המדריך לשינה מתוקה של ממש

שינה טובה היא יותר מסעיף בסדר היום. היא משפיעה על מראה העור, רמת הריכוז, מצב הרוח וגם על הדיאטה. הנה 9 טיפים שיעזרו לכם לישון כמו שצריך

המדריך לשינה מתוקה (צילום: shutterstock)
המדריך לשינה מתוקה (צילום: shutterstock)

 יכולות לחלוף הרבה יותר משש שעות מטכ"ליות מרגע שנכנסנו למיטה בלילה ועד שהשעון הזכיר לנו לצאת ממנה, אבל אם לא ישנו שינה עמוקה ורגועה, נתעורר בבוקר עם פתיל קצר, קושי בארגון זמן, מנגנוני רעב ושובע משובשים, וקושי לשלוף במהירות נתונים מהזיכרון תפגע.  ולמה? מפני שבזמן שאתם ישנים, המוח מעבד ומרגיע את המידע שקלט במהלך היום, לחץ הדם יורד, הרקמות נחות ומתחדשות, ובעת החלימה מנטרל המוח את פעולת שרירי הגוף.  מיטל אלנקוה, רוקחת ומנהלת סניף סופר-פארם, נתנה לנו טיפים שיעזרו לנו לישון שינה מתוקה.

לא ישנתם טוב? חבל (צילום: shutterstock)

.

אלו 3 דברים ששינה בריאה משפיעה עליהם ישירות:

לישון כדי ללמוד: שינה טובה קשורה באופן ישיר לתפקוד קוגניטיבי גבוה וליכולת למידה גבוהה.

.לישון כדי לשמור על משקל תקין: מה קורה לגוף כשאנחנו עייפים?  כל מה שלא נרצה שיקרה לו. העייפות מקשה על השליטה העצמית ומערערת את תחושת השובע והרעב. ככל שתהיו עייפים, כך יבקש מכם הגוף יותר קלוריות זמינות.

לישון כדי לגדול:  לא סתם הסבתות אמרו לנו שמי שרוצה לגדול צריך לישון כל הלילה. אמרו וצדקו. הורמון הגדילה משתחרר אך ורק בזמן השינה העמוקה.

 

בזמן שאתם ישנים (צילום: shutterstock)

 

כדי שתוכלו לישון שינה עמוקה, טובה ומבריאה, אספנו 9 טיפים ששווה לאמץ:

 

1. שנת יופי זו לא אגדה

שינה טובה תאפשר לרקמות לנוח ולהתחדש, לעור לחדש את עצמו, ואתן תשמחו לפגוש את עצמכן מול המראה בבוקר.  מחסור בשינה תגרום לרמה גבוהה של קורטיזול, אותו חומר שמפרק בלי סנטימטים את האלסטין והקולגן שאחראים על חיוניות העור.

.

2.  התרחקו ממסכים בשעות שלפני השינה.

האור הכחול שפולטים מכשירי הסלולר, מחשב וטלוויזיה פוגע בייצור התקין של מלטונין וסרוטונין, מלטונין "הורמון החלומות המתוקים" הוא חלק ממערכת וויסות העירות-שינה. חשיפה לאור יום, ופעילות ספורטיבית תורמת לייצורו התקין, סרוטנין- הורמון מצב הרוח הטוב, זקוק בין היתר לשינה שלכם כדי להתקיים. היגמלו משינה עם טלוויזיה פתוחה, הפרדו מהסלולרי ומהמחשב לפחות שעה לפני שאתם הולכים לישון, וכבר עשיתם את הצעד הראשון לשינה טובה יותר.

.

3. קפה ושוקו OUT – תה בבונג IN

קפה, שוקו ושוקולד ממריצים ומפעילים את מערכת העצבים וזה לא מה שאתם צריכים כדי לישון טוב. תה בבונג לעומת זאת יוכל לתרום להשקטת המתח שנצבר בגוף במהלך היום, דבר שעשוי להקל על תהליך ההירדמות.

.

4. דייסת לילה טוב

דייסת קוואקר לפני השינה לא רק גורמת לבטן למחוא כפיים באושר, היא יכולה לתרום לשינה שלכם להיות שלווה ורגועה.

 .

סבתא בישלה דייסה (צילום shutterstock)

..

5. אוהבים דובדבנים? מצוין

דובדבנים הם לא רק זוכי תחרות מלכת היופי של הפירות, הם גם מכילים מלטונין. חופן דובדבנים לפני השינה, או כוס מיץ דובדבנים טרי, יוכלו לתרום לשינה שליווה ומתוקה. ענבים יפעלו באופן דומה.

כרית חימום של לייף, סירופ רגיעון של הדס, ושמנים ארומטיים של לייף (צילום: יח"צ סופר-פארם)

 

6. חמים ונעים

מיטל מציעה: נסו להניח כריות חימום עם מים, דגנים או סיליקון, על האזור בגוף בו אתם מרגישים שהצטבר רוב המתח של היום. עצמו עיניים, תנשמו עמוק ולא תבינו למה לא עשיתם את זה קודם, זה עובד כמו קסם.

לבנדר עם כל דבר (צילום: shutterstock)

.

7. לאכול נכון בערב

אם תאכלו ארוחת ערב שמכילה שקדים, קוואקר, דגי סלמון, פולי סויה, כולם ביחד או רק חלק מהם, תזכו גם במנת אומגה 3 וגם בחומצת טריפוטופן, שמעודדת את ייצור הורמון הסרוטונין בזמן שתישנו, מה שיבטיח לכם תפקוד ערני חד וצלול ביום שלמחרת. לא תשנו טוב? חבל, התוצאה תהיה פחות סרוטונין, פחות ריכוז ומצב רוח לא משהו ומטה.

.

8. לבנדר עם כל דבר

ריח לבנדר עשוי לתרום לרוגע ולשינה עמוקה וטובה. עיסוי עם שמן לבנדר ושמן נשא, מבער עם שמן לבנדר, אמבטיה חמה לפני השינה עם סבון  לבנדר וקרם גוף בריח לבנדר לפני השינה מצטרפים לרשימת הדברים הטובים לשינה הטובה.

.

רגיעון של הדס,לקטיום של סופהרב  ואיזי של לייף (צילום: יח"צ סופר-פארם)

9. כשפסיפלורה, מליסה, כשותנית ופרג נפגשים

מיטל מסבירה שניתן למצוא כיום תכשירים טבעיים והומאופתיים שיכולים לתרום לשינה טובה. חשוב לזכור שתרופות שינה, גם אלו שנמכרות ללא מרשם, אינן מיועדות לשימוש ארוך טווח ויש לנקוט משנה זהירות באנשים הנוטלים תרופות כרוניות למיניהן, נשים בהריון, נשים מניקות וילדים.