האם זה מסוכן או שאפשר לחכות עד הבוקר?

אם אתם הורים אתם מכירים את ההתלבטות הזו: לקחת את הילד למוקד עכשיו או שאפשר לחכות לבוקר? השירות החדש של מכבי יפתור את הסוגיה

25/12/2016
מדור שיווקי קבלו עדכונים ממדור
  • בדואר
  • RSS

  שיחת וידאו עם רופא הילדים: השירות החדש של מבוטחי מכבי (צילום: שטארסטוק)

מה עושים עכשיו? השאלה מהדהדת בחלל המטבח כשאתם עומדים חסרי אונים ולא מצליחים להחליט. על השולחן שאריות ארוחת הערב שהופסקה באמצע, משככי כאבים, מדחום וחצי מתכולת תיק ההחתלה, וברקע בכי בלתי נפסק, כשאתם מנסים לחלק את תשומת הלב שלכם בין המחשבה למי להתקשר כדי להתייעץ לבין לנחם את העולל המסכן.

זה כנראה אחד הסיוטים הכי גדולים של הורים. כמעט ואין מי שלא חוו את ההתלבטות המייסרת מה לעשות כשילד מקיא או החום עולה לו בשעות הערב: האם עדיף לגרור ילד או שניים למוקד באמצע הלילה ולחשוף אותם לעוד מחלות, או להשאיר אותם ללא טיפול רפואי עד הבוקר. ככה זה, למחלות ילדים יש טיימינג ממש גרוע.

47% מביקורי ילדים עד גיל 17 בחדרי המיון נרשמו בשעות הערב (צילום: שאטרסטוק)

אז מה עושים?

דווקא ברגעים האלה, שבהם מדד ההיסטריה גבוה למדי, אתם צריכים לקבל החלטה שקולה, והורים רבים אכן בוחרים שלא לקחת סיכון: מדו"ח שפרסם משרד הבריאות לסיכום שנת 2014 עולה כי כמעט ממחצית ( 47%) מביקורי ילדים עד גיל 17 בחדרי המיון נרשמו בשעות הערב. ההערכה היא כי לפחות שליש מהפניות האלה מיותרות וניתן היה לתת להן מענה על ידי רופא הילדים. כלומר, מאות אלפי מקרים מדי שנה יכלו להיפתר בבית, בלי להוציא את הילד מהמיטה, בעזרת שיחה פשוטה עם הרופא.

שירות "רופא הילדים שלי" מאפשר לשוחח עם רופא הילדים האישי שלכם גם כאשר המרפאות סגורות, באמצעות שיחת טלפון או וידאו. השירות פעיל בין השעות 19:00-23:00 בימי חול, בשבתות ובחגים בהם המרפאות סגורות. הגישה לשירות פשוטה: נכנסים לאפליקציה של מכבי ומבקשים קשר עם רופא הילדים, שיוצר עמכם קשר כשמגיע תורכם. השיחה עם הרופא  תאפשר לכם להציג בפניו את מצבו של הילד, אם למשל מדובר בפריחה או שקיבל מכה, ובכך לאפשר לרופא לקבל החלטה מדויקת לגבי המשך הטיפול.

בחורף המתקרב אפשר יהיה סוף סוף להתייחס אחרת לכל שיעול, עיטוש או נזלת (צילום: שאטרסטוק)

ביקור רופא במאה ה-21

"איך לא חשבו על זה קודם" זו השאלה הראשונה שעולה אחרי השיחה עם הרופא, בטח לאחר שמתקבלת צפירת הרגעה: לא צריך לקחת את הילדה למרפאה, אפשר לתת תרופה להורדת חום ולחכות עד הבוקר, ואז לעשות הערכת מצב מחודשת עם הרופא.

וזה באמת מתבקש: הרי את מרבית השירותים הרפואיים ניתן לקבל היום בשלט רחוק, באמצעות האינטרנט או הטלפון, והאפשרות להקל על ההורים המודאגים נמצאת בהישג יד. לא כל שכן כאשר מדובר  במניעת החשיפה של ילד חולה למחלות של כל שאר הילדים שממתינים בתור במרפאה.

בחורף המתקרב אפשר יהיה סוף סוף להתייחס אחרת לכל שיעול, עיטוש או נזלת: פשוט לדבר בווידאו עם הרופא האישי של הילדים שלכם, גם לאחר שעות העבודה. במסגרת "רופא הילדים שלי", יוכל הרופא להעניק אבחנה ראשונית והמלצות לטיפול כולל מרשמים בהתאם למצב הרפואי ולהפנות, במידת הצורך, למוקד הרפואה הדחופה של מכבי או לבתי חולים. ההפניה תירשם בתיקו הרפואי של הילד ותאפשר לרופא לתעד את השיחה ואת הטיפול המוצע ולבצע המשך מעקב אחר מצבו.

עד כה, כבר הצטרפו לשירות החדש כ-140 מרופאי הילדים של מכבי ברחבי הארץ המטפלים בכ-140,000 ילדים. בהמשך צפויים רופאים נוספים להצטרף לשירות. השירות ישפר גם את המענה הרפואי למתגוררים בישובים מרוחקים.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה