חלון ראווה: נעם צוקר ומיכאל ספרר

נעם ומיכאל הכירו בבצלאל. אחרי הלימודים הקימו מותג אופנה ובשיא הצלחתו החליטו לסגור אותו ולהתחיל מחדש. בין לבין הספיקו גם להתחתן ולהיות הורים ל-2 ילדים. הצצה לחיים של אמנים

12/09/2017
גלי דודזון סגל קבלו עדכונים מגלי דודזון סגל
  • בדואר
  • RSS

מי אנחנו?

נעם ומיכאל שחור לבן

נעם צוקר (37) ומיכאל ספרר (42),  נשואים והורים ל-2 ילדים בני 4 ו- 8. המעצבים והבעלים של המותג WONDERFUL WAREHOUSE.

WONDERFUL WAREHOUSE, הוא מעין חלל תעשייתי מופלא לעיצוב בו קורה הכל: מהרעיון הראשוני, דרך התכנון, העיצוב, הדפוס, הגזירה והתפירה ועד למוצר המוגמר.

המותג הוא למעשה גלגול הנשמות של אווה מנדלבאום. את אווה מנדלבאום הקמנו בשנת 2009, וונדרפול וורהאוס בא לעולם בשנת 2017.

רקע

נעם נולדה וגדלה בעומר. עסקה באמנות פלסטית (ציור ופיסול כל חייה). למדה תואר ראשון ושני באמנות בבצלאל, עבדה בסטודיו והציגה את עבודותיה בתערוכות שונות. בשנת 2008 החליטה לעשות הסבה לכיוון האופנה, וב- 2009 הקימה יחד עם מיכאל את אווה מנדלבאום.

מיכאל נולד וגדל בת”א, וכמו נעם עסק באמנות כל חייו. למד לתואר ראשון באקדמיה ריטפלד באמסטרדם ופגש את נעם בתואר השני שלו בצלאל בת”א שם למדו יחד. יצר פסלים בסטודיו והציג אותם בארץ ובעולם, עד שהחליט להניח לפיסול ולהקדיש את עצמו לעסק המשותף.

מתי ולמה הבנתם שאתם רוצים להיות מעצבים?

ב- 2008 נעם החליטה שהיא עוברת מהאמנות לתחום האופנה. המהות, הקלילות, הדופק והקצב המהיר של עולם האופנה קסמו לה שנים רבות. אחרי שנה במחלקה לעיצוב אופנה של שנקר בה רכשה את המיומנויות ההכרחיות, יצאנו לדרך עם אווה מנדלבאום.

WONDERFUL WAREHOUSE1

היה לכם מותג מצליח והחלטתם לסגור אותו ולהתחיל מחדש. מה עמד מאחורי ההחלטה?

אווה מנדלבאום אכן היה עסק מצליח עם קהל לקוחות נאמן, אך למדנו עם הזמן שבעסק של עיצוב צריך מנוע מנטלי ויצירתי חזק כדי להמשיך ולייצר קולקציות טובות כל הזמן. עם הזמן התחלנו לחוש שהתרחקנו יותר מדי מה”בייס” שלנו, שהוא הדימויים, ושאנחנו יודעים לייצר פריטים מסחריים ע”פ דרישות השוק אבל לא נותר לנו שום חשק להמשיך ולייצר אותם.

היתה לנו התלבטות רבה האם להישאר עם השם, אך לבסוף הגענו למסקנה שאנחנו מתחילים סיפור חדש לחלוטין, שלא נוכל לעשות ניקוי שולחן יסודי ללא התחלה מוחלטת מחדש, ולכן החלטנו להתחיל מאפס.

איך מתחלקת בינכם העבודה?

נעם אמונה על החזון הויזואלי והאופנתי, מציירת, ומטפלת בכל הצד הגראפי. מיכאל על דפוס המשי ועל הצד העיסקי והלוגיסטי. מטבע הדברים, ישנה זליגה מתמדת בין התחומים, והחלטות רבות נלקחות ביחד: בחירת חומרי הגלם, הצבעוניות של ההדפסים, וכמובן החלטות חשובות הנוגעות לחזון העסקי.

עם השנים שכללנו את היכולת שלנו לעבוד יחד, ולמעט מקרים נדירים אנחנו מצליחים להפוך את העבודה המשותפת ליתרון ולכח גדול בעסק, ולנצל את הצדדים החזקים של כל אחד מאיתנו.

היכולת לנתק את העבודה מהבית היא גם משהו שהבנו את החשיבות שלו עם השנים, וכיום אנחנו לא רעים בזה.

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

נעם: הדרך ארוכה ורצופת מכשולים ואתגרים. אם הייתי צריכה לבחור רגע אחד, הוא יהיה הרגע המכריע של לעזוב סופית את עולם האמנות.

מיכאל: עבורי ההפנמה שבניגוד למצב בו עבדתי בסטודיו וזה היה רק אני מול הפסלים, לא תמיד אוכל לשלוט בכל אספקט של תהליך הייצור ובתוצאה הסופית.

איך אתם מתארים את סגנון העיצוב שלכם?

מינימליסטי, גראפי, חסר מאמץ, אמנותי, עם היד על הדופק האופנתי ומחובר למגמות עולמיות.

WONDERFUL WAREHOUSE2

לסגנון האופנתי של איזו מפורסמת אתם מתחברים?

שנינו מתחברים מאד לנינג’ה ויולנדי, הצמד הדרום אפריקאי מהרכב הראפ Die Antwoord

מה מאפיין את הקולקציה האחרונה?

אנחנו עובדים באופן שמייצר למעשה קולקציה אחת אינסופית, זרם של אימג’ים ועיצובים שאינם מחולקים ע”פ עונה או תמה מסוימת. זה נותן לנו מהירות, חופש פעולה וגמישות אדירים, ומתאים מאד לצורה שבה נעם עובדת.

WONDERFUL WAREHOUSE3

WONDERFUL WAREHOUSE4

WONDERFUL WAREHOUSE5

WONDERFUL WAREHOUSE6

WONDERFUL WAREHOUSE8

טווח מחירים: 200-680 שקל

טווח מידות: 36-42

איפה קונים: www.wonderful-warehouse.com

פייסבוק www.facebook.com/wonderfulwarehouse

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה