התנין חוזר

המותג הצרפתי הותיק לקוסט עושה קאמבק אופנתי במטרה להיות נכון היום בדיוק כמו אז

23/11/2017
גלי דודזון סגל קבלו עדכונים מגלי דודזון סגל
  • בדואר
  • RSS

A

בעולם שבו מתרחשים שינויים כל כך מהירים ומה שהיה להיט אתמול הופך ללא רלוונטי מחר, מותגים בעלי שם ומסורת צריכים להיאבק על מנת להישאר רלוונטים כשהדורות מתחלפים. כך קורה שמדי תקופה אנחנו עדים לקאמבקים של מותגים שאיבדו מזוהרם לאורך השנים, אבל השכילו לבצע את ההתאמות המתבקשות ליצירת דימוי עדכני שידבר אל הדור הצעיר שנמצא בחיפוש תמידי אחר הדבר הנכון הבא.

דוגמה טובה מהעת האחרונה היא הקאמבק של המותג הצרפתי לקוסט - lacoste, זה עם סמל התנין המפורסם שכיכב על חולצות הפיקה עם הצווארון, נחשב לסמל סטטוס וזכה לאינספור חיקויים, עד שקמו לו מתחרים עדכניים ו"נכונים" יותר שסחפו אחריהם את הצעירים.

המותג שהוקם ב-1933 על ידי הטניסאי רנה לקוסט (שכינויו בקרב חבריו ומעריציו היה "התנין"), ידע עליות ומורדות במהלך השנים. לפני כ-15 שנה, במסגרת שינויים שביקשו הבעלים לערוך בתדמית המיושנת שלו, מונה ללקוסט מנהל קריאטיבי חדש והוא החל להציג את הקולקציות העונתיות בשבוע האופנה בניו-יורק במטרה להפוך ממותג המזוהה עם אופנת ספורט למותג אופנה נחשק. אבל ההתקדמות המשמעותית התרחשה רק בשנים האחרונות, בעיקר בזכות 3 מגמות בולטות בעולם האופנה שפעלו לטובתו - טרנד ה- athleisure שהכניס את בגדי הספורט לשימוש יומיומי, טרנד הלוגומניה - הבלטה של לוגואים נחשקים על הבגדים והנוסטלגיה שהחזירה לקדמת הבמה מותגים נשכחים, לא מעט בזכותם של ההיפסטרים שהיוו תופעת נגד לכל מה שמודרני וחדשני.

להצלחה תרם לא מעט גם המנכ"ל טרי גייברט שנכנס לתפקיד ב-2015. אחת ההחלטות הראשונות והמשמעותיות שעשה היתה להעביר את התצוגה העונתית של לקוסט מניו-יורק לפריז. התצוגה לאביב 2018 שהתקיימה בשבוע האופנה בפריז בספטמבר האחרון וציינה 85 שנים לייסודו של המותג, היתה הכרזה רשמית על כניסתו המחודשת לסצנת האופנה העכשווית.

LACOSTE23111

בכתבה שפורסמה על לקוסט באתר fashionista דווח שהמותג עובד על עיצוב לוגו חדש ועדכני, חידש את חנויות הדגל שלו ברחבי העולם ושכר את שירותיהם של ספורטאים צעירים ומצליחים מעולם הטניס והגולף שמשמשים כפרזנטורים שלו. אלמנט בולט נוסף במהפך שעובר על לקוסט הוא הבלטת הצרפתיות שלו הן בעיצוב החנויות, הן בעיצוב הבגדים והן בהבלטת צבעי הדגל - אדום, כחול, לבן. המטרה הסופית - בנייה מחדש של התדמית של לקוסט כמותג פרימיום נחשק ספורטיבי ואופנתי כאחד.

LACOSTE23113

חולצות הפולו הן עדיין "הלחם והחמאה" של לקוסט אבל לצידם ניכרת השקעה רבה בפיתוח בגדי הקז'ואל -ספורט וקו האופנה לנשים ולגברים, לצד עדכון קווי הנעליים והתיקים שהוחזרו לבעלות המותג לאחר שנים בהם הוחזקו על ידי חברה חיצונית ברשיון.

אם עד לא מזמן התייחסנו ללקוסט כמותג מיושן שלבשו האבות שלנו, היום הוא עושה מאמצים לפנות לדור המילניאלס ולזה שאחריו ולהצטייר כמותג צעיר, עירוני ועדכני. גייברט הסביר בראיון שאחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות שיתופי פעולה עם מותגים ומעצבים צעירים ונכונים, אחד כזה שנעשה בשנה שעברה עם המותג הטרנדי supreme זכה להצלחה רבה ולשנים הקרובות כבר מתוכננים שת"פים נוספים.

לישראל לקוסט הגיעו בשנת 1990 באמצעות קבוצת ונדום. אחרי שנים בכיכר המדינה המנומנם, נפתחה לאחרונה חנות חדשה למותג בקניון גינדי בתל אביב (מהלך שמתכתב עם המגמה העולמית של חידוש חנויות המותג) ואליה הגיעה לאחרונה קולקציית סתיו חורף 2017-18.

Lacoste fall winter 2017-18 photo pr (8)

את השינוי שמדברים עליו במותג ניתן לראות בקולקציית הנשים במבחר שמלות סריג בגזרות מחמיאות (באופן כללי הסריגים הם נקודת חוזקה ברורה עם מבחר גדול ואיכותי הכולל גם טופים וחצאיות) ולצדם גם ג'קטים מחוייטים ובסגנון ספורטיבי, מכנסיים בגזרה ישרה, סקיני ג'ינס וחולצות מכופתרות קלאסיות. הצבעוניות החורפית כוללת גווני אדום ובורדו, ירוק כהה וחום וכמובן נייבי, אפור ושחור.

Lacoste fall winter 2017-18 dress 895nis photo pr (3)

המבחר לנשים בחנות בישראל לא גדול, מדובר בקולקציה קטנה והומוגנית, אבל ניכר שהמותג מושך לכיוון האופנתי מבלי לוותר על ערכי היסוד שלו ונראה שיש למה לחכות בקולקציות הבאות.

Lacoste fall winter 2017-18 photo pr (1)

Lacoste fall winter 2017-18 photo pr (11)

Lacoste fall winter 2017-18 photo pr (21) (Custom)

Lacoste fall winter 2017-18 photo pr (26) (Custom)

טווח מחירים: 295 - 895 שקל, תיקים 695  - 1395 שקל.

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה