ט"ו באב בצפת

מלון הבוטיק ''רות רימונים צפת'' בנוי על חורבות חאן עתיק ונראה כמו כפר קטן וציורי. החדרים משתפלים ברכות על צלע ההר וביניהם חבויות גינות קטנות מוצלות, עצים ושרכים פורחים. לא תרצו לחזור מהמקום הזה

25/08/2016
סיגל פאר קבלו עדכונים מסיגל פאר
  • RSS

יצאנו הגלילה, שתי חברות, לסופ"ש מנוחה. נפלטנו ליומיים ממרוץ החיים, והשארנו מאחור מעבודה תובענית, ילדים קטנים, שניצלים, חופש גדול, קייטנות, בריכה, כביסות, כלים, שוב שניצלים. הכביש טיפס והתפתל בחמישי בערב לצפת, מעל הכינרת עלה ירח עגול וצהוב של ט"ו באב ואנחנו זמזמנו עם פלייליסט של האייטיז שהציף זיכרונות מתוקים. 25 שנה אנחנו חברות, התחתנו יחד, ילדנו יחד, התגרשנו יחד, התחלנו פרק ב', בנינו את עצמנו בעבודה – והכל תמיד בשני צירים מקבילים מתואמים להפליא.

את הלילה בילינו ברות רימונים בצפת, מלון בוטיק שבנוי על צלע ההר, המשקיף מגבוה אל הרי הגליל. פתחנו את דלת הרכב והחלפנו את אוויר אוגוסט הלח של תל אביב בבריזה גלילית מרעננת. "שיט היינו צריכות להביא סוודר...". המלון בנוי על חורבות חאן עתיק, ובניני האבן העתיקה הפכו לחדרי אירוח מלאים קסם של עבר מפואר.

מלון צפת

מסעדת המלון, ממוקמת במרכזו של החאן העתיק, ששימש לפני למעלה מ-700 שנה את סוחרי הבדים והבשמים במסעותיהם. גם אנחנו היינו בסוג של מסע. מסע החיים המפרך. ולרגע עצרנו לנוח בבוסתן התבלינים, בין עצי הזית העתיקים, שבחצר המלון. המלון כולו נראה כמו כפר קטן וציורי. החדרים הבנויים אבן, משתפלים ברכות על צלע ההר וביניהם חבויות גינות קטנות מוצלות, עצים ושרכים פורחים.

חדר בצפת

פתחנו לרווחה את חלון החדר הגדול שהשקיף אך הנוף ונשמנו את אויר ההרים ואת השקט הנפלא. בחדר חיכה לנו בקבוק יין לבן של דלתון, פלטת גבינות ומכתב שכולו אהבה, מהאיש שליבו גדול ועמוק כמו האוקיינוס האטלנטי. שקענו במיטה הנוחה, מחייכות בהנאה: "מאמינה שאנחנו פה ליומיים בהם אף אחד לא ירצה מאיתנו כלום"?

מלון צפת שקיעה

את ארוחת הבוקר ביקשנו לחדר. אם פינוק אז עד הסוף! אחריה עברנו לספא. היא לטיפול באבנים חמות ואני למסז' ארומתרפי. יצאנו מהספא נימוחות ונינוחות. "אני מרגישה כאילו העולם מטלטל אותי בעדינות, כמו בתוך רחם גדול", היא אמרה. את שאר היום אני ביליתי בבריכת המלון (שמש אוגוסט מאוד מתחשבת כשהיא מגיעה לצפת) והיא בכסא הנדנדה הגדול בגינת התבלינים. קוראות הרבה ומדברות מעט, נתנו לקצב הגלילי ולערב השבת של צפת לנחות עלינו ברכות.

צפת אבן

את ארוחת הערב אכלנו במוסקט, מסעדת השף של מלון מצפה הימים. חלקנו סטייק עסיסי כמו שאנחנו אוהבות ולידו ניוקי נפלאים, סלט שורשים מקסים וטרין סלק וגבינות עיזים מעולות ממחלבת המלון. קינחנו בקציפת לימון אוורירית ושתי כוסות קאווה צוננות.

השבת שקטה בצפת. קמנו לאט, מתענגות על העצלות המתוקה. מצפת עלינו לרמת הגולן, ליקב אסף המופלא, פנינה מוצלת בלב הרמה הצהובה והרותחת מחום. ארוחת הבוקר שלהם חלומית! והיא מתחרה בכבוד על התואר "אחת הטובות בארץ"! היא כוללת גבינות עיזים מקומיות, לחם חלומי ומאפים ביתיים וכמובן – יין מהיקב. אנחנו שתינו בקבוק רוזה קייצי מעולה, שאחריו כבר לא רצינו לנסוע יותר לשום מקום.

** הכותבת סיגל פאר הייתה אורחת של מלון "רות רימונים צפת"