גם אתם בסטרס בזמן ש"הכל בסדר"? כך תתמודדו

לפעמים גם כש"הכל טוב", אנחנו חווים לחץ ומועקה, שעלולים לשבש לנו את סדר היום. לצורך כך אספנו 10 כללים שיזכירו לכם כיצד להתמודד עם מצבי סטרס מבלי להחסיר פעימה

31/08/2016
גוני לב ארי קבלו עדכונים מגוני
  • RSS

סטרס. צילום: שאטרסטוק

מדוע אנחנו בסטרס בזמן שבסך הכל המצב סביר, שלא לומר בסדר? בימינו, לא חסרות סיבות למצבי דחק: בעידן של גירויים, מידע וקצב חיים מהיר - אנחנו מוטרדים לא מעט, מלחצים בעבודה, ממצבים פיננסיים, ממצבים ביטחוניים וכולי. כמעט כל אחד מאיתנו חווה סטרס ברמה כזו או אחרת. בזמני עקה, הגוף שלנו מספיק חכם כדי להפעיל את מנגנון ההישרדות על ידי הפרשה של הורמונים, כמו אדרנלין וקורזיטול שמסייעים להתמודדות. ובכל זאת, בואו לא נשכח את ארגז הכלים שיש ברשותנו כשהמתח זוקף את ראשו. בעזרתה של נלי יערי, רוקחת סופר-פארם, הרכבנו עבורכם רשימת כלים, שיעזרו לכם ברגעים שבהם אנחנו מחסירים פעימת לב ולא מהתרגשות.

1. ידוע שפעילות גופנית מפיגה לחץ על ידי כך שמופרשים אנדרופינים, הורמונים שמווסתים את מצב הרוח ובעלי השפעה על פעילות המוח, הלב וכלי הדם. ידוע גם שיש לא מעט אנשים שחיי היומיום והלו"ז הצפוף שלהם, לא בדיוק מאפשר להם להעביר כרטיס בחדר הכושר. לכן, פעילות גופנית ספונטנית שאינה יזומה היא תמיד מבורכת. תחנו את האוטו קצת יותר רחוק, תשתדלו לעלות במדרגות ולוותר על המעלית, או שתאמצו כלב, שיוציא אתכם לסיבוב בשכונה. כל פעולה כזו, עושה את ההבדל.

2. צמחי המרפא הנחשבים לבעלי השפעה מרגיעה הם ולריאן, מליסה ופסיפלורה, לכן המוצרים הבאים יכולים להוות פתרון עבורכם; רגיעון של הדס מכיל שילוב של מליסה ופסיפלורה; רסקיו או איזי דרופס של לייף - תערובת של פרחי באך, אלו תמציות בטיפות או בספריי, שיעילות תוך פרק זמן קצר למצבים רגשיים שונים, ועשויים לסייע גם במצבי לחץ, מתח וחרדה; טבליות נרוקסן של אלטמן - מוצר הומאופתי חדש, שיכול לסייע במצבים של חוסר מנוחה; צמח האשוואגנדה עשוי גם הוא לווסת את הורמוני המתח ולהרגיע את מערכת העצבים ויכול לעזור לגוף לייצר אנרגיה.

מוצרי הרגעה. צילום: יח"צ

3. מצבי עומס הם מקור לסטרס נוסף בחיינו. שימו לב, מתי מגיע הזמן להוריד הילוך ולנוח, לשמור על שעות השינה, וכן, גם לצאת לחופשה על מנת שהגוף יחזיר לעצמו את האנרגיה שבזבז בעת העקה, במקום שימשיך לנצל את מאגרי הוויטמינים והמינרלים ולהגיע למצב של עייפות ותשישות.

4. נסו לצחוק על זה. מחקרים רבים מראים שצחוק הוא עוד דרך לפרוק מתח ובכך להקל על הסיטואציה.

5. הקפידו על תזונה עשירה בירקות ובפירות, דגנים מלאים ואגוזים: מזונות המכילים חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 שעשויות לסייע לפעילות מערכת העצבים; ויטמיני B, אשלגן ומגנזיום שיכולים לעזור אף הם לפעילות תקינה של מערכת העצבים.

6. לשתףלדבר, לשחרר. שיחה טובה עם חבר/ה תמיד תעשה את ההבדל.

7. קומפלקס ויטמיני B ובפרט ויטמין B6 מסייעים במצבי לחץ ובעלי השפעה מרגיעה, הם שומרים על מערכת העצבים ועל תפקודה התקין. B6 חיוני למניעת עייפות, להפרעות שינה, לכאבי ראש ולתפקוד תקין של בלוטת האדרנל שכאמור, פועלת שעות נוספות במצבי סטרס.

8. שימו לב, צריכה של אלכוהול מעקבת ספיגה של וויטמיני B שהם חיוניים מאוד למצב סטרס.

9. כתוצאה מסטרס, לא פעם, השרירים שלנו מזכירים לנו שהם קיימים על ידי כך שהם מתכווצים ונתפסים. אמצו טכניקות הרפיה: מדיטציה, יוגה, דמיון מודרך, או סשן של נשימות עמוקות – כל אלה מקנים מיומנות לשליטה במצבי מתח.

10. מים. ההשפעה המרגיעה של שתיית מים היא פרייסלס, כמו גם מקלחת טובה הכוללת חפיפת ראש, שבסופה "תצאו חדשים".

מים. צילום: שאטרסטוק




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה