הדיאטנית שרזתה בעזרת כוח הקבוצה

היא דיאטנית שלא מאמינה בדיאטות, עלתה 20 ק"ג בכל אחד מההריונות ובשומרי משקל היא למדה להקדיש זמן לעצמה ולהיעזר בכוחה של הקבוצה כדי להצליח

03/03/2016
עדה אופיר קבלו עדכונים מעדה
  • בדואר
  • RSS

סיון שפר סיפור הצלחה

מי אני? סיוון שפר בת 30 מנתניה, אמא ל-2 , עוזרת אישית למנהלים בחברת הייטק, בעברי ובהכשרתי דיאטנית קלינית.

כמה ירדתי: 13 ק"ג

כמה זמן את מחזיקה במשקל החדש: כחודשיים.

"בכל הריון עליתי 20 קילו"

מה היו הרגלי האכילה והספורט שלך לפני הדיאטה?

"כל החיים אני בדיאטות, הייתי ילדה עגלגלה, עם שניים – שלושה קילוגרמים עודפים. אומנם רקדתי בלט וג'אז אבל לא הרגשתי רזה אף פעם, נאבקתי תמיד עם המשקל. מודעות להרגלי אכילה תמיד הייתה, אבל החולשה הגדולה שלי היא למתוקים, קינוחים בעיקר. ספורט נהגתי לעשות לעתים, אבל לא נהנתי מזה אף פעם. העלייה המשמעותית במשקל החלה בהריונות, ההורמונים גרמו לי לקשיים, הקיבה התרחבה, הייתה לי תחושה של בור ללא תחתית, תיאבון שלא נגמר. התחלתי את ההיריון הראשון קצת אחרי החגים, עם 2 ק"ג עודף, הדרך להתמודד עם הבחילות הייתה דווקא דרך אכילת מאפים, בורקסים, פיצות, עליתי 20 ק"ג אבל הם ירדו יחסית בקלות. בהריון השני, היה קשה יותר, היה לי דחף בלתי נשלט למתוק, עליתי 18 ק"ג ואחרי הלידה נתקעתי. לא הצלחתי לרדת במשקל.

מה היה הרגע שהחלטת לעשות את זה?

"הקושי המשמעותי היה לאחר הלידה השנייה, כשהקילוגרמים נתקעו. האמהות שאבה אותי אליה, הייתי מתוסכלת, הרגשתי רע עם עצמי, נמנעתי לצאת החוצה כי הרגשתי שאין לי מה ללבוש, לא היה לי כוח להתלבש.. אם לא חייבים לצאת - לא יוצאים, הבנתי שחוץ ממני הילדים והבעל משלמים את המחיר. מעולם לא הייתי בסיטואציה שבה אני צריכה להשיל ממשקלי כ"כ הרבה,  אפילו שאני בהכשרתי דיאטנית ויודעת את הכללים, לא הצלחתי להביא את עצמי לירידה משמעותית במשקל, הרגשתי שהתהליך גדול עלי, לא רציתי לעבור אותו לבד. הילדים הם כל עולמי אבל הבנתי שאם לי לא יהיה טוב, לילדים לא יהיה טוב. התחלתי אימוני TRX כוח,זומבה ואירובי אשר נתנו לי את הדרייב הראשוני. חמישה חודשים אחרי הלידה, הצטרפתי לשומרי משקל, לקבוצה של איריס. חדורת מוטיבציה, הבטחתי לתת את כל כולי לתהליך, רציתי את תעודת הכבוד, לחזור לגוף שלפני ההריונות".

הסוד להצלחה: לשנות הרגלים לתמיד

מה היו הקשיים שליוו את התהליך?

השבועיים הראשונים היו מאתגרים, למרות שידעתי מה הכללים לתזונה מאוזנת, לרכוש הרגלים חדשים זה לא פשוט. היו שבועות שעבדתי קשה ולא ירדתי, זה היה מתסכל מאוד, אבל כל ההתחלות קשות. הצלחתי להתמיד בזכות זה שאני תמיד עם היד על הדופק, לא נתתי לתסכול לשאוב אותי. בשבוע שקצת עיגלתי פינות, ידעתי שזה באשמתי. שיטת הנקודות עבדה עבורי, לא הרגשתי שקשה לי מידי. הפעם הראשונה שלא סבלתי מדיאטה ולא הרגשתי בעונש, אני חיה את חיי כמו שהם.

מה התגובות מהסביבה?

התגובות מדהימות, הסביבה מפרגנת, תומכת ומחמיאה, וזה מדרבן אותי להתמיד ולהצליח. כולם מופתעים איך אפשר לעבוד במשרה מלאה עם 2 ילדים קטנים ועדין להצליח לרדת במשקל. אני מאמינה שהכול עניין של סדר עדיפויות, ההשקעה גובה מחיר. בימי שישי, במקום לשבת עם חברות בבתי קפה, אני הולכת למפגשים, בערבים אני מתאמנת במקום לצאת לבלות. אני מאמינה שמי שרוצה, יכולה.

מה היה הרגע שהבנת - 'אני רזה'?

"זה לא היה מכנסיים או חולצה. הגוף השתנה, נהיה מעוצב ויפה יותר בזכות האימונים. יציאה לאימון היא זמן נטו עבורי, סוג של בילוי. הרווחתי גם ירידה במשקל וגם חיטוב הגוף".

הטיפים להצלחה של סיון:

1. מסגרת - בחרתי בשומרי משקל, מסגרת שאני יכולה לעמוד בה כלכלית. חשוב לי להגיע, לשמוע עצות מהמדריכה שלי, לקבל תמיכה מהקבוצה, אנשים כמוני שיכולים להזדהות, לתמוך, להציע רעיונות. זה מספק זריקת מוטיבציה אדירה עד למפגש הבא.

2. להקפיד על יום ללא ספירה - פעם בשבוע מקפידים על ארוחה אחת מפנקת ביום ללא ספירה. ככה אני יכולה לתכנן את השבוע. אם אני לקראת מפגש חברתי או ארוחת שישי. בזכות היום הזה אני מצליחה לשמור על שאר הימים באדיקות, ללא רגשות אשם.

3. לתעד יומן אכילה - ברגע שמתרגלים זה הופך לחלק מהשגרה ועוזר להישאר בתלם.

4. להאמין בעצמך, אם רוצים מצליחים. זאת תחושת סיפוק שמשפיעה, מעבר למשקל והמראה החיצוני עלינו. היא משפיעה על ההתנהלות שלנו כהורים, כבני הזוג, ועל היחסים בעבודה.

>> רוצה להפוך את הדיאטה שלך לסיפור הצלחה? הצטרפי לשומרי משקל 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה