הסוד לתמונת הפרופיל המושלמת

למה נשים צרפתיות התחפשו לטמפונים, כמה תרוויח ג’ניפר לורנס בסרטה החדש, למה אופרה ווינפרי התחילה דיאטה ומה הסוד לתמונת הפרופיל המושלמת? כלכלה בקטנה

22/11/2015
שגית פסטמן קבלו עדכונים משגית
  • בדואר
  • RSS

נראית (20) מיליון דולר - ג'ניפר לורנס. צילום: שאטרסטוק

אשת החודש: ג’ניפר לורנס

החודש פרסמה הלמ”ס נתון מרגיז במיוחד בכל הקשור לפער השכר בין נשים לבין גברים: ההכנסה הממוצעת לגבר שכיר בישראל היא 11,114 שקל לחודש, לעומת 7,439 שקל לאישה. כלומר, שכרן של הנשים נמוך ב-33% משל הגברים.

כמה ימים מאוחר יותר גם הכלכלן הראשי באוצר פרסם נתונים שליליים בעניין. מדכא? לכאורה נראה שמאוד אבל העתונאי סמי פרץ פרסם ניתוח מעניין בנושא ומנסה, בין היתר, לבדוק איפה זה משאיר את הנשים בישראל לעומת שאר העולם, שם חלקן התברגו בשנים האחרונות בתפקידי ניהול בכירים אך רובן עדיין מגרדות את שכר המינימום.

בינתיים אפשר לשאוב השראה מהשחקנית ג’ניפר לורנס שמנהלת בחודשים האחרונים מאבק נגד אפליית השכר לנשים בהוליווד, לאחר שגילתה באחד מסרטיה האחרונים שקופחה בשכרה לעומת הגברים ששיחקו לצידה. בסרט הבא שלה תרוויח לורנס 20 מיליון דולר – סכום כפול מהשכר שהובטח לשחקן הראשי לצידה, כריס פראט. אפליה מתקנת?

צרפת: ממשלה, צאי לנו מהרחם

ארועי הטרור בצרפת בסוף השבוע זעזעו את כולנו וכמעט שכחנו שביומיום נשות צרפת מנהלות מאבקים פמיניסטיים חשובים. כך, למשל, בתחילת החודש הפגינו במאה איש בפריז במחאה על שיעור מס מגוחך של 20% שהממשלה מטילה על טמפונים ותחבושות הגייניות.

גברים ונשים, חלקם לבושים כטמפונים מדממים, נופפו בדגלים צבעוניים ובשלטים שעליהם נכתבו סיסמאות כמו “אל תטילו מס על הרחם שלי” ו”בכל פעם שאני מדממת, המדינה מרוויחה”. המחאה, אגב, לא עזרה והצעת החוק בנושא נדחתה לאחר שהממשלה אמרה כי שינוי שיעור המס יעלה 55 מיליון יורו. טוב, אולי יהיה לנו פה יותר מזל עם המחאה בנושא הגז.

הסוד לתמונת הפרופיל המושלמת. צילום: שאטרסטוק

קריירה: הסוד לתמונת הפרופיל המושלמת

הקלישאה לפיה אין הזדמנות שנייה לתקן רושם ראשוני יוצרת בעיה בעולם הדיגיטלי: הרבה לפני שאנחנו מגיעים לראיון אישי, המעסיקים הפוטנציאלים יכולים לפנות לרשת כדי להכיר אותנו. אז איך בכל זאת אפשר להגדיל את הסיכויים להזמנה לראיון עבודה? מסתבר שלפחות חזותית אפשר לדאוג שהרושם שנעשה יהיה חיובי – זה הסוד לתמונת הפרופיל המושלמת.

שיווק: פסטה פרארי וביצים של ורסאצ’ה

כוכבת הטלוויזיה אופרה ווינפרי תמיד מצליחה להפתיע וגם הפעם: חודש לאחר שרכשה 10% ממניות חברת שומרי משקל בארה”ב, היא עוברת גם לקדמת המסך, תשמש כפרזנטורית של החברה ותוביל את המהלך השיווקי שלה בעונת החורף הקרובה.

ואם כבר החלטות שיווקיות מסקרנות – בקרוב הקניות שלנו בסופר יהיו הרבה יותר מרתקות, בזכות האפשרות שחברות יוקרה שלא ממש קשורות למוצרי מזון יחליטו להתחבר לעולמות התוכן של המדפים. כך נוכל ליהנות מיוגורט באריזה של טיפאני, קרטונית חלב של אפל, פסטה בקופסאות של פרארי וביצים של ורסאצ’ה. תמונות על מוצרים שהתחפשו למותגים תוכלו למצוא כאן.

יזמות: אמא להשכרה

לא בייביסיטר ולא או-פר וגם לא מבשלת פרטית. מסתבר שהדבר החם הבא בניהול המשפחה הוא השכרת אם חלופית. נינה קנילי (63) הקימה עסק ייחודי בניו יורק, שבו היא משכירה את שירותיה כאם חלופית לצעירים בתחילת הקריירה שלהם שמנסים להצליח בעיר הגדולה.

זה אולי נשמע כמו בדיחה אבל העסק שלה, ששמו “זקוקים לאמא” (Need a Mom), הולך ותופס תאוצה. לקוחות פוטנציאליים פונים אליה דרך אתר האינטרנט, משם עוברת השיחה למיילים ולאחר מכן נפגשים לקצת זמן איכות עם “אמא”. בפגישות איתה היא לרוב מכינה תה ואוכל כמו מרק או טוסט, ומשוחחת על הבעיות שמטרידות את הלקוח. מה זה השטויות האלה, פסיכולוג?




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה