הדבר הבא בעולם המתנות: “השוקולד החברתי”

מה עושים שלושה חברים חובבי עיצוב וקולינריה כדי לשנות את עולם המתנות הבזבזני והמאכזב? מקימים חברה של שוקולד מעוצב התורמת את מרבית הרווח שלה חזרה לחברה

07/02/2017
אוכל קבלו עדכונים מאוכל
  • בדואר
  • RSS

מאת גלית הראל

לפני שנה וחצי, ישבו רני אריאלי, מעצב, ענת אראל, אשת שיווק אונליין וליאת צבי, מקדמת סביבה וקיימות, לשיחה על מתנות. “אני קיטרתי שוב על המתנות המיותרות והיקרות שבעלי מקבל”, “נשבר לי הלב מהינשופים שאני מקבל”, “מתנות יודאיקה שלא מתאימות לבית שלנו ועוד כל מיני ‘מתנות לגבר’, שהפציינטים קונים במיטב כספם ולנו אין מה לעשות איתן”, היו בין הטענות. כולם הסכימו שיש פער בין המצוי לרצוי בענף המתנות.

הם הסכימו שהיה עדיף אם אנשים היו תורמים את הכסף במקום. אבל מרבית האנשים לא עושים את זה. למה? “כי בכל זאת את רוצה להביא משהו לאירוע, שהוא לא רק דף מהמדפסת הביתית ובו כתוב שתרמת”, אומרת ליאת. “המתנות התורמות הן לרוב לא מעוצבות ולא מתאימות לכל אחד. בתור אשת סביבה, אני מקבלת המון מתנות מחומרים ממחוזרים והן לא ממש מתאימות לסגנון העיצובי שאני אוהבת. גילינו שחסרות מתנות-תרומה פרמיום”.

שוקולד חברתי

שוק המתנות מגלגל מיליארדים רבים אך באופן מפתיע, מחקרים מראים כי מרבית החוויות הן של הקונה והן של המקבל, מאכזבות ומסתיימות בערמה של חפצים מיותרים ההופכים במהרה לאשפה. כך נולד “tamtik”, כדי להעניק אפשרות לקנות מתנות מרשימות שאינן הופכות לעוד חפצים מיותרים. הצוות החליט להמציא משהו שיתרום את מרבית הרווח חזרה לחברה.

ידענו שאנו רוצים מתנה מתכלה. כזו שלא נשארת והופכת לעוד משהו מיותר. ידענו גם, שאנו לא הולכים לחנך אנשים ולכן חיפשנו מתנה שגם ככה קונים הרבה. עבדנו על הפיתוח עם סטודיו i2d, שהעלו את רעיון השוקולד. כמעט כולם אוהבים לקבל שוקולד והוא חומר שאפשר לעשות איתו הכל. הבעיה היתה שבאמת כבר עשו איתו הכל. כמעט, סיפרה ענת אראל.

שוקולד חברתי מקרוב

רני אריאלי, המעצב של ”tamtik”, הסביר מה הוביל לצורה הייחודית של השוקולד. “אנו רואים בעיצוב הרבה יותר מכלי אסתטי שנועד למשוך את העין. העיצוב שלנו חותר לשימוש מיטבי בחומרי גלם, לזיקה ברורה למקום, לנראטיב לוקאלי וצורני. לאור עקרונות האלה יצרנו את ערי השוקולד שלנו, שמבוססות על משרבייה, אלמנט עיצובי משובב עין ונפש. באופן טבעי התחלנו במקטע מהעיר תל אביב”.

בשוקולד המרהיב ניתן לזהות את כיכר המדינה, מסריק והעליה לאיילון בארלוזרוב. צורת המשרבייה יוצרת חתיכות לא סימטריות, לא צפויות והיא שונה בצורה ובמרקם מכל טבלת שוקולד אחרת. רני הוסיף ש”מעל לכל העיצוב שלנו מעודד חוויית אכילה משותפת, חוויה של לחלוק”.

החברה תורמת 10% מכל מכירה (מרבית הרווח של החברה), לאחת מחמש מטרות לפי בחירת הקונה: נשים, ילדים, גיל שלישי, חופים וכלבים וחתולים.

שוקולד חברתי מפורר

כל העמותות שאנו עובדים איתן קטנות ומהימנות. כאלה שאנו יודעים שכל שקל עוזר להן ושהן מנוהלות באופן שקוף וישר. השף מאיר אדוני נרתם למיזם ומלבד טעם שוקולד מריר רגיל, הוא פיתח עבור החברה שוקולד בטעם בהרט ייחודי. “החיפוש שלי אחר טעם השוקולד בא מהיום יום, מהטעמים איתם אני חי ויוצר במטבח”, אמר לי אדוני. “המון טעמים של אדמה, כאלו שלוקחים אותנו אל המטבח הערבי, המזרח תיכוני. מרירות ומתיקות שמתמזגות יחד”.

בקיצור, זו כנראה המתנה המושלמת לחג האהבה, טעימה, ייחודית ומקורית.

צוות תמתיק שוקולד ומאיר אדוני

** הכותבת היא גלית רפאל

לינקים:

לחנות לחצו כאן

לדף הפייס שלנו לחצו כאן

לסרטון עם אדוני לחצו כאן

תוכלו לראות את הסרטון שלנו כאן 

צילום: יח”צ




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה