ספורטיבי זה השחור החדש

היו ימים שבקושי העזנו לקפוץ לסופר עם טייץ וסווטשירט, או לנעול נעלי ריצה שלא למטרות אימון, אבל היום אופנת ספורט היא הדבר הכי חם בעולם האופנה. גם הסלבס מצביעים ברגליים

06/01/2016
אלישבע כספי קבלו עדכונים מאלישבע
  • בדואר
  • RSS

מזה מספר עונות שהדבר הכי שיקי וקולי בעולם האופנה הוא להיראות כאילו את בדרך לאימון או חוזרת מאימון, כשמילת המפתח כאן היא “להיראות”. בגדי האימון יצאו סופית מחדרי הכושר והפכו לחלק אינטגרלי מהמלתחה היום יומית של כולנו.

אופנת ספורט היא כרגע הדבר החם ביותר בעולם האופנה. מדובר בתופעה גורפת, שאף זכתה למונח מיוחד המגדיר אותה: athleisure. זהו צירוף המונחים אתלטי ופנאי, שמשקף למעשה שינוי חברתי שנוגע כמעט לכל שטח בחיינו, ובראש ובראשונה לפריטים שאנו לובשות. רוב הסיכויים שגם אתן לוקחות חלק בשינוי הזה, אפילו מבלי להיות מודעות לכך.

כך למשל מעצב העל הניו יורקי אלכסנדר וונג, שבבגדי הסטריט-וור הקולים שלו בולטות מייד השפעות ספורטיביות, צוטט לאחרונה ב”ניו יורק טיימס” כמי שאומר שהוא עצמו “חי בתוך בגדי הכושר שלו”.

קולקציית קיץ 2016 של AKIRA עם נעלי ספורט של adidas, בשבוע האופנה של אוסטרליה. צילום: GettyImages

טרנד האתליז'ר בכיכובה של ה-ULTRA BOOST , מתחיל מהרחוב. צילום מתוך אינסטגרם

אז איך קרה שמה שנחשב פעם כטאבו מוחלט בספר כללי האופנה – לא מסתובבים עם בגדי ספורט וסניקרס באף מקום מחוץ לחדרי הכושר ומגרשי הספורט, הפך לדבר הכי חם באופנה ולסמל סטטוס שחוצה תרבויות, גזעים וגילאים?

תאשימו את התגברות המודעות בעשור האחרון לחשיבות שבפעילות ספורטיבית קבועה, והעובדה שיותר ויותר אנשים בכל העולם עוסקים בפעילות כזאת, משקיעים בה ממון ודואגים להיראות טוב בזמן שהזיעה ניגרת מהם – כך החל להתחדד הקשר שבין עולם הסטייל והספורט.

העובדה שאורח החיים המודרני שם דגש במקביל גם על פעילות שעות הפנאי וגם קירוב סביבת העבודה לתחומי הפנאי, חייבה ליצור מבחר הולך וגדל של בגדי קז’ואל ספורטיביים ואופנתיים, שמתאימים לכל הפעילויות האלה.

כדי לבדל את עצמם האחד מהשני ולהדגיש את הייחוד האופנתי של כל אחד ואחד מהם, החלו מותגי ספורט מוכרים לחבור לשיתופי פעולה עם מעצבי-על. את פריצת הדרך הגדולה בתחום עשתה adidas, ענקית הספורט הגרמנית, שהחלה לשתף פעולה עם מעצבי-על, כמו למשל שיתוף הפעולה המתקיים משנת 2003 ועד היום עם המעצב היפני יוז’י יממוטו, שמעצב קו הלבשה והנעלה ספורטיביים תחת המותג Y-3, או הקולקציות המרהיבות והנשיות שמעצבת עבורם למעלה מעשר שנים מעצבת העל סטלה מקרטני, שלאחרונה השיקה אף את קולקציית stella sport שהיא כולה שיר הלל למיקס בין הרחוב לחדר הכושר.

מתוך קולקציית stella sport. צילום: יח"צ

שיתופי פעולה מוצלחים נוספים הם הקולקציה הסופר צבעונית ועתירת הפרינטים הדיגיטליים של המעצבת המוערכת מרי קטרנזו, וכן שיתופי פעולה בפרופיל גבוה עם אייקוני תרבות ההמונים כמו הראפרים קניה ווסט ופארל וויליאמס, הזמרת ריטה אורה וכוכבת הילדים הסקסית סלינה גומז. כל אלה הביאו את בשורת בגדי הספורט האופנתיים למרכז הבמה.

זמר ההיפ הופ פארל וויליאמס ובת זוגו הלן, בטקס פרסי הגראמי הקודם. צילום: GettyImages

חדירת מעצבי העל ולהקות רוק, זמרי היפ הופ, דוגמניות, סלבריטאים וספורטאי צמרת אל סצנת האופנה הספורטיבית שידרגה את התחום והקפיצה אותו מאזורי התרבויות שעלו מן הרחוב אל המיינסטרים. התוצאה הולידה קולקציות יוקרתיות בהשראת בגדי אימון, שיצאו מחדרי הכושר והפכו לנחלת הכלל במרחב האורבני של המשרדים, בתי הקפה ואופנת הסטריט וור.

העיצובים נועזים ועדכניים, אבל ההשפעות הן ספורטיביות מובהקות. הרעיון בעצם המונח athleisure הוא טשטוש הגבולות בין פעילות הפנאי והאתלטיות ואת העובדה שהביגוד בקטגוריה הזאת משקף את השאיפה לאורח חיים בריא ופונקציונלי אך עדיין אופנתי, או כפי שניסחה זאת יועצת האופנה ומומחית הטרנדים פולה ריד: “בריא זה השחור החדש”.

לפי דיווחי המגזין הכלכלי “וול סטריט ג’ורנל”, נתח השוק של בגדי ומוצרי האתליז’ר בשנת 2014 עלה על 35 מיליארד דולר, עלייה של 8% מהשנה הקודמת. זו קטגוריה הולכת וגדלה, שאף החלה לנגוס בנתח שוק של פריט נוסף המזוהה עם שעות הפנאי והפך במרוצת השנים לסמל תרבות מובהק – הג’ינס.

צילום מתוך אינסטגרם

בכנס הטקסטיל העולמי Future Fabrics 2015, שהתקיים בחודש שעבר בברצלונה, כיכב טרנד האתליז’ר כאחד הנושאים המרכזיים שעלו לדיון במסגרת פאנל מומחי האופנה של הכנס. פולה ריד, שהייתה אחת מחברות הפאנל, אמרה ש”פעם בדור מגיע טרנד כל כך דומיננטי, עד שהוא משנה את האופן שבו כולם מתלבשים”.

ריד טענה שקצב החיים כל כך עמוס ואינטנסיבי, שהוא מחייב מלתחה נוחה לתפעול וללבישה: “אני משוכנעת שהעידן הנוכחי יוגדר על ידי המונח אתליז’ר”, אמרה ריד, ולמעשה מחצית האנשים שקונים בגדי ספורט בימינו, מתכוונים ללבוש אותם כבגדים לשימוש יום יומי ולא רק לטובת פעילות גופנית. שילוב של אופנה גבוהה ובגדי ספורט הפך לסמל הסטטוס החדש. הבגדים הללו מחליפים אפילו את הג’ינס במלתחה של הרבה אנשים, משום שהם נוחים ומאפשרים יותר חופש תנועה”.

הדוגמה המובהקת ביותר לשילוב של אופנה גבוהה ובגדי ספורט הם סניקרס הקוטור שכבשו עוד בשנה שעברה את מסלולי שבועות האופנה, כנעליים שהחליפו את העקבים אצל מותגי על כמו שאנל ודיור (חלקם במחירים של למעלה מ-3,000 יורו).

צילום: יח"צ

איך הלוק הזה עובד בפועל?

קפוצ’ון של סווטשירט מבצבץ החוצה מתחת לז’קט מחויט, מכנסיים בגזרת טרנינג עם פסי אורך בצדדים, מבדי איכות נשפכים כמו משי, שמלות חושפות כתפיים בגזרת גופייה ספורטיבית, טייץ צמוד ומעליו סריג אוברסייז, בדי רשת מחוררים, חולצות שקופות שמתחתן מבצבצת חזייה וכמובן “המדים” שאין פאשניסטה שלא לבשה ורסיה מסוימת שלהם: בגדי סטריט וור אורבניים או היי פאשן, עם סניקרס ספורטיביים. adidas סטן סמית האלמותיות הן הדגם שיש כבר לכל פאשניסטה נחשבת.

הטרנד הנוכחי שמאיים להשתלט על הזירה האופנתית: היי פאשן ואופנת רחוב, עם נעלי ריצה ULTRA BOOST או עם הנעליים החדשות של adidas ה-NMD שמתכתבות עם עולם הריצה ומכילות בסוליות שלהן, כמו כל נעלי הריצה של adidas את קפסולות הבוסט ועוד שלל טכנולוגיות הייחודיות לחברה.

adidas ULTRA BOOST של סטלה מקרטני מתוך הבלוג http://latesfashion2015.blogspot.co.il/2015/04/white-top.html

רק הושקו וכבר הפכו לחלק מאופנת הסטריט וור במקומות שונים ברחבי העולם – נעלי   NMD החדשות של adidas משלבות אופנה עם טכנולוגיות מתקדמות מעולם הריצה. צילום מתוך אינסטגרם




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה