הרווח כולו שלהן

בריז'יט בארדו נחשבה סקסית בזכותו, אבל כרמית גיא איבדה את משרתה בגללו. מה יש ברווח בין השיניים שנע על התפר שבין מכוער, תינוקי למפתה?

17/04/2012
ריקה ליכטמן קבלו עדכונים מריקה
  • RSS

האם תהיתן פעם מה משותף לכרמית גיא, ונסה פאראדי, שירה גפן, מרב מיכאלי ומדונה? ולא, ג'וני דפ הוא לא התשובה, גם אם הוא מככב בחלומותיהן של כולן. גיא, פאראדי, גפן, מיכאלי, מדונה, וגם בריג'יט בארדו, לורן האטון, אנה פקווין או חני פירסטנברג, ודוגמניות צעירות לוהטות כמו ג'ורג'יה מיי ג'אגר, אשלי סמית, לינדסי ויקסון או לארה סטון, נושאות בגאון סמל מסחרי שאי אפשר להתעלם ממנו: רווח בין השיניים. אלא שמה שנחשב ילדותי ומתוק, ולפעמים סקסי להתריס, אצל האחת, נחשב לפגם בעייתי אצל האחרת.

לפעמים, רווח בין השיניים הוא סימן ההיכר שעושה את הסלב/מותג, לפעמים – זהו סיבוך אורתודנטי שיש לטפל בו. הוא עלול להיווצר מסיבות שונות, מעקירת שיניים דרך הרגלים מגונים כמו מציצת אצבע וגם סתם מסיבות גנטיות של חוסר התאמה בין גודל הלסתות לגודל השיניים. כשמדובר במחלות חניכיים, רווח בין השיניים חייב בטיפול, אבל כשמדובר בתופעה אסתטית בלבד, יש מי שרואים בו יתרון.

כרמית גיא, למשל, הודחה מתפקידה כמגישת "ערב חדש" לפני יותר מ-20 שנה בטענה המגוחכת שהיא "לא עוברת מסך" בגלל הרווח שבין שיניה; בערך באותו הזמן תיפקדה לורן האטון, אחת הדוגמניות הגדולות בהיסטוריה, על תקן "הפנים של רבלון". היא היתה אז בת למעלה מ-40, והרווח שבין שיניה עדיין שיווה לה מראה תינוקי, ילדותי ושובב, ובתצלומים מסוימים – חושני, מפתה ומזמין. אין ספק שבמקרה של האטון – שגם היום, בת 69, נראית מדהים - הרווח בין השיניים הפך לסימן-היכר, ובזכותו גם צילומים תמימים נראו כמו הזמנה נועזת לסקס.

אצל מדונה או ג'ורג'יה מיי ג'אגר, משווה הרווח הזה שבין השיניים מראה מחוספס, פגום, "מעניין". לא עוד  פנים יפות, אלא פרצוף שמאחוריו מסתתרת אישיות ייחודית, חצופה. כשהעולם מחפש ריגושים, פרצוף-בר-רפאלי יכול להיות משעמם לפעמים. אף עקום במקצת, שיער לבן או רווח בין השיניים הם מסוג הסטיות מהסטנדרט שתעשיית היופי אוהבת בשנים האחרונות לאמץ.

אצל פאראדי, לעומת זאת, כמו הדוגמנית המצליחה לינדסי ויקסון או להבדיל שירה גפן – הרווח משחק דווקא על הגבול שבין תינוקיות לפתיינות. המוח האנושי מורגל להתאהב ב"בייבי פייס": העור החלק ונטול הפגמים, הסימטריות המושלמת, חוסר הפרופורציה בין העיניים הגדולות לאף הקטן והכפתורי, השפתיים התפוחות שממלאות מחצית מפני השטח וכן, גם המתיקות שבשיניים הקטנות, המרווחות. פנים נשיים  שנותרה בהן התמימות התינוקית הזאת גורמים לנו להתאהב, לרצות לגונן ולאמץ אל לבנו.

אצל בריג'יט בארדו, או תאומתה המודרנית לארה סטון, הרווח בין השיניים אינו מחוספס וגם לא תינוקי. הוא פשוט סקסי. הפה הפתוח הניבט מהתצלומים טומן בחובו דימוי אירוטי מסעיר. נדמה שהוא מאפשר הצצה אסורה פנימה, אל פניה של אשה שחווה עונג, ולפעמים הוא כל מה שצריך כדי לעורר גירוי.

בתרבות האפריקאית, רווח בין השיניים נחשב ליתרון אסתטי, ומעיד גם על בריאות טובה וכושר ילודה מרשים. בתרבות המערבית, הורים עם ארנק תפוח ממשיכים להוציא עשרות אלפי שקלים כדי לתקן את מה שנחשב בעיניהם לעיוות. ועדיין, גם אם קשה להאמין שכרמית גיא תחזור לתפוס את כיסא המגישה בפריים-טיים, יש סיכוי שאת היורשת שלה כבר לא ישלחו ליישר שיניים. בניגוד לסטנדרט הפלקטי, של חיוך מיליון דולר צחור שיניים ומרוטש, נדמה שהמסך שלנו מסוגל להכיל גם פנים אותנטיות, מקוריות, שאינן מושלמות.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה