דווקא עכשיו: כל הסיבות להיכנס לכושר בגיל 40

את הניסים והנפלאות שפעילות גופנית מחוללת לגוף ולנפש שלנו, כולנו כבר מכירים. אבל למה דווקא גיל 40 הוא זמן מעולה לתפוס את עצמנו בידיים ולהיכנס לכושר ואיך ריצה קשורה לכל זה?

08/03/2016
גוני לב ארי קבלו עדכונים מגוני
  • RSS

צילום: יח"צ אדידס

לא חסרות סיבות טובות להיכנס לכושר, בטח ובטח רגע לפני אמצע החיים. אז לקראת מרוץ לייף ראן 2016 תפסנו לשיחה את שירלי קטרון, דיאטנית ורוקחת בכירה בסופר-פארם ואת ניר מיכלוביץ, רוקח ומומחה לתחום הספורט בסופר-פארם ועל הדרך גם הבנו איך ריצה הפכה לענף הפופולרי ביותר בקרב אנשים בוגרים, מעבר לעובדה שמדובר בפעילות הכי נגישה וחינמית שאפשר לבקש.

1. אנטיאייג'ינג טבעי

מערכות הגוף השונות מגיעות לשיא בסביבות גיל ה-30, ולקראת גיל 40 ומעבר לו מתחוללים לא מעט שינויים: יש ירידה במסת השריר ועלייה במסת השומן, מתרחשת ירידה בגמישות וחילוף החומרים נעשה איטי יותר. אצל נשים מסת העצם הולכת ופוחתת. פעילות גופנית מאטה את תהליכי ההזדקנות הטבעיים של הגוף ומחזקת את השריר ואת השלד וכן, בשילוב עם שתיית מים, גם עושה מדהים לעור הפנים.

2. להקדים תרופה למכה

פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור במניעת מחלות ותסמינים כמו למשל, תסמונת קדם וסתית ושלל תסמיני גיל המעבר (בעקבות ירידה ברמות אסטרוגן). כמו כן, תפקוד הלב משתפר וכתוצאה, זרימת הדם מסייעת בהורדת לחץ הדם ובהורדת הדופק בזמן מנוחה. השרירים, השלד והעצמות מתחזקים, גמישות המפרקים משתפרת והסיכוי לאוסטאופורוזיס (התדלדלות העצם) הולך וקטן.

3. משקל גוף

בגילאי ה-40 יש נטייה לעלות במשקל וגם קשה יותר לרדת במשקל, אם צריך. פעילות גופנית מסייעת בשמירה על משקל תקין, או בירידה במשקל במידת הצורך ומפחיתה את רמת השומנים בדם. מעבר לאסתטיקה, למשקל עודף יש השפעות בריאותיות, כמו התפתחות של סוכרת מסוג 2 ועלייה ברמות של שומנים וכולסטרול בדם - במצבים כאלה, פעילות גופנית שתומכת בירידה במשקל יכולה לעזור בשיפור המדדים.

מרוץ נשים. צילום: שאטרסטוק

4. נפש שקטה

בספורט ובריצה בפרט משתחררים הורמונים (אנדורפינים) בגוף שמשפיעים על מצב הרוח ועל המצב הנפשי בכלל. נו, אתם מכירים את זה; תחושת היי של סיפוק ושל הנאה. פעילות גופנית גם מחזקת את הביטחון, מטפחת העצמה אישית, מפנה מקום ו''זמן לעצמי''. תסמינים כמו: בעיות שינה, עייפות, ירידה בחשק המיני, עומס, לחץ, עצבנות, גלי חום ובעיות ריכוז - פעילות גופנית ממזערת ודוחה את השינויים האלו ושומרת עלינו מפניהם.

5. יעילות

ריצה היא פעילות אירובית אינטנסיבית, שמשפרת בצורה מהירה יחסית את הסיבולת לב-ריאה, כלומר, קל יותר להגיע לדופק גבוה ולשמר אותו לאורך זמן, לעומת שחייה או רכיבה על אופניים. פעילות אירובית נעשית ב-70 אחוז מהדופק המקסימלי (220 פחות הגיל שווה לדופק המקסימלי), אחרי 20 דקות ריצה, מתחיל להתרחש תהליך פירוק השומן. למי שמעוניין לרדת במשקל או במסת המשקל.

6. פרק בחיים

לעיתים בסביבות גיל ה-40, מתפנה זמן, או כסף ותחביבים כמו פעילות גופנית מקבלים מקום של כבוד בלו"ז. כמו כן, אפשר להתייחס לזמן הפעילות כזמן איכות זוגי, או משפחתי. מנתוני סקר מעקב מטעם איגוד הספורט העממי בישראל, נמצא לאחרונה שריצה והליכה הפכו לתחום עיסוק פופולרי בקרב הגילאים הבוגרים. בשנים האחרונות עולה המודעות לאורח חיים בריא ויחד איתה גם העיסוק בפעילות גופנית, כאמור, ריצה היא הפעילות הנגישה ביותר והיא, כאמור, בחינם.

7. חיי חברה

בקבוצות ריצה, או במרוצים בולט מאוד הנושא החברתי - אנשים אוהבים לרוץ ביחד, אוהבים את התחרותיות, את ההישגיות, ישנו מעקב אחרי זמנים ושיפורם. אחד מעודד את השני והקשר החברתי יוצר מחויבות. גם הפן האופנתי בא לידי ביטוי במרוצים - ביגוד ונעליים, אנשים אוהבים לראות ולהראות. כמו גם ההנאה הצרופה שנגרמת מפעילות שנעשית במקום פתוח; ליד הים, או בפארק הקרוב לביתכם.

משפחה בכושר. צילום: שאטרסטוק

>> להרשמה זוגית למרוץ Life Run - הקליקו כאן וקבלו כרטיס מתנה

>> הצטרפו ביחד לקבוצת הפייסבוק ולקבוצת הריצה של סלונה - ''רצות ביחד" ותוכלו לזכות בחופשת חברות במלון ישרוטל גנים




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה