חלון ראווה: עדן וורד אייזיק

בגיל 23, אחרי שנים שכל סיבוב בקניון היה עבורה עינוי, עדן הקימה מותג פלאס סייז משלה. זמן קצר מאוחר יותר הצטרפה אליה אמה ורד וביחד הן מובילות את המותג להצלחה

20/03/2019
גלי דודזון סגל קבלו עדכונים מגלי דודזון סגל
  • RSS

מי אנחנו?

עדן וורד אייזיק מעצבות המותג EDDIE, צלמת: רותם שמואלי

עדן וורד אייזיק, בת ואם. עדן בת 25, רווקה, ורד בת 50, נשואה + 3, מתגוררות בנס ציונה. המייסדות והמעצבות של מותג אופנת הפלאס סייז EDDIE משנת 2017.

השם  EDDIE מקורו בכינוי אותו העניקו לעדן החברות מהצבא והוא דבק בה מאז ועד היום. אין לכינוי משמעות כלשהי למעט משחק עם השם עדן.

רקע

המותג EDDIE הוקם לפני שנתיים. את המותג ייסדה עדן לבדה ואמה וורד, שהייתה בעלת מותג עצמאי שנשא את שמה במשך 15 שנה, הצטרפה שנה אחרי הקמתו.

ורד: "במשך כ- 15 שנים בהם עבדתי ועיצבתי דגמים רבים במידות קטנות עד בינוניות, מאוד נהניתי מהעבודה והיצירה. כשעדן הקימה את המותג, מלבד הדגמים היצירתיים והמיוחדים שיצרה, פתאום נחשפתי לפן נוסף בעבודה. עדן יצרה בעיני משהו שלא היה קיים בשוק הישראלי. מעבר לעובדה שמדובר במותג שמיועד לבנות המידות הגדולות, היא עושה זאת בצורה שלא נעשתה קודם לכן. הדגמים הם צעירים וסקסיים וההתלהבות של הלקוחות הייתה גדולה. לקוחות שלא הכירו את המותג לפני כן היו מגיעות אליה חסרות אונים ומיואשות, ולאחר המדידה פשוט אי אפשר להסביר את האושר והחיוך שעלו על פניהן. מדובר פה על פן נוסף של העבודה שהוא מרחיב לב, מהפכה של ממש שרציתי להיות חלק ממנה".

שמלת של המותג EDDIE ובאתר www.eddieplus.co.il, צלם רותם שמואלי

על אף שמדובר באם ובת, הראשון לעסוק בעולם האופנה במשפחה הוא דווקא האב שרון, גזרן ומנהל ייצור במקצועו שעובד שנים רבות עם מיטב המעצבות הגדולות והמוכרות בישראל.

ורד: אני עוסקת כל חיי בתחום היצירה. בתיכון בו למדתי (מקיף יהוד) הייתי במגמת אופנה ואף עשיתי בגרות במקצוע ומיד לאחר הצבא למדתי מטעם משרד העבודה קורס לחיילים משוחררים בתדמיתנות. בעקבות החתונה והילדים ובשל עניין היציבות והשעות הנוחות, שמתי את החלום בצד ועבדתי שנים רבות בעבודה "אפורה", כמנהלת חשבונות. לאחר שנולד הבן הצעיר החלטתי להפוך את חיי ולהיות עצמאית, מה שהוביל לפתיחת מותג אופנה שנשא את שמי ופעל במשך 15 שנה. בשנה האחרונה הצטרפתי לעדן במותג EDDIE וסגרתי את המותג שלי.

עדן: לאחר שסיימתי את השירות הצבאי עבדתי בכל מיני עבודות מזדמנות. לפני כשלוש שנים החלטתי ללמוד עיצוב אופנה בבית הספר "מרים" בתל אביב ומיד לאחר מכן פתחתי את EDDIE.

מתי ולמה הבנתן שאתן רוצות להיות מעצבות?

ורד: כל החיים הייתי אדם מאוד אומני שהתעסק בעבודות כפיים ויצירה ולמדתי קורס אחרי קורס מתוך הנאה ועניין. על אף זאת, אדם יכול לחשוב רק על עצמו ושאיפותיו האישיות בשני שלבים בחיים: לפני הקמת משפחה או כאשר המשפחה כבר מבוססת. התחתנתי לאחר הצבא ונולדו לי ילדים ובתקופה הזו חיפשתי את היציבות, רציתי לגדל אותם והתאימה לי עבודה בעלת מסגרת שעות נוחה. לאחר שהילד האחרון נולד החלטתי שזה הזמן לתת לעצמי ביטוי. הבחירה באופנה הייתה לי טבעית וקלה, גם בזכות בעלי שכבר עבד הרבה שנים בתחום.

עדן: על אף שפרק הזמן בין השאיפה להגשמה בפועל של החלום הוא קצר, אצלי הנסיבות הן מעט מורכבות יותר. בתור ילדה אני זוכרת שכל סיבוב בקניון עם חברות היה עינוי. אהבתי בגדים, התחברתי לאופנה, רציתי לבטא את עצמי, אך בעוד שהן היו נכנסות לחנויות חוטפות, מודדות ולבסוף גם רוכשות את מה שראו על הקולבים, אני חשתי הרגשת תסכול ומבוכה כשלא מצאתי אף בגד במידה שלי. בעוד שהן היו מסיימות את הסיבוב בקניון עם חיוך, אני הייתי חוזרת הביתה עצובה ובוכה. הסיפור הזה הוא שלי ושל עוד הרבה נערות, נכון לאז וגם להיום. בנוסף לכך גדלתי בבית שבו כולם התעסקו באופנה, כאמור אבא גזרן, אמא מעצבת. אני זוכרת שהייתי מגיעה לעבודה של אבא ושל אמא, לוקחת בדים ומתחילה לגזור ולעצב. אחרי הצבא החלטתי לקחת את מה שספגתי בבית, ללמוד אופנה ולפתוח את המותג. עבורי EDDIE הוא הרבה יותר מסתם מותג אופנה, הוא אמירה, הוא מענה למה שחסר היום בשוק והוא שליחות, עבורי ועבור כל אותן נשים. מהרגע שבו ייסדתי את המותג היה חשוב לי שמעבר לכך שהבגדים יהיו במידות גדולות, הם יהיו אדג'יים, סקסיים, צעירים, טרנדיים ולפעמים גם חשופים. כל אותם אלמנטים שאפשר למצוא בחנויות של מידות קטנות ואצל נשים במידות 46 ומעלה האופציה פשוט לא קיימת.

שמלת של המותג EDDIE ובאתר www.eddieplus.co.il, צלם רותם שמואלי

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

עדן: החלק הכי קשה ומאתגר היה עצם ההחלטה על פתיחת המותג, שאני ממש עומדת לעשות את זה - לעצב, לייצר ולשווק. אומנם הגעתי עם ידע מהבית לגבי איך הדברים פועלים, אך ללא הון עצמי, ובכל זאת מדובר היה בתחום שכמעט ולא היה קיים ובסיכון. התחלתי משניים- שלושה דגמים ומשם הדברים התגלגלו והתפתחו.

ורד: כיוון שעולם האופנה על יתרונותיו וקשייו היו לי כבר מוכרים, אני חושבת שהדבר שעד היום הוא לפעמים הכי כיף ולעתים הכי מאתגר וקשה הוא העבודה המשפחתית. אין ספק שהעבודה המשותפת מקרבת והקשר חזק, אך לעתים יש גם חיכוכים. כיוון שאנחנו גם גרות יחד, העבודה באופן יומיומי חורגת אל מעבר לשעות הסטודיו והחיים הם סביבה. אנחנו קמות בבוקר באותו הבית, מבלות המון שעות בעבודה ובסופה חוזרות לאותו הבית. גם ארוחות שישי סובבות פעמים רבות על נושא העבודה, עד שאלו שפחות קשורים אליה מתעצבנים ודורשים לשנות נושא.

שמלת של המותג EDDIE ובאתר www.eddieplus.co.il, צלם רותם שמואלי

איך אתן מתארות את סגנון העיצוב שלכן?

עדן: סגנון העיצוב הוא צעיר בהגדרה, הוא אדג'י, סקסי ובועט! יש לבגדים אטיטיוד. לא עוד אוהלים ושקים, לא עוד אוברסייז בלבד ולא עוד פיסות בד גדולות וחסרות משמעות. אנחנו מייצרות אופנה ולא ביגוד. פריטי המותג מאפשרים לאישה במידה גדולה לבחור. ניתן למצוא שלל טרנדיים אופנתיים חמים, צבעים מדליקים ופרינטים וגם פריטים קלאסיים ועל זמניים כמו שמלה קטנה שחורה.

לסגנון האופנתי של איזו מפורסמת אתן מתחברות?

ורד: שתינו מאוד מתחברות לדוגמנית הפלאס סייז האמריקאית אשלי גראהם. מעבר ליופי, לאישיות הכובשת ולמהפכה שעשתה עבור נשים רבות, היא תמיד מתלבשת בצורה מתוחכמת ופורצת גבולות. לא משנה לאיזה אירוע היא מגיעה וכמה דוגמניות ואושיות יש סביבה, איכשהו היא תמיד מצליחה לגנוב את ההצגה. סגנון הלבוש שלה לא רק שאינו מכסה ומתחבא, אלא סקסי, צעיר ובועט שמשתנה ומצליח להפתיע כל פעם מחדש.

שמלת של המותג EDDIE ובאתר www.eddieplus.co.il, צלם רותם שמואלי

איך מתחלקת העבודה ביניכן?

עדן: יש המון יתרונות בעבודה בזוג. כל בעל עסק באשר הוא יודע שמעבר לעבודה שהוא בחר לעשות, במקרה שלנו עיצוב אופנה, יש עוד כל כך הרבה תחומים לגעת ולטפל בהם. אלו כוללים למשל עבודה עם ספקים, ייצור, שיווק, עבודה מול לקוחות ומה לא. עבודה בזוג מאפשרת להתחלק ולהוריד מרמת המתח והלחץ. לכל אחד יש את תחומי האחריות שלו. כך למשל אימי אחראית על העבודה מול לקוחות הקצה ועבודה עם חנויות, כאשר אני האחראית על תחומי השיווק, המדיה החברתית וחנות האון ליין. אנחנו מתייעצות על הכל ולכל אחת זכות וטו בתחום האחריות שלה. את העיצוב, בחירת הבדים, הגזרות וכן הלאה, אנחנו עושות לגמרי במשותף.

כמה שורות על הקולקציה האחרונה

קולקציית אביב 2019 החדשה והמרגשת היא מאוד חגיגית ואפשר למצוא בה הרבה אלמנטים ספרדיים. השמלות מלאות בבד עם המון המון וולנים ובמגוון רחב של פרינטים  כמו נקודות והדפסים חייתיים, מנומר ומנוחש, שממשיכים איתנו לעונה נוספת.

בגזרת הצבעים יש המון לבן ופסטלים, כמו גם נגיעות של תכלת, צהוב, כתום וקורל. אפשר למצוא שמלות לערב וליום, חצאיות קשירה, מכנסיים מתרחבים ואוברולים מנצנצים. יש פריטים חושפי כתפיים ויש מענה ראוי גם לאוהבות הצמוד וגם לאלו שמרגישות נוח יותר באוברסייז.

שמלת של המותג EDDIE ובאתר www.eddieplus.co.il, צלם רותם שמואלי

שמלת של המותג EDDIE ובאתר www.eddieplus.co.il, צלם רותם שמואלי

שמלת של המותג EDDIE ובאתר www.eddieplus.co.il, צלם רותם שמואלי

טווח מחירים: 339 -800 שקל

טווח מידות: החל ממידה 46 ועד מידה 52.

איפה קונים? להשיג בהכישור 1 תל אביב (קומה 2, ביתן 88) ובאתר www.eddieplus.co.il כמו כן, אנו נשתתף בשבעה ירידי אופנה מבית SHEEK ME ברחבי הארץ: בירושלים (31.3-1.4), גוש עציון (3.4), רמת גן (7-8/4), אריאל (10.4), גבעת שמואל (15-16.4) ושוהם (17.4).

פייסבוק- https://www.facebook.com/Eddie.plus.size.fashion/

באנר נשים בחזית לכתבות




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה