ההיסטוריה חוזרת – חנות חדשה לאתא

3 עשורים לאחר סגירת מפעל אתא המיתולוגי, המותג קם לתחיה בבעלות חדשה ומסקרנת ופותח חנות ראשונה בתל אביב

12/04/2016
גלי דודזון סגל קבלו עדכונים מגלי דודזון סגל
  • בדואר
  • RSS

PicturesATA124

הבוקר (שלישי) הושקה חנות אתא ברחוב אלנבי בתל אביב.

חברת אתא שהוקמה בשנת 1934 על ידי משפחת מולר שעלתה באותה השנה מצ’כוסלובקיה, הייתה חברת הטקסטיל מהראשונות והפעילות בישראל ונחשבה לגדולה מסוגה עד לשנות השבעים. המפעל נסגר בשנת 85 לאחר פשיטת רגל ופיטורי מאות עובדים.

שחר סגל, במאי פרסומות ותיק ושותפו של איל שני במספר מסעדות מצליחות בתל-אביב, העניק למותג הנוסטלגי חיים חדשים 30 שנה לאחר שנסגר. ניסיון בתחום האופנה אין לו והוא מספר כי ההחלטה להחיות את אתא התקבלה לפני כ-5 שנים, לאחר שנתקל בכתבה ותערוכה על המותג ההיסטורי. ההחלטה, כמו מרבית הדברים שהוא עושה, הגיעה ממקום רגשי, מתוך גישה רומנטית ותשוקה ולא ממקום עסקי.

מה שקסם לסגל, הוא בעיקר הרעיון של בגדים עמידים ועל זמניים, כאלו שלדבריו “מתבגרים יפה” ומטרתם לשרת את החיים של הלובשים אותם, והרצון להחזיר את הערך לבגד שאנחנו לובשים, ערך שאיבדנו בעידן של אופנה טרנדית, מהירה וחולפת.

בהליך בירוקרטי קנה את השם והלוגו של אתא מכונס הנכסים, ומחקר אודות ההיסטוריה של בגדי המותג שהיו שם נרדף ל”צבריות” בראשית דרכו, הוביל לעיצוב הקולקציה הראשונה שחלק מהפריטים בה הם רפליקות לבגדים שייצרה אתא המקורית, למשל – מכנסי חאקי קצרים, מכנסי עבודה כחולים וחולצת שבת.

Pictures2ATA

מי שאחראית על מלאכת העיצוב היא יעל שנברגר, מעצבת תלבושות ומלבישה בפרסומות. הקולקציה הראשונה כוללת מכנסיים קצרים עם גומי אחורי, ברמודות עם פנסים קדמיים, שמלות חולצה מבדים מעומלנים, חולצות מכופתרות חלקות או בהדפסי משבצות קטנות, גופיות סבא, מכנסי ספורט קצרים (מהסוג שילידי שנות ה-70 ומטה לבשו לשיעורי התעמלות בבית הספר), חצאיות קלוש באורך מידי עם גומי, חצאית מעטפת נקשרת, ג’קטים בסגנון ספארי ללא בטנה, כובעי טמבל ועוד. הסגנון הוא מה שנהוג לכנות היום “היפסטרי” עם השראה ברורה מהבגדים של “פעם”, אבל לא בלי תשומת לב לחיים של היום, למשל באמצעות שילוב כיסים בגודל שיכיל אייפון 6.

לצד בגדי המותג לנשים וגברים, נמכרים בחנות אביזרי אופניים בשיתוף עם מותג האופנים Middleasta, גינס 501 של המותג Levi’s , משקפיים של ״המשקיפה״ ונעליים של חברת Novesta .

התמחור נגיש במכוון. במסגרת הרומנטיקה שאפיינה את הקמת המותג, מספר סגל שלא עלויות הייצור הן אלו שקבעו את המחיר הסופי, אלא תחושה, בעיקר של בתו בת ה-21 שציינה כמה היתה מוכנה לשלם עבור כל אחד מהפריטים. עוד מאפיין שמבהיר את הלך הרוח הכללי הוא העדר תוכנית עסקית מגובשת. סגל לא יודע לומר בודאות מה התוכניות להמשך מעבר לחנות הראשונה באלנבי ואיפה ייצר בעתיד את הבגדים שהיום מיוצרים בארץ, הוא גם נמנע מלהגדיר את אוכלסיית היעד אליה הוא מבקש לפנות. יש תחושה של נאיביות נעימה בכל הנוגע לתהליך וזה חלק מהקסם של המותג החדש, אבל עם רומנטיקה לא הולכים למכולת ורק הזמן יגיד אם העבודה מהבטן תוכיח את עצמה גם במקרה הזה.

יהיה העתיד אשר יהיה, נראה שהמרענן הרשמי של הקיץ הנוכחי מגיע דווקא עם ניחוח נוסטלגי כבד. ככה זה כשגלגל מסתובב.

טווח מידות לנשים: 36-46 (לגברי עד 50)

טווח המחירים: 80-590 שקל (רוב הפריטים לא עולים יותר מ-300 שקל).

כתובת: אלנבי 93 ת”א

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק

צילומים: דודי חסון

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה