חכמה בשמש

כל מה שחושב לדעת לפני שיוצאים לשמש – עובדות, טיפים, מוצרים ומחירים

בחורה עם מחשב נייד

מיותר לציין כמה חשובה ההגנה מפני השמש. גם אם את לא הולכת לים או לבריכה, גם אם את כל היום במשרד ורק נוסעת באוטו לעבודה ובחזרה, גם אם את משתדלת להיות בצל. במדינה חמה כמו שלנו קרם הגנה עם מסנן קרינה צריך להיות חלק משגרת הטיפוח כל בוקר. הלהיט העכשווי הם BB או CC קרם, שמכילים בתוכם גם לחות, גם מייק אפ עדין וגם מקדם הגנה, אבל לרוב מקדם ההגנה בהם לא מספיק גבוה לימי הקיץ, בטח לא לבילוי בים, בבריכה או בטיול בטבע.

השבוע למדתי קצת על מקדמי הגנה וההבדלים בינהם ואני שמחה להעביר את המידע הלאה. ארוך אבל חשוב.

טיפים ודגשים להגנה מהשמש באדיבות אורלי עוז שמואל, מנהלת הדרכה ראשית של קלרינס ומיכל טבת מנהלת הדרכה ראשית של המותג אוון

  • השימוש בקרם הגנה נועד להגן על העור מפני קרני השמש מסוג UVB הגורמות לשיזוף לכוויות בעור ו – UVA החודרות עמוק בעור וגורמות להזדקנותו (שני הסוגים מעורבים בגורמים לסרטן העור).
  • מספר ה – SPF, הוא המדד לפרק הזמן שבו התכשיר מסוגל להגן על העור מפני כוויות שמש הנגרמות מהקרינה בהשוואה לזמן שבו העור מאדים ללא הגנה.  לדוגמא – אם ללא שימוש בתכשיר העור מאדים לאחר 5 דקות, תכשיר בעל מסנן קרינה 20 SPF יעכב את האדמת העור פי 20 זמן, כלומר אחרי 100 דקות. (מדד ה-SPF בודק כמה הגנה מקרני UVB המשזפות מספק התכשיר. אין מדד הבודק את רמת ההגנה מקרני UVA שמספק התכשיר)
  • תאריך התפוגה של תכשירי ההגנה מהשמש נע בין שנה לשנתיים. תכשיר ישן עלול להזיק לעור ולא יהיה יעיל בהגנה מפני השמש. לכן מומלץ לרכוש מסנן הגנה, המורה על תאריך התפוגה על גבי אריזתו. תכשירי ההגנה מהשמש מיועדים לשימוש במשך שנה מיום פתיחת המוצר, גם אם תאריך התפוגה המצוינים עליהם הוא לשנתיים.
  • ההגנה מהשמש לא חשובה רק בחוף הים או בטיול ארוך. חשיפות מקוטעות נחשבות אפילו מסוכנות יותר מחשיפות ממושכות  מאחר והעור לא מספיק לפתח את מנגנוני ההגנה העצמאיים שלו. לכן יש להמרח בכל יציאה מהבית.
  • רצוי להתמרח לפחות כחצי שעה לפני החשיפה לשמש כדי שלקרם יהיה מספיק זמן להיספג בעור.
  • לפני הליכה לים או לבריכה, כדאי למרוח גם את האזורים שיהיו מכוסים בבגד הים.
  • יש למרוח כמות נדיבה שתכסה בצורה אחידה את כל האזורים החשופים. חשוב לחדש בכל שעה עד שעתיים מכיוון שלחות, זיעה, שפשוף, ניגוב ושחייה מורידים חלק מההגנה. חשוב לוודא את משך עמידותו במים של תכשיר ההגנה שקניתן.
  • כמו בכל קרם, יש להתאים את תכשיר ההגנה מהשמש לסוג וגוון העור. לבעלי עור בהיר מומלץ להשתמש במקדמי הגנה גבוהים יותר. לבעלי עור שמנוני מומלץ להשתמש בתכשירים ללא שמן.
  • תכשיר בעל מקדם הגנה 30 , סופג וחוסם כ 97% מהקרינה העל סגולית, הגדלת המקדם מעבר לכך לא תוסיף הרבה ליעילותו (למשל הגנה 50 תעלה את כושר הסינון ל 98%) ולפעמים תעשה אף יותר גרוע: הגדלת מקדם ההגנה למספרים גבוהים מחייבת להגדיל את הריכוז של החומרים הפעילים בתכשיר העלולים ליצור גירוי בעור, צריבה בעיניים וטעם מר. אין סיבה טובה להשתמש במקדם הגנה מעל 50 SPF.
  • אל תשכחו למרוח את הילדים בכל בוקר לפני הגן וביה"ס. נזקי השמש הם נזקים מצטברים. את ההרגל להימרח בכל יציאה מהבית צריך לסגל מגיל צעיר.
  • בשוק קיימים שלושה סוגים של מסנני קרינה – כימיים, מינרלים (פיזקאלים) ואורגנים. הכימים, המהוים את הרוב, נספגים בעור. המינראלים עובדים על מנגנון של החזרת הקרניים ואינם נספגים בעור, והאורגנים עובדים על מנגנון של החזרת קרניים ונספגים בעור ברמה נמוכה.
  • עדיין אין פתרון טוב לחידוש קרם ההגנה כל שעתיים לנשים מאופרות. במקרה הזה לפחות הקפידו על כובע רחב שוליים.

