האופות הקטנות – חלום מתוק שהתגשם

מיקי, אלינה ומלי הרגישו שהן מתבזבזות בעבודה שלהן ותמיד נמשכו לתחום האפייה. אחרי לבטים והתחבטויות, הן אזרו אומץ והלכו אחרי החלום הגדול והמתוק שלהן

בחורה עם מחשב נייד

 המקרונים של מלי דודיק. צילום מהאלבום הפרטי

מיקי קונס, "שף סטור" – עפולה

המקדש של חובבי וחובבות האפייה של עמק יזרעאל שוכן כבר 11 שנה בעפולה. תושבי האזור מגיעים לחנות כדי לרכוש את הציוד החדיש ביותר, לשמוע טיפים בנושא אפייה ובישול, להחליף מתכונים ולהתעדכן בבשורות האחרונות בתחום.

מיקי קונס, שמנהלת את החנות מיומה הראשון, מעידה על עצמה שהיה לה את המזל להיות אחת מאלו שהפכו את התחביב למקצוע, וכמו הרבה בעלות עסקים במדור הזה, גם היא התחילה כשכירה בתחום אחר לגמרי.

"כל החיים עסקתי בתחום הבנייה", היא מספרת. "עבדתי באדריכלות, בעיצוב ובפיקוח בנייה, ולפני 11 שנה החלטתי לעזוב ולהקים את שף סטור, שמתחברת לאהבה אחרת שלי שהיא אפייה ובישול. לכן אני אולי עובדת קשה, אבל אין ספק שאני נהנית מכל רגע".

מתי היה הרגע שבו הבנת שאת רוצה להחליף מקצוע?

"בחודשים האחרונים בעבודתי הקודמת עבדתי בשיקום שכונות והשלב האחרון היה מאד קשה, ואז ידעתי שהגיע הזמן לשנות. חשבתי לעצמי מה אני הכי אוהבת לעשות, ואז עלה הרעיון. באותו זמן גם טרנד האפייה החל להתפשט בארץ; פתאום התחילו לצוץ המון תכניות בישול, נהייתה מודעות גדולה יותר לגאדג'טים. אז תפסתי גל כמו שאומרים".

מיקי מספרת שהיא בקשר טוב עם הספקים והיבואנים הכי טרנדיים בענף, ושהדבר שהיא הכי אוהבת זה את היכולת להתעדכן וכל הזמן להיות עם היד על הדופק. "אני משתעממת מהר מאד מהדברים הרגילים", היא מספרת. "נניח יוצא משהו חדש? אחרי חצי שנה הוא כבר נחשב ישן. זה תחום שכל הזמן מתפתח וזה הולך איתי 24 שעות".

נהנית מכל רגע - מיקי קונס, "שף סטור". צילום מהאלבום הפרטי

יש לך טיפים לנשים שמבקשות לפתוח עסק משלהן?

"הטיפ הכי חשוב לדעתי הוא לעשות שיעורי בית מאד יסודיים. יש אנשים שנכנסים לתחומים חדשים והם לא בודקים מספיק ועל כן גם לא שורדים. שיעורי בית זה אומר להסתובב בארץ ולדבר עם אנשים מהתחום ולהיות ערני למה שקורה כי קל מאד ליפול. חשוב גם לבדוק עלויות ואת האזור שפותחים בו את העסק. וכן, לפעמים גם מגיעים למסקנה שלא כדאי, אז עדיף לעצור לפני שנופלים. מאד קל ליפול".

>> לעמוד הפייסבוק

>> לאתר האינטרנט

אלינה אודלובה, JOY לימי הולדת – הרצליה

אין גבול ליצירה - אלינה אודלובה, JOY לימי הולדת . צילום מהאלבום הפרטי

כמו הרבה שכירות, גם אלינה אודלובה נאלצה לעבוד בשתי עבודות כדי להתפרנס. במשך שנים שילבה עבודה בתיווך נדל"ן יחד עם עבודה כיועצת קוסמטיקה בדיוטי, אבל משהו היה חסר. האהבה שלה ליצירה לא באה לידי ביטוי בשתי המשרות הללו, ולפני ארבעה חודשים החליטה לאזור אומץ ולהפוך לעצמאית. "חסכתי, התגבשתי ועשיתי את הצעד הזה", היא מספרת בהתרגשות.

הצעד שאלינה מדברת עליו הוא הפתיחה של "JOY לימי הולדת" – חנות קטנה שממוקמת במרכז הרצליה ומציעה למעשה את כל המוצרים הדרושים להפקת ימי הולדת לילדים, החל מכלים חד פעמיים, דרך בלונים בכל הסוגים, הגדלים והמינים, ציוד לאפייה, קישוטים ואפילו עוגות מעוצבות עם דפי סוכר וברכות.

למה דווקא עסק לימי הולדת?

"הרעיון למכור מוצרים לימי הולדת נולד בגלל שאני מאד אוהבת ליצור דברים וזה תחום שאין בו גבולות לכמות היצירה שניתן להכניס לתוכו".

אלינה נמצאת ממש בתחילת דרכה, ואת הפרסום לעסק שלה עשתה על ידי חלוקת פלאיירים, פרסום בעיתון וגם שיווק עצמאי בפייסבוק. בקרוב יעלה גם האתר של העסק, עליו אלינה עובדת בימים אלו ממש.

יש לך טיפים לנשים שמבקשות להפוך לעצמאיות?

"הכי חשוב זה לאהוב את מה שאת עושה. ההתחלה היא הכי קשה וצריך אומץ והתמדה, אבל זה שווה את זה".

>> לעמוד הפייסבוק

מלי דודיק אופיM לי, טבריה

סיפור סינדרלה - מלי דודיק, אופיM לי, טבריה. צילום: רותם ויזל

מלי דודיק היא סוג של סיפור סינדרלה. לפני 7 שנים, כשלמדה קונדיטוריה, נאלצה לממן את לימודיה בעבודות ניקיון – פשרה שהפכה לצערה לשגרה כואבת. "הייתי עובדת קבלן בניקיון", היא מספרת. "עבדתי בזה משהו כמו ארבע שנים, וכשהייתי מסיימת לעבוד ומגיעה הביתה, הייתי אופה בבית עוגות ומוכרת אותן כהשלמת הכנסה".

מלי לא היתה אופה סתם עוגות. כל מי שטעם מהעוגות שלה אמר לה שהיא מתבזבזת בעבודות הניקיון ושהיא חייבת להתמסר לעולם האפייה, כי שם שוכן הכשרון האמיתי שלה. לפני שנה וחצי היא אזרה אומץ ועשתה סוף סוף את המהלך ששינה את חייה: היא פתחה את העסק הקטן שלה, "אופיM לי" – חנות פייסבוק לקונדיטוריית גורמה ביתית.

דודיק אופה עוגות, מאפים ושלל קינוחים מיוחדים לימי הולדת ואירועים, ומתעוררת מדי בוקר עם חיוך של סיפוק על השפתיים.

מה את הכי אוהבת בעבודה החדשה שלך?

"אני הכי אוהבת את העובדה שאני אני עצמאית כמובן, שאני מגדירה לעצמי את שעות העבודה שלי. זה סוג של אוורור נפשי שאת לא צריכה להיות תחת מרות של מישהו, וחוץ מזה, תמיד ידעתי שאהיה עצמאית. אני טיפוס כזה".

מלי, שמתגוררת בטבריה, משווקת את העסק דרך הפייסבוק ובעזרת אחותה, מיטל ליץ, ליצנית מוכרת מאד בטבריה והסביבה. "היא סוג של מיכל הקטנה בטבריה", מספרת מלי ומוסיפה שיש לשתיהן אפילו מבצעים וחבילות משלימות שהן משווקות ביחד.

מה הטיפ שלך לנשים שרוצות לפתוח עסק משלהן?

"לפני הכל, לכו אחרי החלומות שלכן. אני זוכרת שכעובדת ניקיון הייתי מתוסכלת מהעובדה שאני לא מממשת את עצמי כי יש לי יכולות אבל אני גם יודעת במה זה כרוך. להיות עצמאית זה המון כאב ראש, אבל עם יד על הלב – זה שווה את זה. קודם כל, את קמה עם חיוך. את עושה את מה שאת אוהבת ואין לזה תחליף. מעטים האנשים שיכולים לעשות את מה שהם אוהבים ועוד להתפרנס מזה. אז אני אומרת לאזור אומץ כי החיים קצרים וחשוב לעשות את מה שאוהבים".

>> לעמוד הפייסבוק של אופיM-לי

.

 התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים. בתי העסק מעניקים  הנחת CashBack ללקוחות הבנק

שחר קיסינג'ר
תל אביבית, בת 32. חולמת בהקיץ על חיים טובים יותר, אך מתעוררת כל פעם מחדש.