הישרדות – גרסת התקשורת

נורית דאבוש, לשעבר מנכ"ל הרשות השנייה, צופה כי שוק התקשורת בארץ – הכתובה והאלקטרונית – צפוי להיות סוער השנה

10/10/2011
שלחו לחבר
 תגובות 
» חן דגן קבלו עדכונים מחן
  • RSS

» גבולות המתוק

החשק למתוק לא יודע גבולות, תנו לו קצת והוא רק ירצה עוד. איך מתגברים עליו בהצלחה? 7 דרכים יעילות להתמודד עם החשק למתוק

דניאל לוין, 29/06/2017
dabush_featured
>> נורית דאבוש. צילום: גולן פוטו שי

רובנו שופטים את התקשורת רק כלפי חוץ. כלומר על פי התוכניות שמשודרות בטלוויזיה, הכתבות שבעיתון או בלוגים ספציפיים ברשת. הכוחות שעומדים מאחורי כל אלה קצת פחות מעניינים אותנו רוב הזמן, וחבל, כי מתברר שמדובר בתעשייה שוקקת, שאם מישהו היה עושה עליה תוכנית ריאליטי היא בטח היתה משיגה רייטינג מכובד.

נורית דאבוש, לשעבר מנכ"לית הרשות השנייה, הסכימה לחשוף עבורנו קצת מהעולם הזה, ולחזות מה צפוי לו בשנה הבאה. קבלו את הפרומו: צפויה שנה סוערת של שינויים דרמטיים. עוד דקה נשוב.

טלוויזיה ורדיו: בעל המאה הוא בעל הדעה

השוק יפתח השנה בפעם הראשונה לתחרות חופשית, וישתחרר מהמגבלות שכפתה עליו שיטת הזכיינות. כיום השיטה מאפשרת שידור לשני מפעילים בלבד (ערוץ 2 וערוץ 10), לכל אחד מהם מחויבויות כלכליות ומחויבות לגבי תוכן ספציפיות.

בינואר 2012 תעבור הטלוויזיה לשיטת הרישיונות, שינוי שיאפשר לגורמים נוספים להתחרות על הזכות לקבל רישיון שידור. התוצאה, להערכתה של דאבוש, תהיה לפחות עוד ערוץ טלוויזיה מסחרי נוסף.

"זה סוג של הפרטה, שינוי שיפתח את השוק לתחרות", היא מסבירה. "אני צופה שינויים בבעלי המניות בערוצים הקיימים ובעיקר להצטרפות של בעלי מניות חדשים. יתכן מאוד שהוויכוח על טעמו של הצופה ומה לשדר לו תוכניות ריאליטי ובידור, או יותר איכות, לא יהיה רלוונטי, כי התכנים יקבעו על פי טעמו על פי כוחות השוק.

יהיה מעניין לראות לאיזה ערוץ יפנו הצופים הצעירים, ומה יקרה בערוץ 1 בעקבות השינוי. זאת השנה שבה יתחילו ליישם את הרפורמה גם בערוץ 1, ואני מקווה שהוא יהפוך לערוץ רלוונטי ובר תחרות".

מה לגבי הרדיו?
"תחנות הרדיו האיזורי, שהפכו מקצועיות ומשמעותיות יותר כבר השנה, תתחזקנה על חשבון קול ישראל וגלי צה"ל".

עיתונות כתובה ואינטרנט: כנסו כנסו

לפי דבוש, האינטרנט יהפוך להיות עיתונות מובילה בהעברת החדשות, והעיתונות הכתובה תהפוך פרשנית יותר. למעשה האינטרנט יספר את הסיפור בזמן אמת, בעוד העיתונות הכתובה תיתן את הערך המוסף - ניתוח העובדות ופרשנות לגבי הסיפור שמאחורי הסיפור.

העיתונות הכלכלית תמשיך בתהליך צמיחה: 'כלכליסט' 'דה מרקר' ו'גלובס' ישמרו על נתח השוק שלהם, ואף יצמחו".

ומה יהיה עם "מעריב"?
"אני מאחלת לעיתון 'מעריב' להתחזק. מאוד חשוב לדמוקרטיה הישראלית שיהיו פה לפחות שני עיתונים גדולים וחזקים".



כתבות נוספות שיעניינו אותך

בחזרה למעלה