הסודות של המצליחנים

מה גורם לעסק להצליח? ואיך מסתדרים בתחרות הגדולה בשוק? 10 צעדים ליצירת בידול ויחודיות שיסייעו לכם להשיג את המטרות

07/07/2014
ערן שטרן קבלו עדכונים מערן שטרן
  • RSS

בעל עסק חכם צריך לגבש לעצמו אסטרטגיה ברורה כיצד לבדל את עצמו מהאחרים ולמתג את עצמו כמוביל בתחומו. נקודת ההתחלה של האסטרטגיה היא ההבנה שהמנהיג המוביל חייב לשים את עצמו בחזית. אין זה משנה באיזה תחום אתם פועל, מומלץ לשים את עצמכם בחזית מול הלקוחות והקהל שלכם. המשמעות היא שהמותג האישי שלכם חייב להוביל. בעולם של היום מותג אישי הוא משמעותי הרבה יותר ממותג עסקי. אנשים אוהבים ומתחברים לאנשים אחרים ולעסקים שמובלים על ידי אותם אנשים.

מודל מצוין להסתכל עליו בהקשר הזה הוא סר ריצ'רד ברנסון, הבעלים של אימפריית החברות "וירג'ין". ברנסון, מעבר להיותו איש עסקים יוצא דופן, הוא גם אחד המוחות השיווקיים המובילים והמבריקים בעולם. ברנסון, עוד מצעירותו, הבין שהמותג האישי הוא הדבר המשמעותי, ואימפריית החברות שבנה נשענת על המותג האישי שלו. מיליוני אנשים מכל העולם עוקבים אחריו ברשתות החברתיות, וקוראים את הבלוג האישי שלו, בו הוא משתף מחוויותיו ומחייו האישיים.

מצליחנים. צילום: שאטרסטוק

אסטרטגיית הבידול והמיתוג האישי צריכה לכלול מספר מרכיבים משמעותיים:

1. הסיפור האישי – מה הופך אותך למיוחד/ת? מה בסיפור שלך יכול ליצור עניין אצל אחרים? ליצור אצלם הזדהות או להוות עבורם מודל לחיקוי?

2. התוכן - יצירה עקבית של תוכן מעניין ומושך (ואין זה משנה באיזה פורמט – כתוב, מוקלט, מצולם וכו'), הוא אחד הכלים החזקים ביותר לחזק את המותג האישי שלך וליצור לעצמך קהילה מפרגנת של לקוחות נאמנים ועוקבים.

3. ההתקדמות - הקהל שלכם יעריך אותכם יותר, והמותג שלכם יתחזק, ככל שתוכלו להראות להם שאתם מתקדמים ומצליחים יותר.

4. השותפויות - אלו הם שני מרכיבים חזקים ומשמעותיים לבניית מותג חזק ובידול. חשוב להבין כי אחד הדברים שבונים היטב את המותג הוא שיתופי הפעולה שאתם יוצרים ועם מי אתם יוצרים אותם.

5. הקהילה – מוביל ומנהיג חייב שתהיה לו קהילה. קהילה שעוקבת אחריו, משתתפת בתוכניות שלו, מגיבה, משתפת ומדברת עליו. ככל שתשכיל להגדיל את הקהילה שלך, כך יתחזק המותג והבידול שלך מול כל שאר התחרות.

6. הפילוסופיה שלך – לכל מוביל ומנהיג בתחומו ישנה פילוסופיה שהוא מוביל ומקדם. אתם חייבים שתהיה לכם משנה סדורה ואמירה ברורה לקהל שלכם.

7. החשיפה התקשורתית שלך - התקשורת גם בונה את האוטוריטה והמובילות שלך בתחומך.

8. הקשרים שלך – אחת הדרכים היעילות ביותר למתג ולבדל את עצמך הוא להפוך ולהיות "מרכז השפעה". כלומר, אדם מקושר ומחובר, שיודע גם ליצור חיבורים לאחרים. אדם שמקושר לאנשים אחרים שהם מובילי דעת קהל.

9. הנישה שאתם בוחר לפעול בה – אחת הדרכים החכמות והקלות יותר ליצור בידול ובולטות היא לבחור נישה ספציפית בה אתם פועלים. לדיאטנית למשל, יהיה תמיד קל יותר לבלוט מול האחרות אם היא תתמקד בנישה מסוימת – למשל, דיאטנית לנערות או לנשים לאחר לידה. שתי אלו הן דוגמאות לנישות, שיש בהן קהל גדול מספיק. בנישה מוגדרת קל יותר ליצור הובלת שוק.

10. החדשנות שלך – ככל שתקפידו לחדש, ליצור דברים חדשים, לרענן ולשפר, כך תיצרו יותר עניין סביבכם. קהילת העוקבים שלכם לא תשתעמם ולו לרגע, הם ירצו לדעת מה חדש אצלכם, מה יצרתם היום ומה אתה מתכננים למחר. זו דרך מאד חכמה ליצור בולטות ומובילות בתחום ולהישאר הבחירה הטבעית של קהל הלקוחות הנאמן שלך.

לסיכום – ככל שתבנו ותפעלו על בסיס של אסטרטגיה מסודרת ליצירת הבידול שלכם: האישי, המקצועי והעסקי – כך גם תבססו לך עסק יציב יותר, רווחי יותר וכזה שמשפיע על יותר אנשים בעולם ויוצר יותר ערך.

*****

מתוך ספרו האינטרנטי החדש של המנטור העסקי ערן שטרן – "כיצד בעלי עסקים קטנים משאירים כסף על הרצפה!".




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה