השמלות הכי יפות בנשף במטרופוליטן

השמלות המוזהבות, הקצרות והמבהילות. כל המראות האופנתיים המעניינים מהנשף השנתי במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק אתמול

08/05/2012
 תגובות 
אלישבע כספי קבלו עדכונים מאלישבע
  • בדואר
  • RSS
» ג'סיקה אלבה יפה במיוחד בשמלת זהב א-סימטרית

מדובר באירוע האופנה הגדול והאקסטרווגנטי ביותר של עולם האופנה, הנערך מידי שנה במכון התלבושות של מוזיאון המטרופוליטן לאומנות בניו יורק. הנשף הנוצץ מקבץ אליו את כל הקרם דה לה קרם של עולם האופנה הבינלאומי: מעצבי על, טופ מודלס, ורשימת כוכבים מכובדת מהמעלה הראשונה. כמיטב המסורת נערך נשף הגאלה בסמוך להשקת התערוכה השנתית של מכון התלבושות הנחשב של המוזיאון והשנה, נושא התערוכה המדוברת שעוד בטרם נפתחה כבר זכתה להד תקשורתי נרחב, הוא: “מיוצ’ה פראדה ואלזה סקיאפרלי: שיחות בלתי אפשריות”.

התערוכה היא מחווה לשתי מעצבות אופנה אייקוניות שתיהן אגב ממוצא איטלקי, שאומנם פעלו בתקופות שונות, אך לשתיהן השפעה מכרעת על עולם האופנה ועל העיצוב של האישה המודרנית. דיאלוג דמיוני בין שתי המעצבות נמצא בבסיס התערוכה ובא לידי מימוש באמצעות סדרה של שבעה סרטים קצרים שהכין הבמאי בז לרמן, בכיכובן של פראדה עצמה והשחקנית האוסטרלית ג’ודי דייויס.

סקיאפרלי, אחת המעצבות החשובות ולמרבה הצער גם הנשכחות של המאה ה-20, פעלה בפריס בתקופה שבין שתי מלחמות העולם לצד מעצבת אייקונית נוספת קוקו שאנל (בין השתיים שרר בוז הדדי, תודה ששאלתם) ועד שנת -1954 שאז סגרה את חנותה, מאוכזבת מהכיוון הרומנטי אליו פנו מעצבים אחרים של התקופה דוגמת כריסטיאן דיור.

בתקופה שבה קוקו שאנל המציאה את רעיון “השמלה השחורה הקטנה” והגזרה המשוחררת, סקיאפרלי העדיפה עיצובים אקספרימנטאליים נועזים וגזרות לא שגרתיות והייתה המעצבת הראשונה אשר התייחסה לבגדים כאל יצירות אומנות. היא אף יצרה בגדים בשיתופי פעולה עם אומנים סוריאליסטיים חברים, כמו סלבדור דאלי, ז’אן קוקטו ואחרים.

עשרות חידושים המוכרים לנו עד היום הם מבית היוצר שלה: חדשנות בחומרים כמו עם בדים ששולבו בהם סיבי מתכת, בדי קוטר בשילובי תחרה וזמש, בדים עליהם מודפס נייר עיתון ועבודה עם בדים סינטטיים, כריות הכתפיים בז’קטים לנשים כדי ליצור אשליה של מותניים צרים, צללית הפעמון, שמלות מעטפת (כן, לפני דיאן פון פירטנסברג), צבעים עזים כמו ורוד עז – “שוקינג פינק”  -  זהו כינוי שהיא נתנה וכך גם נקרא הבושם שלה שנמכר באריזה ורודה כמובן, קו לבגדי ספורט (כולל בגדי ים וסקי – בשנות ה – 30!), נשים בשורטס (בחצאית מכנס קצרצרה “החצאית המחולקת” שהוצגה לראשונה ב -1931 ע”י שחקנית טניס בוימבלדון) פלטפורמות ועוד חידושים רבים המזוהים היום כביכול עם מעצבים אחרים, היא הראשונה שהציגה אותם. לאורך השנים עשו מעצבים רבים הומאז’ים לעיצובים שלה, בין השאר איב סן לורן, ורסצ’ה, דולצ’ה וגאבנה ואחרים.

בתזמון לא מקרי עם פתיחת התערוכה התפרסם, כי דיאגו דלה ולה, המחזיק בין היתר גם במותג היוקרה Tod’s, מתכוון להחזיר לחיים את המותג סקיאפרלי, עם קולקציית אביזרים וקוסמטיקה (לסקיאפרלי היה גם קו בישום מצליח ועתיר מוניטין) שתושק בפברואר 2013. טרם נקבע מי הוא המעצב שיוביל את ההשקה המחודשת.

התערוכה והפתיחה המחודשת של בית האופנה,  מחזירים אולי לתודעה את שמה של סקיאפרלי למעלה מחצי מאה אחרי שכמעט נשכחה, אך חתימת ידה וההשפעה של עיצוביה ניכרים כבר שנים בכל מקום בעולם האופנה.

על מיוצ’ה פראדה אין כמעט מי שלא שמע או לפחות את שם המותג שלה, היא אומנם נולדה כמעט שישים שנה אחרי סקיאפרלי, אך מזה כמה עשורים שהיא נחשבת אחת המעצבות המשפיעות ביותר בעולם האופנה של ימינו וגם אימפריה כלכלית.

לצד נושאי השיחות הדמיוניות בסרטים המוצגים בתערוכה (והמשפטים שאומרת השחקנית בדמותה של סקיאפרלי נלקחו מספרה האוטוביוגרפי “חיים מדהימים”) מוצגים בגדים בעיצובה של סקיאפרלי לצד בגדים בעיצובה של פראדה. למשל, תחת הטייטל: “הגוף הסוריאליסטי”, מוצגת שמלת הלובסטר המפורסמת של סקיאפרלי (בהשראת ציור של דאלי) לצד חצאית וחולצה של פראדה מקולקציית סתיו 2011, המכוסים בפייאטים נוצצים דוגמת קשקשי דג.

התערוכה “מיוצ’ה פראדה ואלזה סקיאפרלי: שיחות בלתי אפשריות”, תיפתח ב-10 במאי ותינעל ב-9 באוגוסט במוזיאון המטרופוליטן,  בניו יורק. אתמול כאמור התקיים נשף הגאלה הנוצץ לפתיחת התערוכה, בחסות המארחת הרשמית אנה ווינטור עורכת הווג. השמועות אמרו שמיוצ’ה פראדהעצמה לא תגיע לתערוכה, כי היא סובלת מפציעת רגל כתוצאה מנפילה מהפלטפורמות עליהם צעדה. אבל לבסוף היא הגיעה, גם אם שמרה על פרופיל נמוך יחסית. זה כמובן לא קלקל לאף אחד, בחגיגת אופנה והוט קוטור בלתי נשכחת כתמיד. זהו בדיוק האירוע בו מפגיזים בשמלות דרמטיות חד פעמיות, שמקומן לרוב על המסלול בלבד. לצד יצירות מרהיבות רבות מבית ז’יוואנשי קוטור ופראדה, הרבה תחרה, נוצות, משחקי שקיפויות ושובלים נשרכים על הרצפה, היו גם תלבושות מוגזמות שלא לומר מוזרות, אבל זה כמובן חלק מהעניין.

תחרה, שקוף ונוצות:

האם הטרייה ביונסה נולס, רצתה להפגיז ולבשה שמלה שמלה מדהימה (ושקופה!) מבית ז’יוונשי קוטור בעיצובו של ריקרדו טיש’י

ומבט מאחור – כי היא רוצה שנראה.

לא היו שמועות (מטופשות אומנם) שהיא בכלל לא הייתה בהריון וילדה באמצעות סרוגייט? עכשיו הם מן הסתם יתחילו שוב…

דיאן קרוגר פאשיוניסטה שמורגלת בלבישת יצירות חד פעמיות, בשמלה סגולה ונוצות מבית פראדה, גם הקלאץ’ הורוד של פראדה

קייט בלאנשט היפה, באלכסנדר מקווין

רוני מארה בשמלת תחרה שקופה מבית ז’יוונשי הוט קוטור

ועוד בשחור –  סגול – אטום ושקוף

רוזי הנטיגטון הפנים של ברברי, בשמלה של המותג

ריאנה בשמלה של טום פורד – “להתלבש היה החלק הקל” היא סיפרה לעיתונאים, “אבל לקח שעות לעשות את הציפורניים השחורות”…

מריון קוטייר הפרזנטורית של דיור בשמלה של המותג

מטאליים, זהבים, רקמות ומלמלות:

קרי מוליגן בשמלת קשקשי כסף וזהב מבית פראדה (one-of-a-kind)

גווינת פאלטרו בשמלה ונעליים של פראדה

ג’סיקה אלבה בשמלת זהב נוצצת ואסימטרית, של מייקל קורס

ג’סיקה פארה, אשתו החדשה והסקסית של דון דרייפר (מי שמכיר יודע ומי שלא חבל בשבילו) בשמלה של לורן סקוט

קמרון דיאז בסטלה מקרטני

קמילה בלה ברלף לורן

לנה דל ריי בג’וסף אלטוזרה

הדוגמנית קרולינה קורקובה לובשת הכל זהב של רייצ’ל זואי כולל הטורבן, עם רייצ’ל לצידה

נינה דוברב בשמלה מטאלית של דונה קארן אטלייה

לייטון מיסטר בשמלה של מרקזה

סקרלט ג’והנסון בדולצ’ה וגאבנה


פלורנס וולש באלכסנדר מקווין

צבעים ופפלום:



קריסטיאן סטיוארט בשילוב לא מאוד מוצלח מבית בלנסיגה (כולל הנעליים הלא מחמיאות)

ג’נויארי ג’ונס, אשתו הקודמת של דון דרייפר בשמלה של ורסצ’ה

סולנז’ נולס בשמלה של רייצ’ל רוי

אווה מנדז בפראדה

אליזבת בנקס לובשת מרי קטרנטזו

סופיה ורגרה בפפלום של מרקזה

הכוכבות הצעירות:

אמה סטון המתוקה בשמלה (ונעליים) של לנוון, שיש עליה 3,000 פרחי פלסטיק וקריסטלים אדומים

אשלי גרין “הפנים” של דונה קארן בשמלה של דונה קארן אטלייה

דקוטה פנינג בשמלה של לואי ויטון

אמה רוברטס באסקדה

קצרות:

קלואי סווינייה


קייט בוסוורט בפראדה

זוגות נוצצים:

הזוג הנשוי ג’יזל בונשיין וטום בריידי, הוא בחליפה של טום פורד היא בז’יוונשי קוטור

הוזג המאורס ג’ייסון טימברלייק וג’סיקה ביל, הוא בטום פורד היא בפראדה

קטסטרופות:

קריסטיאן דאנס בשמלת חליפה של רודרטה, יוצאת כנראה למסע אופנתי באפריקה (באפריקה של תחילת המאה ה- 20 כמובן)

שרה ג’סיקה פארקר בולנטינו, ההדפס הפרחוני עדין אבל הבד, הגזרה והגוונים לא  עושים עימה חסד

כריסטינה ריצ’י הקטנטונת בטאקון, נבלעת בתועפות הבד שמסביבה

הדוגמנית קוקו רושה בוינטג’ ז’יוונשי. כשכתבתי להיזהר עם צבעים כי אפשר לגמור כמו ליצן, התכוונתי לזה!

המארחת של הערב:


אנה ווינטור בשמלה של פראדה

*

מתוך הבלוג של אלישבע כספי




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

טיפים מועילים לגמילה מחיתולים

ה-1 בספטמבר קרוב מתמיד ובין הכרת הגננת וההכנה למסגרת נכנס גם אתגר הגמילה מחיתולים. שאלנו את אימהות קהילת סלונה אילו עצות יש להן לגומלת המתחילה

מה קורה לנשים בגיל המעבר?

תסמינים שמגיעים מוקדם מדי, מצבי רוח משתנים והתלבטות לגבי הטיפול המתאים ביותר. גיל המעבר לא פוסח על אף אישה – כדאי להבין מה קורה ולטפל בהתאם

מבלים, נהנים ולא משמינים

בים, בבריכה, בבית מלון, בקניון או בבילוי בלונה פארק – אפשר לבלות בכיף עם הילדים, עם כל הפינוקים ובלי לחזור הביתה עם קילוגרמים עודפים

מדור שיווקי

כתבות נוספות שיעניינו אותך


בחזרה למעלה