הרגלים “בריאים” שעדיף לוותר עליהם

אנחנו עושות הרבה דברים מתוך מחשבה שהם טובים לנו אבל הנה כמה מההרגלים “הבריאים” שממש כדאי להיפטר מהם ורצוי כבר מהיום. זה לא יהיה קל אבל אתן תודו לנו אחר כך!

12/12/2016
יסמין לוי קבלו עדכונים מיסמין לוי
  • בדואר
  • RSS

אנחנו מתקיימות בעולם שחותר לבריאות יותר מאי פעם – אם זה דרך הצעות לאימונים, בתזונה או בטיפוח. אבל הרבה מהטיפים, שאנחנו מאמצות לעצמנו, אינם בהכרח טובים לנו ויש הרבה בלבול והטעייה בכתבות שאנחנו קוראות או בהמלצות שאנחנו מקבלות מחברות. אז אם החלטתן לאמץ משהו, רצוי שתחקרו אותו ותבדקו עליו לפני שתחליטו שהוא בריא עבורכן באופן אוטומטי. שטף המידע ברשת יכול להכניס אותנו לכאוס ולגרום לנו לאמץ הרגלים שבמקום להטיב איתנו פוגעים בנו. אז הנה כמה מההרגלים “הבריאים” שכדאי לוותר עליהם ואפילו מהיום. חלקם ממש יפתיעו אתכן!

1. השימוש בכיסוי מושב חד פעמי לאסלה

כיסויים לא באמת הוכחו כיעילים יותר מפני וירוסים וחיידקים מהסיבה הפשוטה, שגם אם התיישבתן על האסלה בשירותים הציבוריים כאשר מישהו אחר ישב לפניכן, רוב החיידקים כבר חוסלו. הם אוהבים להתקיים בתוך גוף חמים ואנשים רבים לא יודעים שרוב החיידקים לא יוכלו לפגוע בכן כי הם כבר “נעלמו”. אז אם זה מרגיע אתכן, אין טעם לטפח הרגלים חרדתיים. העור שלך הוא מגן אפקטיבי לחדירת חיידקים, אלא אם יש לך פצע פתוח וחתך – כי אז חיידקים יוכלו לחדור פנימה יותר בקלות.

2. להימנע מגלוטן

הרבה מומחי תזונה מאמינים שכדאי לכן להפסיק לצרוך גלוטן אבל זה אינו הכרח בשום צורה, אלא אם אתן נכללות באחוז האחד מהאוכלוסייה שסובל מציליאק. בכל הקשור לאכילת חיטה, רוב האנשים אולי עלולים לסבול מנפיחות וגזים, אבל לא מעבר אז אם נורא בא לכן בייגל – אל תעצרו את עצמכן.

3. לגימת חלב שקדים

חלב שקדים נחשב, בעיני כל מיני גורואים לתזונה, כתחליף הולם לחלב הרגיל אבל האמת היא, שחלב זה חסר חומרים מזינים. השקדים עצמם, אמנם עשירים בחלבון, אבל בכוס חלב העושר הזה אינו מתורגם בשום צורה. כל הוויטמינים בתוך החלב נוספו בתהליכים אחר כך, אז אם אתן מחפשות אלטרנטיבה, תעברו לחלב סויה או חלב רזה. בחורה מיץ

4.  לגימת מיצים

כאשר את מכינה מיצים, מבוססי פירות וירקות, את בעצם מסירה את הסיבים שלהם – מה שלמעשה, תורם לתחושת השובע, עד הארוחה הבאה. מה שכן הכנסת לגוף, דרך המיצים האלה, הוא סוכר. המשמעות היא, שאת עלולה לסבול ממצבי רוח, לחוש התרוממות רוח ואז צניחה מיידית של סוכר בגוף, את עלולה לסבול מחוסר אנרגיה הנמשכת על פני זמן. בטווח הארוך, את עלולה לאבד חלבון אם תתרכזי רק במיצי פירות וירקות והרגל זה יזיק לשרירים שלך – מאחר והם מסתמכים על חלבונים.

5. להימנע מחימום אוכל במיקרו

רובנו שמענו בעבר כיצד המיקרו “שואב” החוצה את כל החומרים המזינים מהמזון אבל למזלנו, תפישה זו מוטעת ואין שום סכנה כזו. המיקרו מחמם את האוכל על ידי שימוש בגלי אנרגיה – פעולה שגורמת למולקולות באוכל להתחמם מהר. אז נכון, חימום יכול להעלים מהאוכל חלק מהחומרים המזינים אבל זה יכול לקרות גם בחימום בתנור אבל מאחר וזמן החימום של המיקרו קצר יחסית – אין נזק גדול ולמעשה, המיקרו עדיף מאמצעי חימום אחרים.

6. חיטוי לידיים

אם אתן שוטפות ידיים, על בסיס קבוע, לאורך היום אז השימוש בחיטוי אינו חיוני. הוא לא יכול לחסל את כל החיידקים, כמו סבון ומים יכולים. ישנם כמה וירוסים שחסינים בפניו אז לפני שמיהרתן לרכוש חיטוי לידיים, זכרו שזה לא יגן עליכן כפי שאולי דמיינתן לעצמכן.

7. נטילת מולטי-ויטמינים

כמעט חצי מהאמריקאים הבוגרים נוטלים ויטמינים מדי יום וגם בישראל המחשבה שחייבים לדחוס לגוף הרבה ויטמינים ומכל הסוגים הולכת ותופסת תאוצה אבל שנים של מחקרים לא העלו ממצאים אשר מצדיקים את ההרגל הזה. אין זה אומר שאנחנו לא זקוקים לכמות קטנה של ויטמינים כדי לשרוד – בלי ויטמין A ו-C, ו-E היה לנו קשה להפוך את המזון לאנרגיה אבל חוקרים מצאו שאנחנו מקבלים את מה שאנחנו זקוקים לו, ממה שאנחנו אוכלים במהלך היום ולכן אין צורך לנטילת מולטי ויטמינים.

 8. הימנעות מ”קנאקים” במפרקים

עד לא מזמן, רבים האמינו כי קנאקים במפרקים לא רק עושים רעש מעצבן אלא גם מזיקים להם. אבל מחקרים חדשים מצאו שאין שום נזק בקולות האלה ואפילו ההפך – מי שמצליח לעשות זאת הוא בעל מפרקים בריאים ומי שלא, עלול לסבול מבעיות עתידיות.

9. לפצוח בדיאטת דיטוקס

אף אחד לא זקוק לדיטוקס, אלא אם עברת הרעלה. לגוף שלך כבר יש מערכת מתוחכמת שיודעת לסנן את כל מה שמזיק לו. הכבד והכליות שלך, למשל, יודעים לזהות רעלים וכל מה שעלול להזיק לך וביחד הם המגן האנושי. מכאן שדיטוקס אינו חיוני, למרות שישנם אנשים הממליצים על כך ומאמינים שצריך פעם בכמה זמן לבצע ניקוי פנימי. האבחנה בכך מגיעה לאחר תקופת זלילה שמגיעה לרמת גועל עצמי והאדם מחליט ש”זהו, אני מתנקה מהכל”. זה אולי נחמד לכן לחשוב שעשיתן משהו הכרחי עבור גופכן, אבל אין זה כך.

צילום: שאטרסטוק

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה