השופינג הטוב ביותר

מקוואלי ועד גלי: המהפכה האופנתית מגיעה למסחר האלקטרוני. ונשים הן מהוות מעל מחצית מהקונים אונליין, ובמיוחד נשים מעל גיל 55. היכן כדאי לקנות, ובאילו אתרים אפשר גם לשכור?

27/02/2014
אלעד גולדנברג קבלו עדכונים מאלעד גולדנברג
  • RSS

כמה שמלות כלה הישראליות קנו השנה ב eBay? את התשובה לשאלה הזאת, ולעוד שאלות רבות בנושא נשים ומסחר אלקטרוני, הייתה לי הזכות לתת אתמול בהרצאה בכנס 'נשים ברשת 2014'. עכשיו אני שמח לחלוק את עיקרי ההרצאה גם אתכן, הגולשות של Saloona.


קודם כל, קצת מספרים:

  • ב - 2017 המסחר האלקטרוני יהווה 10% מכלל המסחר הקמעונאי בארצות הברית. כדי להבין מה זה אומר, רק מכירות האופנה באונליין הגיעו השנה ל- 100 מיליארד דולר, או בקיצור: יש המון כסף באיקומרס.
  • נשים מהוות 58% מהקונים באונליין ומבלות 20% יותר זמן מגברים באתרי קניות. בגרופון, למשל, נשים מהוות 77% מהקונים. גבירותי, זו האמת: נשים קונות יותר.
  • מי שמבלות את הזמן הרב ביותר באתרי קניות ברשת הן דווקא נשים מעל גיל 55: ממוצע של 80 דקות בחודש. הסיבה העיקרית לכך היא היחס שהן מקבלות מהמוכרות בחנויות הבגדים, לתשומת לב מי מכן שעובדת באחת כזו.


נשים קונות כמעט הכל באינטרנט: מכרטיסים לסרטים, גאדג'טים, חופשות וכמובן: אופנה ואקססוריז. כמו באופנה, גם באיקומרס קיימים טרנדים משתנים. כשבוחנים את השוק כיום, אפשר להצביע על חמישה טרנדים בולטים:

1.  פרסונלזיציה

אתרי הקניות מנסים לייצר יחס אישי, ולהתאים לכל גולש את המוצרים שהם מציעים לו על פי המאפיינים ודפוסי הקנייה שלו. דוגמא לכך אפשר למצוא באתר My Beauty Compare שמתאים לכל גולשת מוצרים על פי הפרופיל האישי שלה.

 2.  קסטומיזציה

אתרים רבים מאפשרים לגולשים לאפיין את המוצרים שהם רוכשים. כך למשל הגולשים באתר ניקיי יכולים לעצב בעצמם נעליים. בהקשר הזה כדאי לציין סיפור הצלחה ישראלי: שתי נשים שהקימו עסק על פי מורשת קארי בראדשו ומוכרות שרשראות עם שם אישי לכל העולם.

3. רשתות חברתיות

כל המותגים הגדולים פועלים היום ברשתות החברתיות, בעיקר למטרות פרסום. אבל המסחר החברתי יכול להפוך גם למודל עסקי. הנה דוגמא לאתר שמאפשר לחברות בו לשכור שמלות ערב יוקרתיות או אתר שמאפשר השכרה של תיקי מעצבים.

4. מובייל

יותר מ 40% מהקניות באונליין מבוצעות היום באמצעות הסמארטפונים. לכן יש חשיבות אדירה להתאמת האתרים גם למשתמשי הסלולר. בשנים הבאות אנחנו צפויים להיחשף לשלל חידושים בתחום, כשגולת הכותרת צפויה להיות ה"גוגל גלאס".

5. מקומי

היכולת להציע לנו מוצרים על בסיס המיקום שלנו ממשיכה ומשתכללת. כך למשל טכנולוגיה בשם "beacons" יודעת איפה אתן נמצאות בתוך החנות עצמה, ומכוונת אתכן למוצרים ספציפיים שמתאימים לכן.

בנוסף, יש דגש חזק על שילוב בין אונליין ואופליין. כך למשל חנות C&A בברזיל, שמפרסמת ליד כל מוצר כמה לייקים הוא קיבל, או חנויות שמראות ליד המוצרים המלצות של גולשים באמצעות פינטרסט.

אז מה אנחנו לומדים מכל זה?

קודם כל, שהמסחר האלקטרוני הוא רכיב משמעותי בשוק האופנה, ושיותר ויותר אנשים הפסיקו לפחד לקנות את הבגדים והנעליים שלהם ברשת.

דבר שני, כשיש קונים – יש הזדמנויות עסקיות. נשים רבות, ביניהן גם ישראליות, הקימו בשנים האחרונות עסקים מצליחים באונליין. אם גם אתן חושבות להיכנס לתחום, זכרו שהתחרות גדולה, ושכמו בדוגמאות שנתתי, אתן צריכות למצוא את הייחוד שיגרום לגולשים לקנות דווקא אצלכן.

ולסיום, אני יודע שהייתן במתח: ב- 1,254 חתונות שנערכו בשנה האחרונה בישראל הכלה לבשה שמלה שקנתה דרך eBay. שיהיה במזל טוב!

לצפייה בהרצאה:

ערוץ יוטיוב - https://www.youtube.com/user/eladgoldenbergvideos

מצגת להורדה - http://www.slideshare.net/EladGoldenberg




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

  • נשים מוכרות, קונות ונהנות | כסף וקריירה | סלונה 27/02/2014

    […] על פי הנתונים שגולדנברג הציג, נשים קונות ברשת יותר מהגברים ועולם המסחר האלקטרוני צפוי ב2017 להוות 10% מהמסחר העולמי (היקף המסחר האלקטרוני באופנה 100 מיליארד דולר בשנה). צרכנית האינטרנטי הממוצעת, אגב, היא אישה בת 42 והזמן הרכישה הוא 14 דקות לנשים ו10 דקות לגברים. […]

בחזרה למעלה