ך

אחרי שלמדתן למה זה כל כך חשוב, קבלו סקירה של כמה מהמוצרים בשוק הרווי –

AVENE

המותג הדרמו-קוסמטי אוון הוציא לקראת הקיץ מוצרים חדשים בתחום ההגנה מהשמש. לאוון שתי סדרות – הסדרה המינראלית הלבנה והסדרה הכתומה. מוצרי ההגנה מהשמש של אוון מומלצים ע"י האגודה הבינ"ל למלחמה בסרטן העור וזכו במקום הראשון בסקר שמוציא מידי שנה מכון IMS האירופאי לדרוג המוצרים הנמכרים ביותר.

הסדרה המינרלית הלבנה מבוססת על 100% מסננים מינרלים ומיועדת לבעלי עור רגיש במיוחד ואלרגני. המוצרים המינרלים בריאים יותר לעור ולגוף כיון שאינם מכילים כימיקלים, חומרים משמרים ומבשמים. הם גם בעלי עמידות גבוהה במיוחד במים, מכילים את המים הטרמלים המצוינים של אוון שמרגיעים ומרככים את העור ומרכיב נוגד חמצון יעיל וחזק. החסרון– המרקם מעט כבד מהרגיל וכיון שאינו נספג בעור משאיר שכבה דקה לבנה על העור.

תחליב +SPF50 מינרלי, מחיר: 200 ש"ח, תכולה: 100 מ"ל

מייק אפ קומפקט +SPF50 מינרלי, מחיר: 150 ש"ח, תכולה: 10 גר'

קרם +SPF50 מינרלי, מחיר: 160 ש"ח, תכולה: 50 מ"ל

סדרת השמש הכתומה מכילה מינימום של חומרים כימיקלים שמאפשרים הגנה יעילה. הם עומדים בתקנים אירופאים ובעלי איכויות קוסמטיות מעבר להגנה מהשמש. גם אלו מספקים הגנה גבוהה במיוחד מפני קרני UVB ו UBA, הגנה מפני רדיקלים חופשיים וחומרי חמצון, מכילים מים טרמלים ואינם מכילים פראבנים (חומרי שימור).

קרם +SPF50  ללא בישום. מתאים לעור יבש ורגיש.  מחיר: 160 ש"ח, תכולה: 50 מ"ל

אמולסיה +SPF50 ללא בישום. בעל מרקם קליל לספיגה מהירה, לעור רגיל עד מעורב ורגיש,  מחיר: 160 ש"ח, תכולה: 50 מ"ל

להשיג ברשתות הפארם ובבתי מרקחת פרטיים

סדרת השמש החדשה של Avene

LA ROCHE–POSAY (לה רוש פוזה)

לה רוש פוזה הוא מותג דרמו קוסמטי צרפתי המתמחה בעור רגיש ומומלץ על ידי עשרות אלפי דרמטולוגים ברחבי העולם.  סדרת מוצרי השמש שלהם קיימת כ – 30 שנה ומתחדשת ברוח הזמן והטכנולוגיה. לאחרונה קיבלו מוצרי לה רוש פוזה תמיכה מוצהרת של הסתדרת הרוקחים בישראל שממליצה על מוצרי השמש מסדרת  ANTHELIOS ובכך נותנת חותמת של אחריות למוצרים שנמכרים רק בבתי מרקחת פרטיים.  במסגרת שיתוף הפעולה תוצג מדבקה מטעם "הסתדרות הרוקחים" על גבי סידרת המוצרים המיועדים להגנה מפני השמש.

לקראת הקיץ החברה מרחיבה את סדרת מוצרי ההגנה מפני השמש ANTHELIOS ומוסיפה 2 מוצרים בעלי פורומולה חדשה מופחתת פילטרים כימיים בשילוב מים טרמליים להרגעת העור ומרקם קל ונח למריחה.

DERMO-KIDS LOTION SPF 50+ -ANTHELIOS – תחליב לילדים להגנה גבוהה במיוחד מפני נזקי קרינת השמש.  מחיר: 30 ש"ח  לתכולת  40 מ"ל (מהדורה מוגבלת, אין כפל הטבות).  159 ש"ח לתכולת 100 מ"ל,  249 ש"ח לתכולת 300 מ"ל. במבצע 1+1 במהלך כל השנה

+ANTHELIOS XL EASY APPLICTION SPARY SPF 50 – ספריי פנים וגוף להגנה גבוהה מהשמש המעניק הגנה אופטימאלית כנגד קרני ה-UVA, גם בעוצמת שמש קיצונית (הגנה מחמירה יותר מדרישות התקן האירופי). מחיר: 199 ש"ח, תכולה: 200 מ"ל. במבצע 1+1 במהלך כל השנה

להשיג בבתי מרקחת פרטיים בלבד.

קרם הגנה

לנקסטר

לנקסטר מציגה לקראת הקיץ סדרת מוצרי שמש  lancaster sun sport עם פורמולה חדשה וייעודית לאוהבי ספורט.  המוצרים משלבים טכנולוגיית wet skin המאפשרת שימוש יעיל גם על עור רטוב ומעניקה הגנה מלאה ועמידות בפני מים וזיעה. המרקם קל למריחה ואינו דביק. אידיאלי לגולשים ולחובבי הספורט הימי.

המוצרים בסדרה:

Lancaster sun sport invisible mist wet skin application progressive tan 50spf, ספריי שקוף, מחיר 109 ש"ח, תכולה 125 מ"ל

Lancaster sun sport invisible mist wet skin application Sublime tan 30spf, ספריי שקוף, מחיר 159 ש"ח, תכולה 200 מ"ל

עוד מבית לנקסטר, מוצרי ההגנה מהשמש עבור ילדים עם טכנולוגיית WET SKIN. לשימוש מיידי על עור רטוב עם הגנה אפקטיבית, עמיד במים ונוגד חול. בעלי היכולת הגבוהה ביותר של הגנה מפני קרני UVA ו-UVB. עשירים בפרו ויטמין B5 ובלחות.

 Skin Application Anti Sand Water Resistant 50 Spf, קרם הגנה לפנים ולגוף, מחיר: 109 ש"ח, תכולה:  125 מ"ל

Invisible Mist Wet Skin Application 50 Spf Spray, ספריי שקוף, מחיר: 109 ש"ח,  125 מ"ל

השיג בלעדית ברשת הסופר פארם.

דרמולוג'יקה

דרמלוג'יקה משיקה בישראל קרם הגנה בשם Potection 50 Sport המיועד לכל מזג אויר, לכל פעילות ספורטיבית ולכל מצבי העור. התכשיר מכיל קפסולות לחות שמשחררות את חומר ההגנה הפעיל לאורך זמן. המרקם עדין ולא מותיר תחושה שמנונית.

Potection 50 Sport, מחיר: 199 ש"ח, תכולה: 156 מ"ל

להשיג במרכזי הבריאות והספא המובילים בישראל ובמכוני הקוסמטיקה בפריסה ארצית.  נקודות המכירה מפורטות באתר www.dermalogica.co.il

ניוואה

NIVEA SUN קרם הגנה לפנים SPF30 אנטי-אייג',  מסייע במניעת הזדקנות מוקדמת של העור, קמטוטים עדינים וקמטים. הנגרמים כתוצאה ישירה מחשיפה לשמש. עמיד במים.

NIVEA SUN קרם הגנה לפנים SPF30 אנטי-אייג'. מחיר: 100 ש"ח, תכולה: 50 מ"ל

להשיג בכל רשתות בפארם

קרם הגנה2

קלרינס

סדרת מוצרי הגנה Protective Sun Care המכילים אוסף צמחים רחב בעלי סגולות רפואיות וקוסמטיות. התכשירים מבטיחים הגנה מקסימלית מפני נזקי השמש, למניעת קמטים וכתמים ועם זאת שומרים על מרקם קליל ונוח למריחה שלא משאיר את העור שמנוני.

בין המוצרים החדשים ניתן למצוא:

קרם   Sun Wrinkle control creme for face UVA / UVB 50 . במחיר מבצע : 109 שקל, תכולה: 75 מ"ל

ספריי Sun Care Milk-Lotion Spray UVA / UVB 50. מחיר מבצע: 109 שקל, תכולה: 150 מ"ל

להשיג בלעדית בסופר פארם

מינרליק

מותג הטיפוח מינרליק משיק סדרת הגנה מהשמש המכילה קפסולות פנינים UV PEARLSTM שמונעות מגע ישיר וספיגה בעור, המוצרים מכילים ויטמינים ותמציות צמחים מרגיעות, ללא פאראבנים, SLS , פורמלין ואמוניום. המוצרים בסדרה חוסמים מעל 90% מקרינת UVA על פי התקן האוסטרלי.

קרם הגנה לגוף SPF 35–  מחיר השקה: 40 שקל, תכולה: 150 מ"ל.

קרם הגנה לפנים SPF 50–  מחיר השקה: 40 שקל, תכולה: 50 מ"ל.

להשיג ברשתות הפארם ובחנויות נבחרות

קרם הגנה1

 יונקה פריז

סדרת מוצרי הטיפוח להגנה מפני השמש של חברת הקוסמטיקה יונקה פריז נועדה להגן על העור מפני נזקי שמש וכוויות, לשמר את לחות הרקמות ולהילחם ביעילות ברכיבים האחראים להזדקנות מוקדמת של העור.

המוצרים בסדרה:

ULTRA PROTECTION SPF 25– קרם הגנה לפנים המכיל תמציות צמחים ופירות, יכול לשמש גם כקרם יום כדי להנות מהגנה יומית מחוזקת מפני השמש, מחיר: 289 ש"חתכולה: 50 מ"ל

CREME SOLAIRE SPF 25  – קרם הגנה לפנים המכיל פוליפנולים (תרכובת כימית טבעית מצמחים) של תה וויטמנים ומעניק הגנה מרבית. עמיד במים ונטול ריח, מחיר: 349 ש"ח, תכולה: 50 מ"ל

ספריי הגנה SPF 20,  ספריי המעניק הגנה לפנים ולגוף. מכיל פוליפנולים של זית. אינו שומני ובעל מרקם קליל לעור המשתזף בקלות, מחיר: 399 ש"חתכולה: 150 מ"ל

ניתן להשיג בבתי מלון, ספא, ומכוני יופי ואצל הקוסמטיקאיות המוסמכות המשווקות יונקה, לבירור נקודות המכירה במשרדי החברה 09-7456220

תפוח טכנולוגיות

קרם הגנה לפנים 50-SPF בטכנולוגיית מיקרו-קפסולציה המסננת את קרני ה- UV על פני שטח העור ולא בשכבה הפנימית כמקובל במרבית תכשירי ההגנה, על מנת להפחית סיכוי להופעת תגובות גירוי. מומלץ לאחר טיפולי הבהרה, פילינג, הזרקות למילוי קמטים והסרת שיער בלייזר, לעור בוגר, לעור עם עם שינויי גוון וכתמי שמש, גיל ופיגמנטציה ולעור המטופל ברטינואידים (רטינול, ראטין A והידרוקינון)

קרם הגנה לפנים 50-SPF עם מרכיבי אנטי אייג'ינג, מחיר: 120 ש"ח. תכולה: 70 מ"ל

קרם הגנה לפנים לילדים 50-SPF, מחיר: 55 ש"ח, תכולה: 75 מ"ל

להשיג אצל הקוסמטיקאיות המורשות ובמכוני הטיפוח. לבירור המקום הקרוב לביתך: 1-700-70-74-78

דרמה סולושן

משיק שני מוצרי הגנה מהשמש בטכנולוגיית UV PEARLTM המכיל קפסולות זעירות שקופות שבתוכן "כלוא" מסנן הקרינה. קרני השמש פוגעות בקפסולות ומפעילות את התוכן הפנימי המגן על העור מבלי לחדור אליו. המוצרים מכילים שעוות דבורים, חמאת שיאה, שמנים ותמציות צמחים.

קרם הגנה לפנים SPF50 לשימוש יומיומי. מחיר: 80 ש"ח לתכולת 50 מ"ל,  137 ש"ח לתכולת 100 מ"ל

קרם הגנה בעל פיגמנט בגוון בז' עדין SPF50 לשימוש יומיומי. מחיר: 80 ש"ח לתכולת 50 מ"ל,  137 ש"ח לתכולת 100 מ"ל

להשיג אצל קוסמטיקאיות ובמרכזי טיפוח ויופי.

HL

קרם הגנה סנברלה דמי מייק אפ To go בשפופרת נוחה לנשיאה בתיק. התחליב משלב מסנני קרינה UVA ו UVB, מעניק הגנה מקסימלית מהשמש ומתאים לכל סוגי העור.

קרם סנברלה TO GO, דמי מייק אפ, SPF36, מחיר: 78 ש"ח,  לתכולת  50 מ"ל, 158 ש"ח לתכולת 125 מ"ל

להשיג אצל קוסמטיקאיות מורשות HL

 

קרם הגנה3

סקין גארד

סדרת INVISIBLE – סדרת מוצרי הגנה מפני השמש, לפנים ולגוף, במרקמים שקופים שאינם מותירים סימנים לבנים.

ג'ל הגנה שקוף לפנים SPF30, במגע קטיפתי לא שומני, מתאים לכל סוגי העור. עמיד במים. ללא פראבנים וללא בישום.  עומד בתקן אירופאי מחמיר להגנה טובה יותר מפני נזקי קרינת UVA. מחיר: 70 ש"ח, תכולה: 60 מ"ל

תרסיס הגנה שקוף SPF30, מחיר: 60 ש"ח, תכוללה: 260 מ"ל

תרסיס הגנה שקוף SPF50,  מחיר: 70 ש"ח, 260 מ"ל

תרסיס הגנה שקוף לילדים SPF50 KIDS,  מחיר: 70 ש"ח, 260 מ"ל

להשיג בכל רשתות השיווק והפארם המובחרות

סדרת אינוויזבל להגנה מהשמש מבית סקינגארד צילום קומפוזיציה מוטי פישביין (Custom)

 CHIC

לאחר 5 שנות מחקר ופיתוח גם CHIC יצרנית הקוסמטיקה והטיפוח הישראלית מושיקה סדרת מוצרי הגנה משמש לגוף ולפנים בשם Friendly Sun שאמורים לתת מענה גם לצמצום נזקי העור והזדקנותו, באמצעות חומרים המופקים מאצות אדומות.  כל מוצרי הסדרה עמידים במים, היפו אלרגניים ונבדקו דרמטולוגית.

תחליב להגנה מהשמש SPF15 / SPF30 / SPF50, מחיר: 49.10 – 68.40 ש"ח, תכולה: 250 מ"ל

תחליב להגנה רחבת טווח מהשמש לילדים SPF 30 / SPF50, מחיר: 57.70 – 68.40 ש"ח, תכולה: 250 מ"ל

קרם פנים להגנה מהשמש/ SPF30 SPF 15, מחיר: 40.50 – 44.80 ש"ח, תכולה: 50 מ"ל

תרסיס שקוף להגנה רחבת טווח מהשמש SPF 30, מחיר: 53.40 ש"ח, תכולה: 200 מ"ל

תחליב תרסיס להגנה רחבת טווח מהשמש SPF 50, מחיר: 55.50 מ"ל, מכיל: 250 מ"ל

סדרת הגנות משמש פרנדלי סאן של תעשיות תמרוקים שיק

הקונה נחמה בפייסבוק