הספורט שיעצים אותך

מי רוצה להעצים את הדימוי הגופני, מי להרגיש חזקה ומי רוצה "סתם" לשחרר לחץ? כל היתרונות שפעילות גופנית מעניקה לנפש, לאישיות ולדימוי העצמי

14/01/2014
שרי שיין קבלו עדכונים משרי
  • RSS

זה לא רק ספורט

עם זה אי אפשר להתווכח: פעילות גופנית לכל סוגיה טובים לבריאות, לשמחת החיים.  השאלה הנשאלת היא האם סוגי ספורט שונים פועלים באופן שונה על הדימוי העצמי שלנו? וגם: האם יש ערך מוסף לספורט במבצעים במסגרת משפחתית? למשל, מה יכול להתאים כזמן איכות לאמא ובתה? כל התשובות לפניכן:

לביישניות ולנשים שרוצות להעצים את עצמן

מייקל עצור, מאמן כושר, ממליץ על אימוני כוח לנשים ולנערות עם ביטחון עצמי נמוך. "זהו אימון שנותן לך את ההרגשה שאת חזקה. הכוח הפיזי שרוכשים משיעור לשיעור משפיע גם על תחושת הכוח האישית".

לביישניות שמתקשות ביצירת קשרים חברתיים עצור ממליץ על משחקי כדור או זומבה. "קבוצת בנות רוקדות מוציאות אנרגיה, שורפות קלוריות בדרך, מה יכול להיות יותר כייף מזה?

שאלה: ומה עם מי שמחפשת לשחרר לחץ?

"אני ממליץ  על אירובי לסוגיו על קיקבוקסינג, אנשים שיש להם בעיית קורדינציה ואנשים שרוצים לחשוב הולכים על ריצה. ריצה מעוררת ריכוז ונותנת זמן למחשבה עמוקה, ובדרך עולים רעיונות וזה מדהים".

להתמודד עם כל דבר, ואושר

"אימון קבוצתי מעורב מאפשר לנשים להעצים את עצמן, בעיקר כשגברים מעורבים והן טובות יותר והעצמה שלהן גדולה יותר", מאמינה מיכל סיון תרפסיטית ספורט ומאמנת כושר אישית. "עד לפני כמה שנים אזור המשקולות היה גברי לחלוטין היום נשים מתאמנות באופן זהה כי זה נותן בטחון והעצמה.

מיכל סיון מאמנת כושר אישיתמיכל סיון, מאמנת כושר אישית (צילום: אלבום משפחתי)

"כל סוגי הספורט הארובי משחררים אנדרופינים ונותנים תחושות מאד טובות שבאות עם זה. שחייה זה ספורט שמנקה את הראש, ואילו שחיה בים יש בה  התמודדות עם המון פחדים וזה אושר גדול להתמודד עם זה כל פעם מחדש. לאנשים שמחפשים לצאת מהקונכיה אני ממליצה על משהו שאפשר לעשות ביחד: ברכיבה, בריצה, זה מאפשר ליצור חברויות ולדבר".

שאלה: למי את ממליצה להתנסות בטריאתלון?

"טריאתלון הוא שילוב של ריצה, שחיה ורכיבת על אופניים על הכביש. זה סוג של ספורט מאד מאתגר כי הוא דורש גם להתאמן וגם להתחרות וזו תחרות קשה. אנשים שמסיימים את המסלול עושים זאת עם תחושת בטחון עצמי והרגשה תחושה חזקה שאפשר להתגבר על כל דבר, בכל תחומי החיים.  צריך המון חוזק מנטלי בשביל טריאתלון כי זה דורש המון אימונים בשעות לא שיגרתיות ודורש להתמודד עם עצמך ולא להישבר".

"אם אתן רוצות גם להרגיש אושר, גם להיכנס לכושר וגם להיות חלק מקהילה תומכת אני ממליץ על קרוספיט", לא מפתיע עמרי אלמקייס מאמן כושר ובעלים של קרוספיט פנדה, "שיטת האימון של קרוספיט היא פונקצויונלית, קשה, העבודה היא ללא מכשירים ומדובר בתרגילים שהתנועות טבעיות לגוף. להרים דברים מהרצפה, לרוץ לקפוץ, תנועות שהגוף משתמש בהם ביום יום. זה אימון אינטנסיבי של חצי שעה. כמו כל אימון מסוג האירובי גם הוא מעלה את תחושת האושר והשמחה, ומה שחשוב בו שהוא מתבצע בקבוצות. אנשים עוזרים אחד לשני ומעודדים אחד את השני. יש דגש על הקהילה ועל העזרה ההדדית. אלה שבכושר יתמכו באלה שלא. זה נותן המון בטחון עצמי. תרגילים שחשבת שאת לא יכולה לעשות ופתאום את יכולה. הרעיון באימון הזה ובכל אימון הוא שכדאי להתחיל בקטן ולהתפתח. רק אם את מתחילה בקטן את יכולה להתמיד".

עומרי אלמקייס, מאמן כושרעמרי אלמקייס, מאמן כושר (צילום מהאלבום המשפחתי)

רונן שטח, מאמן כושר ומדריך ספינינג ועיצוב: "לי זה שינה את החיים, ירדתי 55 ק"ג, וזה עשה לי שינוי תהומי בביטחון העצמי. מאדם שלא רצה להסתכל על עצמו במראה הפכתי להיות מישהו שמסתובב במראות ומאמן 400 איש בשבוע. יש כמה שיטות לאימון גופני השאלה מה המטרה ואיזה שיטה אנחנו בוחרים. כל אדם נירגע באופן. אחר יש למשל אנשים שאימון ספינינג עושה להם את זה. אדם אחר צריך להיכנס לפילאטיס ולמתוח את השרירים כדי להירגע".

רונן שטח, מאמן כושררונן שטח, מאמן כושר (צילום מהאלבום המשפחתי)

ואם את אמא לבת שמחפשת פעילות גופנית שתתאים לשתיכן יחד?

מאמני הכושר שלנו ממליצים על ריצה או הליכה מהירה. בתנאי כמובן שלא תלכו כל אחת עם האוזניות שלה ושתוך כדי אימון גופני תשוחחו זו עם זו. זה ללא ספק יעביר מהר את האימון ויעשה טוב לקשר ביניכן. ובכלל, כדאי לעודד את בנותיכם לעשות איזה שהיא פעילות זה יעלה את הביטחון העצמי שלהן ויגרום לה להבין יותר את הגוף שלה ולהתייחס אליו כידיד ולא כאויב.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה