האם קל יותר לרזות בקיץ?

איפה המכשולים העיקריים בקיץ? מלבד האהבה לאוכל, צורך בכמויות וכמובן, אכילה רגשית, כלומר, הניסיון לפתור בעיות ומצוקה באמצעות אוכל, הרי פירות הקיץ מהווים מכשול רציני

09/03/2017
רחל גרנות קבלו עדכונים מרחל
  • בדואר
  • RSS

הקיץ מביא עמו מתקפת דיאטות. מכל עבר אנחנו מוצפים בפרסום על סוגי דיאטה שונים ומשונים. כל שנה והטרנד שלה. הקיץ באמת מביא עמו מוטיבציה גדולה יותר לרזות. זה, כמובן, קשור לים, לבריכה, לבגדים החשופים יותר. חבל רק שבדרך כלל, זה מלווה בדיאטות מטורפות שלא משאירות הרבה מקום להצלחה.

אבל, האם באמת קל יותר לרזות בקיץ? ובכן, כמו בדברים אחרים גם פה אנחנו מתחלקים לשני סוגים. לאלה שקל יותר בחורף ולאלה שקל יותר בקיץ. איפה המכשולים העיקריים בקיץ? מלבד האהבה לאוכל, צורך בכמויות וכמובן, אכילה רגשית, כלומר, הניסיון לפתור בעיות ומצוקה באמצעות אוכל, הרי פירות הקיץ מהווים מכשול רציני. אמנם, תמיד מומלץ יותר לאכול פרי מאשר ממתק עשיר בסוכרים ושומנים, אבל חשוב לזכור שפירות מכילים סוכר והרבה.

אשכול ענבים מכיל לפחות 300 קלוריות, כמעט שווה ערך לפרוסת עוגה. ואבטיח? משום מה נדמה לאנשים שהוא מכיל רק מים וזה ממש לא המקרה. אבטיח הוא בעל ערך גליקמי גבוה, כלומר, הסוכר בו זמין, מתפרק במהירות ובעצם, הגוף לא צריך להשקיע בו כמעט כל אנרגיה (קלוריות) כדי לפרקו. מנת אבטיח היא בערך 5 קוביות לא גדולות. ובינינו, מי מאיתנו מסתפק בכך? . וכך, אם לא נשים לב לכמות הפירות, לא רק שלא נרזה – נשמין.

הקיץ גם מלא באירועים כמו חתונות, בר מצוות וכדומה. ועוד לא נתקלתי באירוע שמגיש גבינה 5% ולחם קל כפי שמומלץ בתפריט הדיאטה שקבלנו. ומה עם החופשות? ובמיוחד אלה ש”הכול כלול”. חופשה כזו ללא חשיבה ותכנון תעלה כמה ק”ג. ומה עם הילדים שנשארים ללא מסגרת וללא תעסוקה. הרי בכדי להירגע פשר לחסל כל מה שזז.

מהם יתרונות הקיץ בכל הנוגע לתזונה?

ובכן, אחרי שהתעלמנו ממנו במשך חודשי החורף הסלט חוזר לככב בתפריט. אולם, אנא, לא לאכול כל יום את אותו סלט. נא לגוון. וכמובן, סלט יכול להגיע להרבה מאד קלוריות אם לא נשים לב לתכולה ולרוטב. רק כדי לסבר את האוזן, סלט קיסר בבית קפה מכיל לפחות 500 קלוריות. שווה ערך ל-2 שיפודים + תפוח אדמה אפוי + 2 כדורי גלידה.

חשוב לזכור שהאוכל צריך להיות מותאם גם למזג האוויר. וכך, בקיץ לא בדיוק מתחשק לאכול אוכל חם וכבד. בקיץ כדאי לבחור במאכלים קלים יותר. ובקיץ, בימים החמים, הדבר האחרון שמתחשק זה להיכנס למטבח ולבשל איזה תבשיל. האוכל, וזאת, ידעו כבר הסבתות שלנו צריך להיות קל וקריר. וכך, סלט טונה, או עם גבינה, איזו פשטידה יכולים להיות ארוחה מלאה ומשביעה. ומנת פרי (בזהירות, זוכרים?), עם כדור גלידה יכולה להיות ארוחת ביניים נהדרת.

כן, כדור גלידה (לא כדורגל), הוא בחירה נהדרת. כדור גלידה אמיתי מכיל כ-80-100 קלוריות. מרענן, כיפי, טעים, לא משדר מסכנות ודל קלוריות יחסית. והעיקר, ליהנות וללמוד להתייחס לאוכל בצורה נכונה גם בחורף וגם בקיץ.

** הכותבת היא הכותבת היא רחל גרנות, שפיתחה תוכנית ייחודית לאכילה - “לאכול ולרזות עם רחל גרנות” לפיה מותר לאכול הכל ולהתיידד עם האוכל. התוכנית זמינה גם באינטרנט. גרנות היא יועצת תזונה בעלת תואר שני בחינוך לבריאות מאוניברסיטת קליפורניה בארה”ב ועוסקת בנושא מזה שלושה עשורים. כתבה טור במוסף “שלך” בעיתון ידיעות אחרונות. היא פרסמה שני ספרים בנושא: “לאכול ולרדת עם רחל גרנות” ו-”מועדון המנצחים”, שנכתב יחד עם סמדר שיר.

טלפון ללקוחות אונליין / בירורים / קביעת תורים : 073-207-2207

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה