יופי של שתייה:6 משקאות שיעשו אתכן יפות ובריאות יותר

לשתות כולנו צריכים ואם אתן כבר שותות אז למה לא לשתות את הדברים הנכונים? אלו שלא רק ירוו את הצמא אלא יהפכו אותנו על הדרך לבריאות יותר. הנה 6 משקאות ששווים לגימה

11/06/2017
אלישבע כספי קבלו עדכונים מאלישבע
  • בדואר
  • RSS

לא רק מרווה ומחממת: 6 משקאות שיעשו פלאים לגוף שלכן (צילום: Shutterstock)

אין כמו ספל תה חם בערב חורפי וקר, או לחילופין לגימת משקה צונן ביום קיץ לוהט. אבל שתייה היא לא רק מחממת או מרווה, אלא חיונית לכל התהליכים הפיזיולוגים שמתקיימים בגוף. יש משקאות שמומלץ לצרוך מטעמי בריאות כי הם יעשירו אתכם במינרלים וויטמינים, יגנו על התאים נזקי זמן ואקלים, יתמכו במערכת החיסונית,יסדרו את מערכת העיכול ויאפשרו לגוף להתמודד באופן יעיל יותר עם כל פעילות ספורטיבית.בחרנו בשבילכן את ששת המופלאים:

 

1. מסייעים לירידה במשקל, ומונעים קמטים:

מים הם המשקה הכי פשוט, נגיש, ותמיד נכון. המים הם הרכיב העיקרי בגוף האדם וממלאים תפקיד מרכזי בתהליכים פיזיולוגיים המתקיימים בגוף: הם מובילים את חומרי מזון, שומרים על טמפרטורת גוף תקינה, מגנים על איברים פנימיים, משמנים מפרקים ומסלקים פסולת מהגוף. שתיית מים – לפחות 5 כוסות ביום, מפחיתה סיכון למחלות לב, ומסייעת לשיפור תהליכי עיכול. שתיית מים קשורה בסיכון מופחת של סוגי סרטן, מעלה את קצב חילוף החומרים בגוף ובכך מסייעת לירידה במשקל. שתיית מים מוסיפה לעור לחות ומסייעת במראה רענן וחיוני, ומסייעת בבצועים ספורטיביים.

מי קוקוס צעיר: עוזרים לתפקוד הלב ומחזקים את מערכת החיסון (צילום: Shutterstock)

 

2. עוזר לתפקוד הלב, מחזק את מערכת החיסון, ומחזיר את הגוף לאיזון לאחר אימון:

מי קוקוס הינם הנוזל המצוי בתוך הקוקוס הירוק הצעיר, לעומת חלב קוקוס שהוא ערבוב הנוזל שנותר בקוקוס בוגר, עם החלק הלבן והבשרני. שלא כמו בחלב קוקוס, מי הקוקוס מכילים 0% שומן. במי קוקוס כמות גדולה במיוחד של מינרלים ואלקטרוליטים חיוניים לגוף כמו אשלגן, נתרן ומגנזיום – כולם מינרלים קריטיים לאין ספור פעולות פיזיולוגיות חשובות, בין השאר לשריר הלב, לתפקוד תקין של מערכת השרירים והעצבים, לחיזוק מערכת החיסון ועוד. האלקטרוליטים מתנדפים מהגוף במהלך פעילות יומית ובמיוחד בפעילות גופנית מאומצת (כושר ופעילות ספורטיבית) ומי הקוקוס מחזירים לגוף את האלקטרוליטים והמינרלים שאבדו במהירות מקסימלית. מי קוקוס אידיאלים לשתייה בזמן אימון או בסיטואציה של איבוד נוזלים ומינרלים (הזעה, שלשול, יובש, חום קיץ). בברזיל מי קוקוס הם המשקה השני הנמכר ביותר (אחרי מיץ תפוזים). לאורך שנים נהגו שחקני נבחרת הכדורגל האלופה של ברזיל לשתות בקביעות מי קוקוס באימונים ובמשחקים, אבל את הפריצה העולמית שלו קיבל המשקה בעיקר בשנים האחרונות, כאשר כוכבות על כמו מדונה וריהאנה ודוגמניות ברזילאיות כמו ג’יזל ואלסנדרה אמברוסיו, אימצו אותו כחלק משגרת האימונים שלהן.

למי שאין לה עץ קוקוס בחצר – מי הקוקוס נמכרים כיום כמעט בכל חנות טבע או סופר מרקט, והן משקה חובה להכניס לתיק הכושר שלכן וללגום ממנו לאחר האימון הבא.

תה ירוק: לשינה טובה ולמראה עור בריא (צילום: Shutterstock)

 

3. יעזור לך לשמור על מראה צעיר, לישון טוב יותר ולנקות רעלים:

תה הירוק מכיל ריכוז גבוה של נוגדי חמצון טבעיים,שמונעים היווצרות רדיקלים חופשיים הידועים כמחוללי מחלות כרוניות (מאלרגיות שונות, דרך סוכרת ומחלות כלי דם). בנוסף מרפים נוגדי החמצון את כלי הדם וע”י כך תורמים למניעת היווצרות קרישי דם (שיכולים לגרום לשבץ והתקפי לב).בנוסף מאטים נוגדי חמצון את תהליכי ההזדקנות ותורמים למראה חיוני של העור.התה הירוקמכיל חומרים המפחיתים את הסיכון לסרטן, מחלות לב ואוסטופרוזיס וכן פלואוריד, שחיוני לחיזוק השיניים. ברפואה הסינית מאמינים שתה ירוק מסלק רעלים ובעל השפעה מרגיעה מוכחת, העוזרת לשחרר לחצים ולישון.

 

מיץ סלק: מונע מחלות לב (צילום: Shutterstock)

 

4. ממקסם תוצאות אימון ומונע מחלות לב:

מיץ סלק עשיר בנוגדי חמצון ונוגדי דלקות והוכח שביכולתו להגביר את זרימת הדם למוח ולמנוע דמנציה אצל אנשים מבוגרים. בנוסף יכול מיץ סלק להוריד את הסיכון למחלות לב, לשפר את סיבולת הלב וכן לאזן את לחץ הדם. מחקרים הראו כי החומצה החנקתית (nitrate) הנמצאת במיץ הסלק, מקלה על עומס העבודה של הלב בזמן מאמץ וכן על מעבר החמצן לשרירים. במחקר שהתפרסם ב – American Heart Association’s journal Hypertensio התברר כי שתיית כוס מיץ סלק מידי יום, הובילה אצל הנבדקים לירידה של 7% בלחץ הדם רק בזכות התוספת הקטנה של חומצה חנקתית. בנוסף התברר, ששתיית מיץ סלק יכול לשפר גם את היכולות הספורטיביות: בזכות העושר בחומצה חנקתית, הדם עובר ביתר קלות דרך העורקים וכתוצאה מכך הלב צורך פחות חמצן בזמן פעילות גופנית.ולא רק הלב עובד טוב יותר, גם החמצן עובר ביתר קלות לשרירים, פעולה שהיא חיונית לשמירה על הכושר.

 

שייק ירוק: תרופה טבעית לטיפול באקנה (צילום: Shutterstock)

 

5. מנקה רעלים, מבהיר את העור, ומסייע לטיפול באקנה:

היתרונות הבריאותיים של השיק הירוק משתנים בהתאם למרכיבים הירוקים אותם בוחרים לשלב. עלים ירוקים (תרד, חסה, פטרוזליה , נענע , רוקט ועוד) הם מקור מצוין של ברזל ומינרלים כמו סידן, מגנזיום, אבץ, אשלגן ועוד. “הירוקים” ידועים כמנקי רעלים בגוףומקור טוב לסיליקה, אשר ביחד עם ויטמיןC חיוני ליצירת קולגן, השומר על מראה עור בהיר וזוהר ויעיל בטיפול בבעיות עור כמו אקנה, אקזמה ופסוריאזיס.

בשייק ירוק יש גם כמות גדולה של כלורופיל. הכלורופיל הוא הצבע הירוק שיש בעלים, בפירות ובירקות הירוקים.לא מדובר רק בפיגמנט, הכלורופיל מתחבר עם רעלים ורדיקליים חופשיים ומנטרל את השפעתם המזיקה. אחד היתרונות הבולטים של השייק הירוק, הואריבוי בסיבים תזונתיים התורמיםלבריאות המעי הגס ולמערכות נוספות בגוף.

ב”ירוקים” ישנם חומרים, אשר ממלאים תפקיד חשוב גם בשמירה על בריאות העיניים וכימיקלים צמחיים נוספים, שהם בעלי תכונות למניעת מחלות והגנה מפניהן.

מיץ חמוציות: לא רק לדלקת בדרכי השתן (צילום: Shutterstock)

6. מאט תהליכי הזדקנות, ומרפא דלקות:

רבות מאיתנו כבר יודעות שמיץ חמוציות הוא תרופה לא רעה לדלקת בדרכי השתן. זאת לא אגדה אורבאנית: מחקרים מדעיים מצאו ששתיית מיץ חמוציות מסייעת בתוך שמונה שעות למניעת חיידקים מלהתפתח לדלקת בדרכי השתן, אבל סביר להניח שייקח לפחות יומיים עד שהטיפול השמרני יתחיל לעבוד, לכן מומלץ למנוע את התפתחות הדלקת עם שתיית מיץ חמוציות במקביל לטיפול תרופתי.

ממש כמו יין אדום, רימון, ופירות יער נוספים, הפגמנט האדום העמוק של החמוציות בא מעושר אדיר בפלבנואידים – נוגדי חמצון. חמוציות עמוסות באנטי אוקסידנטים חזקים במיוחד שמגנים על גופינו מחומרים מחמצנים, רדיקליים חופשיים, מנזקי שמש ומעכבים תהליכי הזדקנות.

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה