשתחררה מאשפוז בתחושה שהרפואה הקונבנציונלית לא מסייעת לה, הצליחה לאחר סשן אחד של אקסס בארס למצוא עבודה קבועה, לאחר חודשיים מצאה בן זוג, ולאחר שנה נסעה עם חברותיה לחו"ל לתקופה ארוכה. במקרה נוסף מטופלת, שסבלה מכאב מטריד בכתפה במשך מספר חודשים, הופתעה שהכאב נעלם לאחר טיפול של כרבע שעה בקליניקה.

דפנה פרן צילום אלבום משפחתי

האקסס בארס מושתת על 32 נקודות על פני הראש, כשכל נקודה מייצגת היבט מסוים בחיים: יצירה, תקשורת בינאישית, שליטה, דימוי גוף, כסף ועוד. כל נקודה אוצרת בתוכה אנרגיה המורכבת ממכלול החוויות, המחשבות, והאמונות שלנו ביחס לאותו תחום. האקסס בארס מאפשר – באמצעות מגע עדין בנקודות אלו – לפרוק ולשחרר מטען עודף, ולשחרר את נקודות המבט, החסימות והמגבלות שנטבעו בהן. שיטה זו מאפשרת לנו להגיע למודעות הנקייה שלנו באמצעות פירוק המטען האלקטרו-מגנטי העודף, שהצטבר כתוצאה מכל האמונות שרכשנו לנו במשך שנים, כמו למשל: 'אם תאכל תשמין', 'אם תלך יחף תתקרר'.

דפנה פרן צילום אלבום משפחתי

אלו מטענים שעברו מדור לדור, ואנו לא מודעים להשלכות של מקובעות זו. כל אחד יודע מיהו, והוא רק עטוף בקליפות וסורגים שלא נותנות לו לעוף. למה? כי ככה חינכו אותנו ואמרו לנו במשך שנים בצורה ישירה או עקיפה, ולכן קשה לנו לתפקד בלי הגדרות אלו. כשאנחנו אומרים לילד שלנו: 'אל תעשה את זה, זה מסוכן', אנחנו נמצאים באוטומט. כך למשל, הורים רבים אומרים לילדיהם שהשמפו שורף את העיניים, למרות שרוב סוגי השמפו כיום הם אל-דמע.

כיום אני מנחה קורסים של אקסס בארס, תהליכי גוף אנרגטיים וכמנחה בכירה – גם קורס מתקדם בשם "יסודות", לצד עבודה בקליניקה. אחד מכלי האקסס שניתן לקחת לחייכם הוא שכאשר מתחולל משהו, יש לי תחושת אי נוחות כמו למשל: למה כרגע אני יוצאת מריכוז? מופיע כאב ראש, התחלת שפעת, תחושת מועקה קלה, לא בא לי ועוד כאלה. אז אני שואלת את עצמי: 'האם זה שלי והאם זה שייך אלי?', ואני מקשיבה לתשובת הגוף, שממש יודע. אני לא מקשיבה לראש שלי, שעושה עלי מניפולציות. כלי זה עשה פלאים בחיי, משום שהוא שיחרר ממני אינסוף דברים שאינם שלי והוריד טונות של עומסים.

** הכותבת, דפנה פרן, מנחה בכירה לטיפול באקסס בארס ואקסס קונשסנס