זוגיות - למה זה טוב?

סלונה מחלקת כרטיסים לסרט "הכל יחסים", הלהיט החדש מבית היוצר של ג'אד אפאטו, בו אנו חוזרים לזוג הגיסים מ"הדייט שתקע אותי", ורואים איך הם שורדים עוד שבע שנות נישואים, עם ילדות מתבגרות, עסקים מתפרקים, והמון המון הומור

24/02/2013
הדס בשן קבלו עדכונים מהדס
  • RSS

בסרט "הדייט שתקע אותי", הם גנבו את ההצגה בתור הזוג שקיטר ברקע: פיט ודבי, נשואים פלוס שתי ילדות קטנות.  הם היו תמונת הראי לגיבורי הסרט, אשר התמודדו עם הריון לא רצוי - אזהרה חיה שכך זה יכול להגמר, נקודת התייחסות די גרוטסקית לשגרה של חיי נישואים. שש שנים אחרי, היוצר ג'אד אפאטו חוזר לפיט ודבי, ומחליט למקד את המצלמה דווקא בהם. הוא מדגים לנו את היום יום העכשווי שלהם, ערב יום הולדתם ה-40, עם בנות גדולות יותר, אחת על סף הטינאייג'ריות. התוצאה היא הקומדיה הרומנטית "הכל יחסים", אולי הסרט הכי שאפתני של אפאטו, ובהחלט אחד האותנטיים שבהם. תמונה ריאלית, מרגשת, כואבת לפעמים ותמיד מצחיקה - של זוגיות.

לזלי מאן, אשתו של אפאטו בחיים, היא דבי. פול ראד, שהקסים אותנו עוד לפני שבע שנים - הוא פיט, בתפקיד שמכריז עליו סופית כבחור המתוק ביותר בהוליווד, אחרי עבודת הכנה ב"קלולס", המשיכה ב"חברים", וב"אחינו האדיוט" המתוק. הבנות שבסרט הן הבנות האמיתיות של לזלי וג'אד, מה שרק מוסיף לתחושה שזהו פרויקט אישי ביותר. במשך 134 דקות (כן, כן, קומדיה רומנטית של שעתיים ורבע, תתכוננו), אנו עוברים עם הרביעייה הזו אין ספור תמונות של חיי משפחה, שמרכיבות את הפסיפס של החיים. כמו ב"הדייט שתקע אותי", לפיט ודבי עדיין לא חסר על מה לריב: מצבם הכלכלי הרעוע, התמוטטות שני העסקים שלהם, חוסר חיי מין, חינוך הילדות - פיט מרגיש שדבי לוחצת, דבי מרגישה שפיט בורח; אבל ככל שאנו מכירים את הזוג הזה, אנו מבינים כמה אהבה יש שם. אם ב"הדייט שתקע אותי", הסתפקנו בדימוי חד מימדי של גבר ואישה שלא סובלים אחד את השני, הפעם אנו נמשכים להאמין שהם דווקא מאוד מאוהבים, זה העולם החיצוני, עם כל לחציו, שמקשה עליהם לעבור את היום.

אז איך בכל זאת עוברים אותו? איך ממשיכים בלי לוותר? התשובה שאנו כבר מכירים מסרטים קודמים של אפאטו, היא: הומור. לצחוק כל הזמן, גם ובעיקר כשמאוד רע. זה עובד בחיים, וגם בקולנוע. לכאן נכנסת גלריה מהממת של שחקני משנה שאפאטו גייס, ובהיותו אחד המפיקים החשובים ביותר בעולם הקומדיה היום, מי יגיד לו לא? אפשר לראות כאן את ג'ייסון סיגל כמאמן כושר שרמנטי במיוחד, אלברט ברוקס כאביו המתעלק של פיט, מייגן פוקס כשרלילה עם אישיות, מליסה מקארתי ההורסת בתפקיד אורח מפיל מצחוק, ואפילו נסיכת "בנות" - לנה דנהאם כעובדת -קצת-יותר-מדי-מגניבה בחברת התקליטים של פיט. אפילו ג'ון ליתגו האהוב ("מפגשים מהסוג האישי") עושה הופעה מפתיעה, אבל הפעם הוא דווקא לא מגייס את היכולות הקומיות שלו, ומתמסר לחלק הדרמטי של הסרט - הניסיון של דבי ליצור קשר עם אביה המנוכר. השילוב הזה, בין מתוק למריר, מצחיק ועצוב, מעיק ומשחרר - הוא מה שהופל את "הכל יחסים" לסרט מורכב ואמיתי.

אז השיחה הבלתי נמנעת ביציאה מהסרט היא "זוגיות - למה זה טוב?". אני אישית ניהלתי אותה עם חברה, אבל אני מניחה שהזוגות באולם ניהלו אותה זה עם זו, וכל היתר אולי ניהלו אותה עם עצמם. המסקנות לא חד משמעיות. מצד אחד, הסרט עושה עבודה די טובה בלשכנע אותנו שהגהנום הוא הזולת. יש רגעים בהם הסרט אכזרי ביותר, מאפשר לדמוית שלו להשתגע בחוסר אחריות טוטאלי, וחוסר התחשבות משווע. מצד שני, הדבק בין פיט ודבי - תודות גם לכימיה המעולה בין השחקנים הראשיים -גורם לנו לרצות שהם יתעלו על כל הקשיים, וימשיכו לחפש את האהבה בין ההריסות.

כדי לדעת אם זה יצליח עד גיל 50, כנראה שנצטרך לחכות לסרט הבא בסדרה

>> סלונה מחלקת 30 כרטיסים זוגיים לראשוני הנרשמים בטופס. תקף בימים א’-ה’ לא כולל שישי, שבת וחג, עד ה-14.4, או עד ירידת הסרט מהמסכים, הראשון מביניהם. למימוש ברשת גלובוס מקס. מומלץ לוודא מראש מועדי הקרנה. תוקף הכרטיסים ומועדי ההקרנה הינם באחריות חברת ההפצה בלבד.

על מנת לקבל את ההטבה, כמה פרטים בבקשה




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה