דברים שיקרו לכם כשתחליטו לוותר על סוכר

אז החלטתם להפסיק להמתיק את הקפה שלכם, מזל טוב. 2016 זה זמן מעולה להצטרף למועדון ה''ללא סוכר'', כי כולנו כבר יודעים את האמת המרה שיש לסוכר על הגוף. הנה 6 דברים שכדאי לקחת בחשבון כשנגמלים מגלוקוז

19/01/2016
דיאטה ותזונה קבלו עדכונים מדיאטה ותזונה
  • RSS

ללא סוכר. צילום: שאטרסטוק

הסוכר יככב במחשבותיכם

המובן מאליו: כשמשתוקקים למתוק, חושבים על מתוק. תתגעגעו לאוכל האהוב עליכם ולא רק למתוקים הסטנדרטיים כמו, נוטלה, קראמבל תפוחים או גלידת צ'אבי האבי, אלא גם לרוטב לסלט שאתם אוהבים, או לחמאת בוטנים. תתכוננו לנדוד עם המחשבות על כל אלה גם בזמן שאתם עובדים, או באמצע משימה כלשהי. לרוב האנשים ארוחת הבוקר תהיה הכי קשה להתמודדות, כי זו הארוחה עם פוטנציאל סוכר הכי גבוה (יוגורט, גרנולה, קפה עם סוכר וכולי), אולי כדאי להערך מראש לשיגרת בוקר חדשה.

ההתחלה תהיה הכי קשה

בערך כמו כל התחלה אחרת בחיים. ההשתוקקות לפחמימות ולמתוקים עלולה לגרום לעצבנות, למרמור, לשינוי מצב רוח עד דיכאון. במילים אחרות, יופיעו תסמיני גמילה לכל דבר. יש כאלה שיסבלו מהתסמינים שבוע, לאחרים זה יכול לקחת שלושה שבועות. כמובן שחומרת התסמינים תשתנה בהתאם להרגלי הסוכר שלכם.

בסוף ההשתוקקות תפסק

ועכשיו לחדשות הטובות: כעבור כחודש תפסיקו להרגיש כאלה מצוברחים ועצבניים וגם הקרייבינג למתוק ישכך. אנשים מתארים את התחושה הזו שבה ההשתוקקות גוועת כשוק, כאילו היא באה משום מקום. כשיציעו לכם משהו מתוק, אתם תסרבו - לא כי אתם חייבים, אלא כי אתם רוצים. פרצי ההתחרעות על חפיסת שוקולד יעלמו כלא היו.

תתקלו בתגובות קיצוניות מהסביבה

תהיו מוכנים למפגשים עם אנשים שיכללו כמה תגובות לא אוהדות, כמו גם שאלות מוזרות ופה ושם שיפוטיות. חברויות עשויות להשתנות כשאתם כבר לא תהיו ''חברים ליין''. ואל תופתעו אם המשפחה שלכם תכריח אתכם לאכול ''משהו קטן ומתוק'' לקינוח אחרי ארוחת שישי. למרות שהמדור לא מאמין באבסולוטיות ומותר לפעמים ''לחטוא'' אבל לפחות בהתחלה הייו ישרים עם עצמכם. אבל היי, לא הכל כזה מריר, יהיו אנשים שיתמכו בהחלטה ואף יעודדו אותה.

תרגישו שונים

אחרי כל התגברות על תשוקה, קרייבינג או שינויי מצב רוח, תרגישו טוב מהרגיל עם עצמכם. רובכם תאבדו כמה קילוגרמים ותרגישו קלים יותר ובהיי. תישנו טוב יותר, תתמלאו באנרגיות ותרגישו צלולים יותר. תחוו פחות כאבי ראש, פחות נפיחויות וכבר לא תהיו ''מורעבים'' יותר. והעור שלכם יזהר יותר מכל פילינג קוסמטי.

הרגלי האכילה שלכם ישתנו לטובה

גם אם לא תאמצו מעתה והלאה סגנון חיים ללא סוכר בכלל, תהיו הרבה יותר מודעים לתכולת הסוכר של המזונות שאתם אוכלים ותפתחו רגישות לטעמים מתוקים, למשל, פתאום מיץ ממותק או קפה/תה עם סוכר יראו לכם כמו הדבר הכי מופרך לשתות אותו. דברים שבעבר לא היו מתוקים בכלל יהפכו למתוקים מאוד. כבר לא תשתוקקו לחטיף אנרגיה של אחר הצהריים, אלא לחלבון.

***

מתוך אתר BYRDIE

 

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה